בצל הטרנד העולה של הקרוזים אצל הישראלים, בדקנו מספר אפשרויות לחופשה יוצאת דופן במקום שכנראה לא חשבתם עליו, האיים הקריביים. הנופש הזה נחשב לפופולרי במיוחד בארה"ב כבר שנים, כאשר אל האיים מגיעים בקרוזים שיוצאים ממיאמי ומשם מפליגים במשך כמה ימים ועוברים בין האיים. בזמן ההפלגה, ניתן ליהנות ממה שמציעות ספינות הקרוזים, מסעדות, פעילות לילדים ומבוגרים, ספא, חדר כושר, ברים, חנויות והופעת. אז לאן יש הפלגות, ומה עושים באיים האלה? 

"האח הגדול" בחופשה? ענקית האירוח העולמית שמה סוף לתופעה
לראשונה אי פעם: טיסה ישירה מישראל ליעד הקסום ביוון

איי הבאהמה  - 5 ימים, 5 יעדים

חופשה באוניית הקרוז שמרימה עוגן ממיאמי ויוצאת לקי ווסט, עיר הבירה הדרומית ביותר של מחוז מונרו בפלורידה שבארצות הברית. קי ווסט ידועה במזג האוויר המצוין שלה. האטרקציות באי מגוונות, כגון רחוב דובל והברים התוססים המצויים בו כשכל ערב מתקיים בו פסטיבל שקיעה הנערך מידי ערב בכיכר מאלורי כשהמונים יוצאים ורוקדים ברחוב ובמרפסות הבתים. ניתן גם ליהנות מאתרים היסטוריים ומוזיאונים של העיר כמו הבית הלבן הקטן של טרומן, בית ארנסט המינגוויי, מצודת זאכרי טיילור, המוזיאון הימי מל פישר, מוזיאון המגדלור ומוזיאון נפש שודד הים.  

משם האונייה תצא שוב אל הים, אל האי פרטי של חברת NCL, גרייט סטרופ קיי, שבו חופי חול לבנים ומי הים בצבע טורקיז, ניתן לצלול שם עם צבי ים ודגים צבעוניים במים החמימים, לשוט בסירות קייאקים על המים הצלולים ועבור הילדים יש פעילות מים עם מתנפחים. משם, המסע ממשיך לנסאו, בירת הבאהמה הקסומה שממוקמת על חופי הים הקריביים. היא בעלת רחובות צרים ובתים צבעוניים כשנמצאים לא מעט שווקים מקומיים תוססים ומקומיים מאירי פנים.

האי הפרטי של נורוויג'ן קרוז ליין באיים הקריביים (צילום: באדיבות NCL)
האי הפרטי של נורוויג'ן קרוז ליין באיים הקריביים (צילום: באדיבות NCL)

האיים הקריביים: איי הבאהמה והרפובליקה הדומיניקנית - 5 ימים, 3 יעדים

גם כאן יציאה מנמל מיאמי אל הים הקריבי. העגינה הראשונה היא בפוארטו פלטה שברפובליקה הדומיניקנית, שם תוכלו לבחור מסלול חוף או לטייל עצמאית ולהגיע לרכבל היחיד בכל הים הקריבי, באמצעותו ניתן לטפס אל מרומי ההר פיקו איסבל דה טורס המתנשא לגובה 793 מטרים. על פסגת ההר מצויים גן בוטני ורפליקה של פסל ישו הגואל מריו דה ז'נירו.

המשך השיט עובר אל העיר הגדולה ביותר באיי הבהאמה, נסאו. ניתן להלך בשוק העמוס והססגוני שבו מוכרים דייגים פירות ים על רציף הנמל, ומציעים לעוברי אורח את מרכולתם שזה עתה משו מן המים, צורות הדגים והטריות הופכים את החוויה הטרופית לאותנטית ומהנה, משם ניתן להמשיך ולטייל ברחוב ביי (BAY), הרחוב הראשי של העיר ובו חנויות רבות ובמבנים מהתקופה הקולוניאלית, שילוב מעניין של אדריכלות ישנה וחדשה לעת שקיעה חוזרים לאונייה שתהיה בדרכה חזרה למיאמי.

נורוויג'ן קרוז ליין באיים הקריביים (צילום: באדיבות NCL)
נורוויג'ן קרוז ליין באיים הקריביים (צילום: באדיבות NCL)

האיים הקריביים: איי הבהאמה והרפובליקה הדומיניקנית - 7 ימים, 5 יעדים

החופשה כאמור מתחילה עוד יום קודם במיאמי, ניתן לבקר בגנים הבוטניים לאלו המחפשים חיבור לטבע ולסביבה, משם אפשר להמשיך לשכונת הוואנה הקטנה, שכונה צנועה שהוקמה על ידי מהגרים קובניים, שם ניתן ליהנות מגלריות לאמנות מקומיות ושדרת התהילה המכבדת קובנים מפורסמים, או לבקר בשכונת סאות' ביץ' הידועה בחופיה ובמועדוני הלילה התוססים שלה, במסעדות של שפים מפורסמים ובתי הקפה המשקיפים על הנוף המקומי.

אפשר להספיק לקפוץ למוזיאון מכוניות האוסף מסרטי ג’יימס בונד או לאלו שחובבים קניות יגיעו ישירות לבייסייד מרקט, שזהו מתחם קניות ענק הממוקם בדאון טאון מיאמי. במתחם יש אין ספור חנויות ומסעדות אחרי בילוי בעיר. אל הים יוצאת האונייה היישר לכיוון פוארטו פלטה, ברפובליקה הדומיניקנית.

בפורטו פלטה תוכלו לצאת לסיור חוף או לטייל עצמאית, וכן ישנן עיירות חוף ציוריות. זהו אזור מצוין לגלישת ים ואף יש בו פארק Ocean World Adventure Park ובו פעילויות מעניינות לילדים כמו שחייה עם דולפינים. עם רדת ערב חוזרים לאונייה וממשיכים הלאה לתחנת העגינה הבאה, סנט תומס שבאיי הבתולה של ארה"ב. מדובר באי בים הקריבי שנחשב ל"בירת מרכזי הקניות" של הקריביים. אי שבנמלו עוגנות אוניות קרוז רבות והוא מציע פארק לאומי ואפשרות לצלול עם שנורקל בחופים היפיפיים. משם האונייה תפליג במשך יום וחצי אל החוף הפרטי של נורוויג'ן קרוז ליין, גרייט סטירופ קיי, שבאיי הבהאמה.

נורוויג'ן קרוז ליין באיים הקריביים (צילום: באדיבות NCL)
נורוויג'ן קרוז ליין באיים הקריביים (צילום: באדיבות NCL)

אייל סולומון, מנהל הפיתוח העסקי של חברת NCL בישראל: "חופשה עם NCL מושלמת למי שמחפש בריחה של הרגע האחרון למזג אוויר חם. מהחופים התוססים של מיאמי, לאיי הבהאמה ולאיים הקריביים, ליעדי האקלים החם של NCL יש משהו לכל אחד. על הסיפון, האווירה מכילה ומסבירת פנים, עם שפע של פעילויות, בידור, ספא וקולינריה משובחת - עם אפשרות לעשות הרבה או מעט ככל שתרצו".