החל ממחר, ולמשך שלושה סופי שבוע, יערך במטה יהודה אירוע האוכל הוותיק "פסטיבל האוכל של מטה יהודה". השנה, בשל המצב במטה יהודה בחרו להוריד את המילה "פסטיבל" מהכותרת ולהתמקד בעיקר - "אוכל מקומי". במסגרת האירוע, שמתקיים זו הזנה ה-24, תוכלו לחזק עסקים מקומיים, עסקי מילואימניקים וליהנות מחיבורים קולינריים עם אנשי קולינריה מהנגב המערבי.

מטבל כורכום שום ושמן זית אצל צופית ואורי בנתיב הלה (צילום: דבורין תקשורת)
מטבל כורכום שום ושמן זית אצל צופית ואורי בנתיב הלה (צילום: דבורין תקשורת)

במשך שלושה סופי שבוע, החל מה- 21.3 ועד ל- 6.4, יוכלו להגיע חובבי אוכל וטיולים ולפגוש את המגוון האנושי, התרבותי והקולינרי של המועצה האזורית הגדולה. על הדרך, אפשר ורצוי לחזק עסקי מילואימניקים ואנשי קולינריה מהנגב המערבי, בהם: הגבינות הטבעוניות של "שוני" שיתארחו במאפיית "ברדלי" בשריגים, "קרמזינה", מבשלת הבירה מתלמי יפה תתארח במבשלת הבירה בשריגים, "שוקולד קפה" ממגן יתארח ב"איש לחם" במושב תעוז ועוד. כל זאת לצד הנופים היפהפיים של העונה לאחר גשמים רבים שירדו באזור, פריחות שקדיות, תורמוסים, כלניות, כרמים ומרחבים ירוקים רחבים.

ארוחת הודית בריקשה בתעוז (צילום: ליהי רוזנברג, דיגיטל תיירות מטה יהודה)
ארוחת הודית בריקשה בתעוז (צילום: ליהי רוזנברג, דיגיטל תיירות מטה יהודה)

במקביל לחיבורים אלה למעלה מ-15 מקומות חדשים יפתחו את דלתותיהם באירועים השנה, בין היתר, חגית דניאל מלוזית, בעלת עבר קולינרי מרשים מפאריז ובריסל עם "רומי בממלכת המאפים" בשיתוף פעולה עם ג'וליאנו ראש, שף וצייר המתמחה בבישול ברזילאי, שירלי משה, המלקטת ממוצא שתכין ארוחות ליקוט בשטח, בראנץ' טורקי-יווני ב"גינה של מיה'לה" באביעזר ופנינות קולינריות חדשות בעין רפא, בהן הגריל הכשר של ג'יי-ג'יי שחזר לכפר מארצות הברית ופתח רק לפני מספר שבועות מקום חדש, ההמבורגר של אדם, ותפריט צמחוני ב"קפרסקו".

ולצדם, ניצבים כבר שנים רבות בקדמת הבמה, המבשלות והמבשלים של האזור, בהם: חוויה גיאורגית ביקב קדמא, אבי ויעל רוזנבוים שיגישו מנפלאות הגריל הארגנטינאי בשריגים, "נורה" – המלקטת ממושב מטע שמפתיע בארוחת 8 מנות מטריפה מהטבע, עליה גבאי עם תבשלי כבש ובשר ראש מהמטבח המרוקאי, אורן שמואלי ממאפיית "ברדלי" בשריגים לא מפסיק להפתיע והשנה יארח את יצרנית הגבינות הטבעוניות מניר עוז "שוני" וגם אופה הולנדי שיגיע לאפות יחד איתו, נפלאות הג'יבן המטופלת היטב ב"קפרסקו" בעין רפא המופיעה בכנאפה ובסלטים טריים מהגינה, אוכל תימני אצל רמי ויפה אלוני בבקוע, ארוחות שף המשלבות מפגש עם ייננית עם אבנר ניב ולורי לנדר מיקב צפרירים, יפה אלוני בסירי קובה מהמטבח הכורדי ומרק הבשר של רמי, בעלה התימני, קפה משובח ומאפים בשילובים מפתיעים עם השף קונדיטורית המשובחת, מיכל ברנס בעגלת הקפה "ילדתי שלי", סדנאות אוכל קוצ'יני במשק אליהו בכפר אוריה ועוד.

עדי יוגב, מעשה ידיים  (צילום: דבורין תקשורת)
עדי יוגב, מעשה ידיים (צילום: דבורין תקשורת)

בימי שישי, כמיטב המסורת, יתקיימו "סיורים בין הסירים". בסיור של הסופ"ש הראשון תפגשו את יעל ודורון רגב ממושב גפן, יצרנים מקומיים שמתמחים בכריכים עם גבינות צאן, ממרחים מותססים, אפיה הונגרית מסורתית והכל טרי מהגינה הביתית. התחנה השנייה תהיה אצל עליה גבאי, גם היא מגפן ובה תקבלו טעימה של מנה חגיגית ומתוקים. הסיור ייחתם ביקב מטלר בעגור עם יין ובירה. הסיור השני (29.3) יתחיל בטעימות יין ובראנץ' בכרם ברק, ימשיך למושב צלפון שם יקבלו אתכם משפחת קראוזה עם תוצרת המחלבה שלהם ותוצרת של פרויקט ואתי עתיר מהנגב המזרחי המשלב קדמה, מסורת וקיימות ויתסיים בחוויה קוצ'ינית במשק אליהו בכפר אוריה. הסיור השלישי, שיתקיים ב 6.4, יתחיל בקפרסקו, בית הקפה של מונדר ובשאר בכפר, זוג שמגדל הכל בעצמו ומציע חוויה קולינרית ערבית טרייה מול נוף הררי. בין המנות שמציעים במקום – קראס זעתר בר וגבינת עזים, ביצים על כרישה, מאפים ופיתות מיוחדות וכנאפה עם מתכון ייחודי שלהם. משם תמשיכו ל"מתססה" ביד השמונה, הלא היא הסיידריה הראשונה בארץ לסיור טעימות במרכז המבקרים של המפעל החדש ותחתמו אותו בביקור אצל ג'וליאנו ראש, שם ואמן, שיארח בביתו הקיבוצי בקרית ענבים לחוויה ברזילאית עם טעימות של פיג'ואדה, פארופה וקפירינייה.

סיורים "בין הסירים" יתקיימו בימי שישי, 22.3, 29.3, 6.4, בין השעות 9:30-14:00.
התכנסות ויציאה ממתחם חניית המועצה האזורית מטה יהודה.
עלות הסיורים: 210 שקל למשתתף, פרטים באתר