חברת התעופה ריינאייר הודיעה היום (רביעי) כי היא מבטלת את מרבית טיסותיה לישראל גם בחודש מאי. ענקית התעופה שמנהלת בימים אלה דיונים עם רשות שדות התעופה על השימוש בטרמינל 3, הודיעה כי לא תשוב לטוס ל-20 יעדים. צעד זה יפגע בעשרות אלפי ישראלים שצפויים לקבל הודעות על ביטול טיסותיהם בקרוב. 

שנה שנייה ברציפות: זו חברת התעופה הגרועה בעולם, שגם טסה לישראל
סערה בישראל: חברת התעופה מציגה - מגורים ב"פלסטין הכבושה"

כזכור, בחודש שעבר הודיעה החברה במפתיע על ביטול טיסותיהם במרץ ואפריל. החברה יידעה את הלקוחות שהם זכאים להחזר, או הזמנה מחדש למועד מאוחר יותר, או אפשרות לטוס באותו מועד בחברה אחרת. עם זאת, לקוחות רבים טענו כי בינתיים לא ניתן לרכוש כרטיסים חדשים לתקופה הקרובה עם חברת הלואוקוסט.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מטוס ריינאייר  (צילום: REUTERS/Paul Hanna//File Photo)
מטוס ריינאייר (צילום: REUTERS/Paul Hanna//File Photo)

 חברת התעופה התבקשה להשתמש בנמל התעופה בן גוריון בטרמינל 3, זאת מאחר וטרמינל 1 סגור עקב המלחמה. עם זאת, עלות השימוש בטרמינל 3 גבוהה יותר, ובכך נימקה ריינאייר את ביטולי הטיסות. למעשה, אגרת מסי הנמל שמשלמת חברת התעופה על כל נוסע בטרמינל 3 הינה 26$, לעומת 11$ בטרמינל 1. 

כמו כן, מתברר כי בריינאייר ביקשו מרשות שדות התעופה אישור להשתמש בטרמינל 3 ולשלם על כל נוסע את מסי הנמל כמו בטרמינל 1. ברשות סירבו ובריינאייר הודיעו כי יבטלו את הטיסות. למרות הכל, סיבת הביטול עדיין תמוהה מאוד, שכן ממילא את מסי הנמל משלמים הנוסעים, כלומר אנחנו, מה שהיה מייקר לנו את הכרטיס ב-15$ בלבד. עוד יצוין כי חברת הלואו קוסט וויז אייר שחוזרת לישראל, כבר הודיעה כי תפעל כך מטרמינל 3.