אחרי החודשים שעברנו, אולי פחות התמקדנו בתכנון חופשת הסקי הבאה, אך זה לא אומר שאנחנו לא צריכים להסתכל לעתיד. וכעת, כשתעשיית הסקי העולמית מתרחבת, היא מצליחה להתאים את ההיצע שלה לטווח רחב של חובבי סקי. בין אם מטיילים בתקציב נמוך או יקר, גולש סקי אלפיני מנוסה המחפש מסלולים שחורים או גולש סקי מזדמן.

בימים אלה פרסם מכון מאסטרקארד לכלכלה דו"ח הוצאות התיירים ובו נתוני אמת מעונת הסקי האחרונה בעולם, המבוססת על עסקאות בכרטיס אשראי של תיירים בעת חופשות הסקי שלהם, ומראה את מגמות תיירות הסקי במקומות השונים בעולם. הנתונים נאספו בין יולי 2023 לינואר 2024. על פי הדו"ח, יעדי הסקי היקרים ביותר הם שוויץ, אוסטריה וארה"ב, בהם ההוצאה הממוצעת לעסקה היא מעל 120 דולר לאדם.

באתרי סקי בשוויץ הגולשים מוציאים בממוצע 75 דולר במסעדות. באתרי סקי אוסטריים הגולשים מוציאים את הסכום הממוצע הגבוה ביותר לכל עסקה עבור לינה ובתי מלון בסכום של 501 דולר.

אתר הסקי היקר ביותר ללינה ואירוח הוא אתר הסקי המפואר ביותר הוא קורשבל שבצרפת עם ממוצע של 1,490 דולר ללינה. אחריו אתר האירוח אספן שבקולורדו ארה"ב הממוקם במקום השני עם 1146 דולר, ובמקום השלישי ביג סקיי במונטנה עם 986 דולר בממוצע. 

אתר סקי (צילום: יח''צ)
אתר סקי (צילום: יח''צ)

אתרי הסקי הזולים ביותר ללינה ואירוח נמצאים בגאורגיה, אוסטרליה ופולין, כאשר אתר הסקי Bukarini בגאורגיה הוא הזול ביותר בעולם, שם ההוצאה הממוצעת לעסקה עומדת על 19 דולר בלבד. אחריו צמד אתרים בצ'כיה - Jaske Lazne עם 23 דולר ו-Keilberg עם 26 דולר ואחריהם אתר Szczyrk עם 27 דולר. אתרי סקי יפניים במקום הרביעי מהסוף בהוצאה ממוצעת נמוכה ביותר בבתי מלון (186 דולר), על אף שהכלכלה היפנית נחשבת למשגשגת ביותר. באוסטרליה, שלג נמוך הגביל את ההוצאות בעונת הסקי החולפת.

אתר הסקי הזול ביותר Bukarini שבגאורגיה הוא גם הזול ביותר מבחינת אירוח עם ממוצע של 45 דולר ללינה ואירוח. במקום השני נמצא אתר Perisher ski resort שבאוסטריה עם 53 דולר ובממקום השלישי Les deux alpes בצרפת עם 67 דולר.

אתר Perisher ski resort שבאוסטריה הוא הזול ביותר מבחינת הוצאה על מסעדות וברים עם 17 דולר בלבד ביחד עם צמד האתרים הפולניים Szczyrk ו-Zieleniec. אחריו אתר הסקי Bakuriani שבגאורגיה ו-Mariborsko Pohorje שבסלובניה, שניהם עם 18 דולר.

אתר הסקי היקר ביותר מבחינת הוצאות על מסעדות וברים הוא קורשבל שבצרפת (162 דולר), אחריו סנט מוריס שבשוויץ (125 דולר) ובמקום השלישי אספן שבקולודו ארה"ב (117 דולר).

אזור הסקי הפופולרי ביותר בעולם הוא האלפים, מכל צדדים (אוסטריה, צרפת שוויץ ועוד), כאשר אתרי נופש בצרפת ובשווייץ נוטים להיות היעדים העולמיים המובילים עבור תיירים שמוצאם מחוץ לאירופה.

באישגל (Ischgl) שבאוסטריה נרשמו ההוצאות הגבוהות ביותר של תיירים זרים בעונת הסקי הנוכחית, המשקף את אזור הסקי העצום שלהם, שלג אמין וסצנת אפרה סקי חגיגית.

מהנתונים עולה כי תיירים אירופאים נוטים להעדיף אתרי סקי במדינות שכנות, לדוגמה ספרדים נוסעים לאלפים הצרפתים וגרמנים חוצים את הגבול הקרוב ביותר לאוסטריה.