ארה"ב ותאילנד תופסות את המקומות הראשונים ברשימת היעדים לפסח. כך עולה מנתוני חברת ביטוחי הנסיעות לחו"ל – פספורטכארד, שפרסמה את מדד חודש מרץ. מהמדד עולה, כי המלחמה יצרה שינויים רבים בהרגלי הנסיעה של הישראלים לחו"ל, החל מבחירת היעד, ועד למשך שהותם בחו"ל.

סופית: המועד בו יחזרו הטיסות מישראל ליעדים האקזוטיים בעולם
לא הופתענו: ריינאייר ביטלה את הטיסות לישראל עד סוף אוקטובר

בראש רשימת היעדים המוזמנים לתקופת חג הפסח מזנקת ארה"ב עם יותר מ- 12% מכלל הישראלים שטסים בתקופה זו - יותר מפי-2 לעומת פסח אשתקד, כאשר אז דורגה ארה"ב במקום השישי עם 5.5% מכלל הטסים. במקום השני ביעדי פסח, תאילנד, אליה טסים 10% מהישראלים. בשנה שעברה תאילנד לא היתה כלל בטבלת עשרת היעדים הפופולריים. מדינה חדשה ברשימה היא יפאן, שמתברגת למקום החמישי עם כ-6% מהטסים.

יוון שהובילה בשנה שעברה את טבלת היעדים הפופולריים ביותר בפסח נמצאת השנה במקום הרביעי. עם זאת, ההערכות הן שלקראת חופשת הקיץ יוון, שישראלים רבים צפויים לנפוש בתחומיה, במקם בטורקיה, עשוייה בדירוג. עוד שינוי ברור שעולה מרשימת עשרת היעדים לפסח השנה, הוא יציאתן מהרשימה של תורכיה, מצרים ואיחוד האמירויות, שבשנה שעברה היו כולן בתוך חמישיית היעדים המובילה. 

זאת למרות שבזמן שנרשמה צניחה של יותר מ-90% במספר הטסים לתורכיה ומצרים, דווקא באיחוד האמירויות נרשמה עלייה באחוז הנוסעים  ביחס לרבעון שלפני המלחמה. ההתאוששות בחזרת הטיסות לקראת פסח, החלה לבוא לידי ביטוי כבר בחודש פברואר השנה, שם נרשמה קפיצה של 50% במספר הטסים לחו"ל לעומת החודש לפניו, ינואר 2024. 

מנתוני מדד פספורטכארד לחודש מרץ גם עולה כי משך הנסיעה של התייר הישראלי התארך משמעותית – מספר הטסים לחו"ל לתקופה של מעל לשבועיים, זינק פי שלושה בפסח השנה – 37% מהנוסעים טסים ל-15 ימים ומעלה, יותר מפי - לעומת פסח בשנה שעברה.

רונית סגל, מנכ"לית פספורטכארד: "בשבועות האחרונים נרשמת עלייה עקבית במספר הטסים לחו"ל, וזאת גם כחלק מחזרה לפעילות של חלק מחברות התעופה הבינלאומיות. אנחנו גם רואים השנה שינויים מובהקים בהרגלי הטיסה של הישראלים - בעקבות הפטור בצורך לוויזה לארה"ב יש גם זינוק במספר הטסים לשם וגם עלייה משמעותית בזמן החופשה הממוצע. ניתן לראות גם שהטיסות הישירות לתאילנד ויפן הזניקו את מספר היוצאים לשם השנה".

בתוך כך, על רקע הגידול במספר הטסים לארה"ב, איסתא משווקת לראשונה טיסות לניו יורק, עם חברת התעופה האיטלקית נאוס. הטיסות מנתב"ג, עם עצירת ביניים של כשלוש שעות בנמל התעופה במילאנו, מבוצעות במטוסים חדשים של החברה. בעוד שהטיסה למילאנו תהיה במטוס צר גוף, הטיסה ממילאנו לניו יורק תהיה במטוס דרימליינר – בואינג 787.

באיסתא הודיעו, כי מחיר הטיסה בין נתב"ג לניו יורק יעמוד על 1,329 דולר לאדם, כולל כבודה, בתאריכים נבחרים במהלך חופשת הפסח. "מבדיקה שערכנו המחירים לניו יורק בתקופת חג הפסח בטיסות ישירות וכן בטיסות קונקשיין הם מעל 2,000 דולר", ציינו עוד באיסתא.

"חופשת הפסח מאופיינת בחופשו ארוכות יחסית והדרישה לטוס לארה"ב ולניו יורק בפרט ממשיכה להיות טרנד גם השנה בתקופה זו", אמרה סמנכ"לית שיווק ומכירות באיסתא, טלי נוי – "יחד עם זאת, עקב היעדר היצע מספיק של טיסות לניו יורק, המחירים גבוהים והזמינות הולכת ומתמעטת ככל שמתקרבים לפסח.

איסתא, לאור הביקוש המשמעותי, החליטה לשווק טיסות לניו יורק במחירים נמוכים משמעותית, כדי להעניק ללקוחותינו אפשרות לטוס ליעד במחירים נוחים וזאת, עם אפשרות להוסיף בית מלון במחירים תחרותיים".