בשורה לטסים לחו"ל: משרד התקשורת פרסם היום (חמישי) תיקון מוצע לתקנות התקשורת במסגרתו ספקיות התקשורת יידרשו לפרט למנויים השוהים בחו"ל את תעריפי שירותי התקשורת בעת נדידה בין לאומית גם במקרים בהם לא נרכשה חבילה ייעודית מראש. במסגרת התיקון, שפורסם להערות הציבור, מוצע כי החברות יגבירו את השקיפות בנושא ואף יאפשרו למנויים לקבוע, מבעוד מועד, סכום מרבי עבור שימוש בשירותי תקשורת שלא במסגרת חבילה ייעודית בעת שהייתם בחו"ל.

כיום, מנויים שלא רוכשים חבילה ייעודית מראש, לא זוכים לשקיפות מלאה של עלויות דקות שיחה יוצאות או נכנסות, עבור שליחת הודעות או עבור גלישה באינטרנט. בשל כך, החשבונות של מנויים אלה מאמירים לסכומים של מאות שקלים בממוצע למנוי ובסה"כ לכדי כ-70 מיליוני שקלים בשנה באופן מצרפי, לפי הערכות שביצעו גורמי מקצוע במשרד התקשורת בנושא.

מטוסים בנתב''ג (צילום: AFP via Getty Images)
מטוסים בנתב''ג (צילום: AFP via Getty Images)

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי: "הפעם בלי הפתעות ובמחיר שווה לכל נפש. אני בעד שוק חופשי ותחרותי וגם בעד רווחים טובים לחברות התקשורת, שבסופו של דבר מגלגלות את הרווחים בחזרה לצרכן בהשקעה בתשתיות וכדומה, אבל גם בעד להשיג רווחים ביושר ובשקיפות מלאה לציבור. צרכן שמקבל חיוב של אלף שקלים בגין שיחה נכנסת של חצי שעה כשבעת השיחה הוא לא מודע לתעריף של 30 שקלים לדקה, מרגיש שזה יותר קנס מאשר תשלום בעד שירות שצרך. לא עוד. מעתה חובת השקיפות תהיה כבדה יותר על חברות התקשורת ותקל על הצרכנים. ההערכה שלי שחובת השקיפות הזו, שחור על גבי הודעה יזומה לצרכן, תגרור גם מחירים נוחים יותר. ובכל מקרה, החשבונית לא תהווה הפתעה לא נעימה יותר. אני מודה לחברי חה"כ ישראל אייכלר על שיתוף הפעולה לטובת הציבור כולו".

מנכ"לית משרד התקשורת, עינבל משש: "התיקון שפורסם מצטרף לשורה של צעדים שמוביל המשרד לצורך שיפור השירות לצרכני תקשורת. נמשיך לקדם רפורמות צרכניות ולשקף לציבור מידע שיאפשר לו בחירות צרכניות מושכלות ומניעת חיובים בלתי צפויים״.