תושבי נתיב העשרה פרסמו הבוקר (רביעי) מודעה באתר Airbnb, אתר שמאפשר להשכיר דירות לטווח קצר, כמחאה על המצב הביטחוני והטיפול בעוטף, בה הם מציעים לשכור "איירבינבי במקום הכי יפה ומסוכן בארץ, רק 100 מטר מעזה. הייתם נשארים כאן לילה?".

מתושבי נתיב העשרה נמסר: "ההחלטה בדבר צמצום כוחות צה"ל בנתיב העשרה, קו ראשון לעזה, היא משבר אמון נוסף מתוך שרשרת ארוכה. שנים ארוכות של הפקרות תחת הקונספציה שהובילו ל-20 נרצחים מהמושב ב-7.10 בדיוק בגלל זה. אין איום נ.ט על הבתים שלנו? אין יותר מחבלים שיכולים להגיע לגדר? חמאס נוטרל? אם כך, אנחנו מזמינים אתכם לישון לילה אחד במושב שלנו.

איתי לוי, יו"ר הוועד החקלאי, סיפר: "ההחלטה היא החלטה פשוטה, התבשרנו השבוע שצבא הגנה לישראל והמדינה רוצים להוריד את מספר חברי כיתת הכוננות שנמצאים כרגע בימי מילואים עזבו את החיים שלהם העבודה שלהם לא נמצאים עם המשפחה כשהמשפחה נמצאת באחד המשברים הגדולים בחיינו, הם מחליטים להישאר להגן ולעשות את הפעולות הנדרשות בישוב. הוחלט לקצץ מ-24 חיילים כאלה, 24 חיילי כיתת כוננות - הוחלט לקצץ בחצי. אנחנו כמובן הוצאנו מכתב, אבל אנחנו מקבלים את זה בשום דרך ואנו דורשים להשאיר את ה-24. ולגבי הפרויקט הספציפי הזה, אם בוחרים אנשים או מישהו דווקא מהממשלה, בוחר לבוא להיות פה ולשמוע את הבומים מסביב, לקום בבוקר ולראות מולך לחימה, אז הם מוזמנים. אולי הם יודעים משהו שאני לא יודע".