בצל העובדה שנמל חיפה לא יארח קרוזים מחו"ל בשנה הנוכחית, מתברר כי אתונה הפכה לנקודת יציאה אידיאלית לחופשות קרוז על ידי ישראלים. אחת הסיבות המרכזיות לצאת לקרוז מהנמל באתונה היא המרחק הקצר מישראל, המאפשר לנופשים להגיע ליעדם בקלות ובקצרה, ובעיקר בטיסה זולה יותר מיתר יעדי אירופה. לשם כך, הבאנו לכם מספר דוגמאות לשייט מהבירה היוונית.

"החופשה המושלמת": נופש הקרוזים שהאמריקאים כבר התאהבו בו
לראשונה אי פעם: טיסה ישירה מישראל ליעד הקסום ביוון

איי יוון: סנטוריני, מיקונוס וקרואטיה, 9 ימים, 10 יעדים

אתונה, יוון: תחנת היציאה עם נורוויג'ן קרוז ליין מתחילה כאמור באתונה, בירת יוון ההיסטורית והמרהיבה. פה, החוויה ניתן ליהנות מההיסטוריה היוונית העתיקה והחדשה, ליהנות מהשמש ולטייל ברחובות השוקקים והמרהיבים ולהגיע לביקור האקרופוליס המרשים.

סנטוריני, יוון: המסע הקרוז ממשיך לסנטרינו, שללא ספק אחד מהיעדים המבוקשים והרומנטיים ביותר למטיילים מרחבי העולם. סנטוריני שייכת לקבוצת איים מעגלית בים האגאי. אותה קבוצת איים הייתה עד המאה ה-15 לפנה"ס אי אחד שלם, אך בגלל התפרצות אדירה של הר געש באותה התקופה, פיזרה את אותו אי לאותה קבוצת איים שצורתה אותה אנחנו מכירים היום. 

מיקונוס, יוון: האי המופלא במרכז הים האגאי, מספק למבקרים חוויה שלמה שכוללת את כל הקסמים של יוון במיקום אחד. האי נודע בעיקר בזכות חופיו הקסומים בשל חולותיו הלבנים ומי הים הצבועים הטורקיז, מייצרים תחושה של חופש ורוגע כל זה במרחק של שעה מישראל. מעבר לחופים המפוארים, מיקונוס מציעה גם אווירה חמה והחגיגית באי. ברים ומועדונים מרהיבים מארחים את המבקרים שמשפיעים על האווירה של האי.

מיקונוס (צילום: באדיבות NCL)
מיקונוס (צילום: באדיבות NCL)

זקינטוס, יוון: השייט ממשיך לזקינטוס, האי הקטן והמפורסם עם כמה אטרקציות כמו חוף הסירה הטרופה שרבים מגיעים להצטלם, המערות הכחולות וחוף הצבים, שמושכים אליהם תיירים מכל העולם המעוניינים השלווה וחיבור לטבע ולשקט. באי יש אווירה יוונית מחשמלת כפרים יפים, מוסיקה יוונית ואוכל מסורתי נהדר.   

קורפו, יוון: האי השני בגודלו מקבוצת האיים היוניים, מצפון מערב לקורפו חופי דרום איטליה ומול החוף הצפון מזרחי של קורפו נמצאת אלבניה. האי הירוק, עשיר מאוד העצי זית, עשיר בטברנות אותנטיות שחלקן נמצאות בעיר העתיקה שבעיר שמוכרז כאתר מורשת עולמית ע"י אונסקו. 

דוברובניק, קרואטיה: ממשיכים להפליג הלאה והפעם עוגנים בקרואטיה,  בעיירה הציורית דוברובניק נחשבת לאחת העיירות היפות ביותר בקרואטיה. ניתן להנות מטיול קסום על חומות העיר העתיקה שאורכן 2 ק"מ. בלב עיר העתיקה ישנה טיילת הפלאצה הרחוב הראשי של העיר העתיקה, והיא משובצת במבנים ומונומנטים חשובים, ובהם מזרקת אונופריו, מגדל השעון, שער פלה, המנזר הפרנציסקני ועמוד האביר רולאן. ניתן לעלות לאחת התצפיות היפות בעיר נשקפת מראש הר סרג'באשר בגובה של 405 מטר וניתן לעלות אליה ברכבל. הנוף שנשקף מלמעלה כולל את גגות העיר, העיר העתיקה, האי לוקרום והים האדריאטי.

