אין ספק שיש לנו הרבה מה ללמוד מהעולם בכל מה שקשור בקיימות ושמירה על הסביבה, אך כבר כיום ניתן לראות מגמת שינוי בכל מה שקשור לעולם התיירות. והיכן שהממשלה לא פועלת, בתי המלון לוקחים את האחריות על כתפם ולאט לאט משלבים ומטמיעים אלמנטים של קיימות, אם במבנים חדשים ואם בשירותים.

הסיבה העיקרית לכך היא שבתי המלון מתחילים להבין ששיטות עבודה בר-קיימא יכולות להוביל לחיסכון משמעותי בעלויות בטווח הארוך. השקעות בטכנולוגיות חסכוניות באנרגיה, אמצעים לחיסכון במים ואסטרטגיות הפחתת פסולת מוכיחות את עצמן כאחראיות סביבתית וכלכלית.

לשמחתנו השינוי לא מגיע רק מכיוון בתי המלון. האורחים בעלי המודעות הסביבתית מחפשים היום לא רק מקום לשים בו את הראש, אלא גם חוויות שמתאימות לערכים שלהם. ומלונות שמשכילים להבין את זה, מצליחים למשוך אליהם את הקהל המיוחד הזה.

לאחרונה, זכה מלון בתל אביב ב-GREEN KEY (תו איכות סביבתי בינלאומי המוענק לבתי מלון, אתרי אירוח, אתרי הסעדה ומרכזי כנסים מטעם ארגון FEE  -   foundation of environmental education), לאחר שהוכיח כי הוא עומד בקריטריונים המחמירים של התוכנית. עמותת "אקואושן", הפועלת לקידום שמירת הסביבה הימית והחופית בישראל, והנציגה הבלעדית של תוכנית "המפתח הירוק" בארץ, העניקה את הפרס למלון ובירכה את הצוות על העשייה שלו. 

GREEN KEY פועל משנת 1994, ועד היום זכו בו למעלה מ-4,400 אתרים ביותר מ-60 מדינות ברחבי העולם. "המפתח הירוק" הוא אישור לכך שבית העסק עומד בסטנדרטים המתקדמים ביותר בתחומי ניהול סביבתי ותפעול בר קיימא. התוכנית מעודדת את בית העסק לגבש מדיניות סביבתית ארוכת טווח, להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלו וליצור שינוי התנהגותי בקרב המבקרים ואנשי הצוות, כמו גם שימוש מושכל במשאבי הסביבה, בין השאר ע"י שימוש נרחב יותר בטכנולוגיות ושיטות ידידותיות לסביבה אחרות. התו ניתן לשנה אחת ובסיומה יש לחדשו.

בעמותת "אקואושן" שאחראית על התו בישראל מקווים שבתי עסק נוספים בתחום התיירות יאמצו גישה סביבתית ומקיימת ויזכו לקבל אותו. "אקואושן גאה להעניק את תו 'המפתח הירוק' למלונות לאחר שעמדו בקריטריונים הסביבתיים והמחמירים של קרן FEE הבינלאומית. אנחנו קוראים למלונות ואתרי אירוח בכל רחבי הארץ לפעול ולגבש מדיניות סביבתית מקיימת ארוכת טווח, לתרום את חלקם בהעלאת המודעות לשמירה על הסביבה ולהביא ליצירת שינוי התנהגותי אמיתי בקרב הציבור", אומר יניב בלייכר, מנהל המחלקה לניהול סביבתי בעמותה.