על רקע הגידול בהיקף הנוסעים בנתב"ג וחזרתן של חברות בינלאומיות לפעול בישראל, רשות שדות התעופה ממשיכה לשדרג את מערך ההסעדה בטרמינלים השונים.

מחווה גרמנית: חברת התעופה החדשה שהגיעה לישראל - בזמן המלחמה
לאחר חמישה חודשים: ענקית הלואו קוסט חוזרת לישראל | כל הפרטים

הרשות פרסמה בימים האחרונים עוד שני מכרזי הסעדה חדשים, ובהם: מכרז למסעדה אסייתית בדיוטי פרי בטרמינל 3, אשר תפעל מה"פוד קורט" בטרמינל 3, לצד פינות הושבה נרחבים ומגוון מסעדות לנוחות הציבור, ומכרז להפעלת פיצרייה בטרמינל 1. יצוין כי מפרוץ המלחמה טרמינל 1 עדיין סגור, אך הוא צפוי להיפתח בקרוב ככל שתגדל תנועת הנוסעים בנתב"ג.

מנתוני רשות שדות התעופה עולה כי ענף ההסעדה בנתב"ג עמד בשנת 2023 על מחזור של כ-343 מיליון ש"ח. המכרזים החדשים יוצאים ברקע סיום תקופת ההתקשרות של המפעילים הנוכחיים והינם לתקופה של 5 שנים עם אפשרות הארכה לתקופה נוספת של 3 שנים. המסעדה האסיאתית בטרמינל 3, תשתרע על שטח של כ-78 מ"ר ותציע בין השאר, סושי, מוקפצים, מנות בשריות, אגרולים, באנים ועוד. במכרז יוכלו להשתתף חברות המפעילות ומנהלות רשתות ארציות של מסעדות אסיאתיות.

נתב''ג (צילום: פלאש 90)
נתב''ג (צילום: פלאש 90)

במכרז להפעלת הפיצרייה בטרמינל 1, שתשתרע על שטח של כ- 90 מ"ר, יוכלו להשתתף חברות המפעילות ומנהלות רשת פיצריות. הזוכה במכרז ימכור פיצות בהכנה במקום במגוון גדלים ותוספות, פוקצ'ות במגוון תוספות, לחם שום, שתיה קרה קלה ועוד. כמו במכרזים אחרונים שהוציאה רש"ת, מחירי המוצרים שימכרו בשתי המסעדות לא יעלו על המחירים בהם מוכרת הרשת את אותם המוצרים בסניפים ברחבי הארץ.  

בנוסף, מפעילת רשת בתי המאפה לה פרינה, הפועלת גם בשרונה מרקט, זכתה במכרז להפעלת בית המאפה באולם מקבלי הפנים של טרמינל 3. החברה כבר החלה בתכנון לשדרוג בית המאפה ובמהלך החודשים הקרובים תחל בביצוע ההקמה. בית המאפה במתכונתו החדשה צפוי להיפתח לנוסעים  לקראת הקיץ.

נתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
נתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)

כמו כן, רשת בתי הקפה אילנס זכתה במכרז להפעלת ההסעדה באולם הנוסעים היוצאים של טרמינל 1. אילנס תפעיל את 2 בתי קפה המרכזיים באולם הנוסעים היוצאים הבינלאומי של טרמינל 1 ותחליף את רשת ארומה, אשר הפעילה את בתי הקפה מאז פתיחת הטרמינל. 

יצוין, כי בכל בתי ההסעדה ימכרו חמישה מוצרים הנכללים ב"סל המוצרים הבסיסי" אותו קבעה רשות שדות התעופה ובכלל זה אספרסו או מים מינרלים ב-8 שקלים וקפה הפוך או קרואסון גדול ב-12 שקלים בלבד. בנוסף למכרזים אלה, רשות שדות התעופה פרסמה לאחרונה מכרז להפעלת בית קפה באולם הציבורי בטרמינל 3, ועתידה לפרסם בקרוב מכרזים נוספים להפעלת בתי קפה באולם היוצאים בטרמינל 3 ועוד.