קוטור, מונטנגרו: עגינה שישית במונטנגרו הקסומה בעיר קוטור. העיר עצמה נבנתה בצורה של מבוך, על כן, תהיו מוכנים ללכת לאיבוד. בשל היותה של העיר העתיקה מוקד עלייה לרגל, תמצאו שם תמיד  עניין רב בין אם אלו מופעי רחוב, מוסיקה מכל פינה ברחוב, מסעדות אותנטיות, בתי קפה, גלריות וחנויות. נציין שהיות והעיר מיט סבוכה, דאגו להגיע בזמן חזרה לאונייה על מנת שזו לא תפליג בלעדיכם.

ספליט, קרואטיה: בירידה מהאוניה ומתמזגים היישר אל עיר העתיקה, בצמוד לחומות, סביבה חנויות, דוכני מזכרות ובתי קפה רבים. בסיור רגלי ברחובותיה של העיר ניתן להתרשם משרידי החומה הרומאית, מתחם הארמון, הכנסיות, בית הכנסת העתיק, השווקים, המוזיאונים והגלריות.

ונציה, איטליה: לסיום, הקרוז מסתיים בעיר טריאסטה, הסמוכה לוונציה (כשעה ורחצי נסיעה ברכבת) שם אתם נכנסים אל תוך גלויה, בשייט שקט ורומנטי בגונדולה על תעלותיה של העיר.

זקינטוס (צילום: באדיבות NCL)
זקינטוס (צילום: באדיבות NCL)

סנטוריני, נאפולי ומיקונוס, 9 ימים, 9 יעדים

סנטוריני, יוון: לאחר היציאה מאתונה בקרוז של נורוויג'ן קרוז ליין, השייט מגיע כאמור לאי המדהים. למעשה, המקום הקסום מושך אליו את התיירים לאו דווקא בגלל החופים, אלה בשל לוע הר הגעש העצום שעליו בנויים שלושה כפרים הצבועים בצבעי לבן כחול בוהק, הסמטאות הצרות של אלפי מדרגות, טברנות השף, מלונות הבוטיק וחנויות ייחודיות.

מסינה סציליה, איטליה: העיר השלישית בגודלה באי סיציליה מקבלת את הנופשים מאוניות הקרוז לנמל יפייפה, ארכיטקטורה יוצאת דופן (שרובה ניצלה בדרך נס מרעידת אדמה ונחשול ים נוראיים בשנת 1908). ניתן לתכנן את היום ולשוטט בפיאצה קאירולי של מסינה והתרשם מהמזרקות והקתדרלות המפוארות, או טעום יין מרסלה בפטיו בבית קפה הציוריים.

נאפולי, איטליה: עיר בעלת רקע היסטורי עשיר הממוקמת על חוף אמאלפי המדהים של איטליה. סיור בכיכרות, בקתדרלות ובארמונות הגדולים במרכז העיר העתיקה של נאפולי ייקח אתכם מאות שנים אחורה. גם פומפיי לא רחוקה משם וניתן לברר באונייה אם ישנן סיורי חוף לפומפיי.

רומא (צ'יוויטווקיה), איטליה: עם אלפיים וחמש מאות שנים של היסטוריה, אומנות ותרבות, אין פלא שרומא היא אחת הערים המתויירות ביותר בעולם. ניתן להגיע לרומא מצ'וויטווקה בסיור מאורגן מטעם האוניה או לצאת במונית ולסייר באופן עצמאי.

סנטוריני (צילום: באדיבות NCL)
סנטוריני (צילום: באדיבות NCL)

פירנצה, איטליה: אזור טוסקנה, פירנצה עשיר באומנות והיסטוריה. למרבה המזל, האטרקציות המרכזיות של פירנצה ממוקמות קרוב אחת לשנייה במרכז העיר וקל מאוד לשוטט ביניהן. בואו לראות ולהרגיש מקרוב את האישיים הגדולים הקשורים לאמנות, ספרות אדריכלות ומדע, בהם רפאל, לאונרדו דה וינצ'י, סנדרו בוטיצ'לי, דלה רוביה, גיברטי, מיכלאנג'לו, ורוקיו ועוד. תוכלו לסייר בסנטה קרוצ'ה, קתדרלת סנטה מריה דל פיורה, ואת פסל דויד של מיכלאנג'לו. 

קאן, צרפת: עגינה בנמל וניתן ללכת אל העיר אשר המרחק דקות אחדות מהאונייה, הריביירה הצרפתית... פסטיבל הסרטים הבינלאומי מתרחש כאן כל שנה. בואו לגלות את הנוף המדהים המעלה גבעת סוקה שם תראו נוף נפלא של העיר! ניתן לשוטט בין הרחובות בטיילת לה קרואסט, ליהנות מבתי קפה ססגוניים, חנויות אקסלוסיביות ובעיקר האווירה המשחררת נטולת הלחצים.

