הנהגים שמסיעים את קרונות המזוודות למטוס יהיו בקרוב נחלת העבר: חברת Aurrigo פיתחה רובוטים המסיעים לבדם את המזוודות ברחבי הטרמינלים, ללא נהג. חברת בריטיש אירווייז היא בין הראשונות שתכניס את הרובוטים לשירותיה.

החלופה לחיפה: בירת הקרוזים החדשה של הישראלים
מחווה גרמנית: חברת התעופה החדשה שהגיעה לישראל - בזמן המלחמה

הובלת המזוודות היא חלק מכריע בתזמון מדוייק של טיסות, והיא יכולה להיות גם מורטת עצבים עבור הנוחתים שממתינים לעתים זמן רב למזוודות, רק בשל העומס הרב על הטרמינל והמחסור בכוח אדם. בעתיד הלא רחוק העניין הזה עשוי להיפטר.

חברת Aurrigo מקובנטרי, פיתחה רכבים אוטונומיים רובוטיים המובילים מטען בשדות התעופה מהטרמינל למטוס ובחזרה אליו. החברה כבר ניסתה את הרכבים האוטונומיים בכמה שדות תעופה, והיא צפויה להכניס את השירות בקרוב גם לחברת בריטיש איירווייז בנמל התעופה גטוויק הסמוך ללונדון, שדה בעל מסלול אחד הנחשב לעמוס ביותר בעולם. 

עלותו של כל רובוט נעה בין 100 ל-250 אלף פאונד. על כל רובוט מותקנות מצלמות של 360 מעלות, חיישני לייזר למדידת מרחקים ומפות תלת ממדיות של שדה התעופה. הרובוט אמור לאסוף מזוודות מבניין הטרמינל ולהעביר אותן על פני האספלט במכולות סגורות למטוסים הממתינים, שם הם יועמסו לתא המטען באמצעות מעליות המופעלות על ידי אדם.

רובוט שיסיע את המזוודות (צילום: Aurrigo)
רובוט שיסיע את המזוודות (צילום: Aurrigo)

בחברה מקווים שהרובוטים החדשים לא רק ישפרו את מהירות הגעת המזוודות וימנעו איחורים בהמראות או נחיתות של מטוסים, אלא גם ישפרו את רמת הדיוק ויפחיתו את האבידות.

"המתנה למזוודה בקרוסלת המטען בשדה התעופה היא ארוכה ולעתים מסתיימת באי נעימות בשל אובדן המזוודה", אמר דיוויד קין מנכ"ל חברת אוריגו, "כולם נוטים להאשים את חברת התעופה, אבל זו לא היא שמטפלת במזוודה אלא נמל התעופה. הרכבים שלנו עשויים לשפר את חווית הנוסע".

במאי הקרוב צפויים רובוטי המטען האוטונומיים להתחיל את השירות בשדה התעופה גטוויק עבור חברת בריטיש איירוויז, ובמקביל הם יגיעו גם לשדה התעופה של סינסינטי באוהיו. חברת אוריגו בונה במקביל רכבים אוטונומיים נוספים, ומתכננת להשיק שירות אוטובוסים ראשון אוטונומי בבריטניה שאמור להתחיל בניסויים ראשונים בחודשים הקרובים.