ביום שישי ה-8 במרץ יציינו ברחבי העולם את יום האישה הבינלאומי. גם אצלנו צפויים להתקיים שלל אירועים וסיורים בהשראת נשים מובילות. אחד האיזורים שירכז מגוון אירועים מרתקים, הוא הגליל המערבי. הנה טעימה ממה שמחכה למטיילים:

סיור באולמות האבירים והמצודה בעכו הוא תמיד אירוע מרתק, אך כעת הוא עולה שלב עם מופע מחול קצבי של להקת המחול הקיבוצית. הביקור יתחיל בהתכנסות באולמות האבירים, סיור עצמי שבסופו מתרכזים באולם "חדר האוכל" הקדום למופע מרתק. רקדני קיבוצית 2 יפתחו במופע הכולל קטעים מיצירות הלהקה ובהדרגה יגבירו את הקצב והאנרגיה, ישלבו את הקהל בתנועה ובקצב המתאימים לבני ובנות כל גיל, וסוחפים את הקהל, גם מי שלא רקדו מעולם.

לאחר המופע אפשר להמשיך לשיטוט בעיר, כשכל משתתף יקבל מפה של העיר העתיקה, הסברים על המסלול העצמאי בעכו הכולל סיור בשוק וכניסה לאתרי העיר העתיקה. בנוסף יקבל כל משתתף צמיד הטבות המקנה הטבות במספר מסעדות עכואיות נפלאות, גלריות ייחודיות בסמטאות ומתוקים עכואיים מסורתיים ברחבי עכו העתיקה.

האירוע בשיתוף להקת המחול הקיבוצית, החברה לפיתוח עכו העתיקה ונצרת בע"מ, זמן גליל מערבי - עמותה לקידום תיירות -Jewish National Fund USA.

יום שישי ה-8.3 בשעה 10:30
מחיר: 100 שקלים.
לפרטים והרשמה: 072-3941108

מופע מחול באולמות האבירים בעכו (צילום: אופק רון כרמל)
מופע מחול באולמות האבירים בעכו (צילום: אופק רון כרמל)

סדנת מעמולים ליום האשה עם נוהאד ביסאן בישוב הדרוזי ג'ת

מפגש נשי חווייתי בביתה המפנק של נוהאד ביסאן בכפר הדרוזי השקט והפסטורלי ג'ת, שיכלול סדנה מתוקה להכנת מעמולים ב-Sweet Moments. במהלך הביקור נוהאד תספר על עצמה, על העדה הדרוזית ועל הכפר. תוך כדי תוכלו להכיר את הטעמים והסודות של המטבח הדרוזי, וללמוד איך להכין שני מילויים מיוחדים למעמולים - מילוי מתמר מג'הול ומילוי מיוחד ממיקס פיסטוקים. בסיום הסדנה כל משתתפת תצא עם קופסת מעמולים ממעשי ידיה. כמו כן, קיימת אפשרות לרכישת תבלינים מיוחדים  שנעבוד איתם בסדנא.יום שישי| 8.3| 10:00-13:00

מחיר: 130 שקלים למשתתפת 
טלפון לתיאום: 072-3941138

פולה רייקין  (צילום: אסף רונן)
פולה רייקין (צילום: אסף רונן)

"יוצרות השראה" - סיור אמנות נשית על הר גילון

האומנית פולה רייקין, בעלת סטודיו TIN-TIME בגילון מזמינה לסיור אומנות נשית על הר גילון. הסיור מתחיל במפגש בסטודיו של פולה לקפה וכיבוד קל, שיחה על נשיות וקיימות ואז ממשיך למפגש עם עוד שלוש נשים יוצרות עם כשרון וסיפור ייחודי לכל אחת. בדרך תוכלו לראות את עבודות פסיפס והזכוכית המרשימות של ענת, ולהתפעל מהחיים החדשים שאלה מעניקה לרהיטים ישנים וגם לשמוע מטלי על סטיילינג תרפי, פתיחות לחוויה, משחק והקשר לארון הבגדים.

יום שישי ה-8.3, בין השעות 10:00-13:30 
מחיר: 160 שקלים למשתתפת כולל הדרכה, מפגשים וכיבוד קל.
טלפון: 072-3971600

כרמית ארבל  (צילום: Annie Jacobs)
כרמית ארבל (צילום: Annie Jacobs)

לכבוד יום האישה - סיור בעקבות הנשים המעוררות השראה של עכו עם כרמית ארבל

במשך מאות שנים עכו היתה מפורסמת בזכות הגברים שחלפו בה והשאירו את חותמם, אך עכשיו זה הזמן לגלות את הנשים של עכו. בסיור מרתק תכנסו אל הסמטאות המיוחדות, הבתים והפינות הפחות מוכרות של העיר העתיקה. דרך הטעמים, האומנות, הסיפורים והמפגשים פותחי הלב תגלו עולם מרתק.

הסיור כולל ביקור במרכז המבקרים של זמן גליל מערבי שמנוהל כולו על ידי נשים, ביקור בשוק המפורסם תוך כדי עצירה לטעימת פאטייר שמוכן על ידי אמא ובתה, פגישה עם ניקז שמסיה שהיא האישה שעומדת מאחורי החומוסיה שהוקדש לה פרק של "גידי ואהרוני". בקצה השוק תפגשו את תינה, האישה שהפכה את המתכונים של הסבתות שלה ליצירת אומנות ותטעמו את המלבי הכי טוב בארץ. משם הסיור ימשיך לביקור בגלריות של אומניות מקומיות.

יום שישי ה-8.3, בין השעות 10:00-15:00
מחיר: 165 ששקלים כולל הדרכה, מפגשים וטעימות. 
טלפון: 072-3971215

עדוש (צילום: עדי אדרי)
עדוש (צילום: עדי אדרי)

סדנה-הרצאה-ארוחה אצל עדוש לכבוד יום האישה

עדי ועינב מזמינות לחגוג את יום האישה בבוקר שמוקדש במיוחד לנשים, הכולל קפה ופינוקים, סדנת אפייה בראנץ' מהסרטים והרצאה שתעניק כלים פרקטיים לחיים. מתחילים בשולחן נשנושים מפנק עם פוקצ'ה, מטבלים ועוגה שווה במיוחד. משם ממשיכים לסדנת אפייה בה תתנסו בשני סוגי בצקים - מלוח ומתוק, שבסיום היום יצטרפו לארוחת בראנץ' מפנקת מעשי ידי עדוש.

בזמן שהאוכל יכנס לתנור, תתישבו בסלון להרצאה "פשוט לתקשר" שבה תקבלו כלים מעולם ה-NLP ולסיום ארוחת בראנץ' חגיגית.

מתי: יום שישי ה-8.3, בשעות 9:00-13:00, בקיבוץ בית העמק
מחיר: 350 שקלים למשתתפת
טלפון: 072-3941119