ברצלונה, ספרד: עגינה סופית ואחרונה, מחוז של קטלוניה, ועיר הבירה שלה, ברצלונה היא מקום בו אפשר לחוש את ההיסטוריה, בו תוכלו לבקר בשוק לב בוקריה, לטייל ברחובות ימי הביניים של Barri Gotic. זוהי עיר שנועדה לעורר את החושים, בקרו בכנסיה שהיא אחת המדהימות בעולם, לה סגרדה פמיליה של האדריכל הגאון גאודי ולאחר מכן  טיילו בשדרת  המרכזית לה רַמְבְּלָה ושתו את המשקה הלאומי סנגריה.

פירנצה (צילום: רויטרס)
פירנצה (צילום: רויטרס)

מלטה ואליקנטה - 7 ימים, 6 יעדים

אתונה, יוון: תחנת היציאה עם נורוויג'ן קרוז ליין מתחילה כאמור בבירה היוונית. מכאן מפליגים יומיים אל עבר המדינה הייחודית עם ההיסטוריה המרהיבה, מלטה.

ולטה, מלטה: עיר הבירה מתגאה בארמונות הבארוק המרשימים. בין האתרים הבולטים בולטה היא כנסיית סט. ג'ון, ארמון "האדונים הגדולים" וכמובן היא ידוע  בכיכרות, בגנים ובכנסיות שלה. תאטרון מנואל היפה , גני באראקה , אחוזת קאסה רוקה פיקולה ועוד. משם ההפלגה שנמשכת כיומיים מפליגה אל אחד המדינות הסקרנות באירופה, עשירת התרבות וההיסטוריה, ספרד.

אליקנטה, ספרד: על רצועת החוף קוסטה בלנקה נמצאת אליקנטה, אחת מערי הנופש התוססות של ספרד. אליקנטה החמה מאגדת בתוכה את כל מה שיש לחופשה טובה להציע: חופים נהדרים, טיילת שוקקת וטירת סנטה ברברה מרשימה מימי-הביניים שמשקיפה על העיר מלמעלה וצופה על הרובע העתיק והצבעוני, מרובה הרחובות הקטנים.

סביליה (קאדיז), ספרד: סביליה נחשבת לעיר עתיקה ובעלת אופי, יש בה שפע אטרקציות כמו זירת מלחמות השוורים שנבנתה בין השנים 1760-1763 ועד היום מתקיימות בה מלחמות שוורים, בהן ניתן לערוך סיור במוזיאון אשר בו מוצגים בגדי מטאדורים וראשי שוורים שנוצחו, ניתן גם לבקר במגדל שהוקם במאה ה-13 במטרה לשמש אמצעי הגנה מפני פלישות לעיר, הזדמנות פז  גם לבקר במועדוני פלמנקו כי העיר סביליה ידועה באומנות זו וכמובן שגולת הכותרת היא ביקור בקתדרלה והחירלדה שבמרכז העיר, זהו מבנה עצום ומגדל הפעמונים. החירלדה שמתנשא מעליו, היה בעבר מסגד, אבל במאה -13 הוא עבר כיבוש נוצרי. הקתדרלה מעוצבת בסגנון ייחודי גותי והיא בעלת אלמנטים בארוקיים.

ליסבון, פורטוגל: תחנת עיגנה אחרונה, הרחובות המפותלים וסמטאות צרות עם קרוניות חשמליות קלות חולפות שהן אטרקציה בפני עצמה. בעיר תמצאו מגדל מפורסם, מנזר Hieronymite, כנסייה מהמאה השתיים עשרה, מוזיאונים, גשר שאורכו 2.5 קילומטרים החולף מעל נהר טאגוס וכמובן כיכר רוסיו המפורסמת וכיכר המסחר כשבהמשך הרחוב ישנו מדרחוב עם הרבה בתי קפה שם ניתן להזמין את הקינוח הרשמי של פורטוגל הפאשטל דה נאטה.

ולטה, מלטה (צילום: אינגאימג')
ולטה, מלטה (צילום: אינגאימג')

אייל סולומון, מנהל הפיתוח העסקי של חברת NCL בישראל: "לאחרונה אנו עדים לעלייה בהזמנות מנמל אתונה לאיי יוון. ישראלים רבים מחפשים את חווית השייט הבינלאומית המושלמת והזדמנויות להתרחק עוד יותר מהמציאות היומיומית. אנו שמחים להציע לנופשים הישראלים חופשות איכותיות, עם מבחר גדול של מסעדות, פארק מים, מופע ברודווי, ספא עם מגוון עשיר של טיפולים, ברים ואטרקציות לכל המשפחה".