עמק הקדרון שלרגלי הגן הלאומי עיר דוד התכסה בשבועות האחרונים בפריחה אדומה של אלפי פרגים. במרחק הליכה קצר משער האשפות ומהכותל המערבי, בערוץ נחל הקדרון שבין עיר דוד להר הזיתים, משתרע עמק הקדרון. עצי זית מוריקים, חומות העיר העתיקה המתנשאות ברקע וצלילי פעמונים המגיעים מרחוק, יוצרים אווירת קדומים קסומה ועוצרת נשימה.

עמק הקדרון (צילום: ארנון בוסאני)
עמק הקדרון (צילום: ארנון בוסאני)

ערוץ הנחל הקדום, שפעם היה מלא במים, מהווה גבולה המזרחי של שלוחת עיר דוד הצרה, והוא משמר בתוכו לא מעט תגליות ופרקי היסטוריה מהעבר הרחוק והקרוב. בחלקו הצפוני של העמק, בסמוך לבית העלמין הר הזיתים, שוכנות מערות קבורה ומצבות אבן עתיקות, ובהן יד אבשלום, קבר בני חזיר וקבר זכריה. בביקור בעמק, תוכלו להתרשם גם ממצבות האבן העצומות והמפוארות מימי בית שני, המוכרות כיד אבשלום, קבר זכריה וקבר בני חזיר. שלושת המונומנטים המפוארים נחצבו בסלע ההר לפני יותר מאלפיים שנה וזכו לכינוי "פטרה של ירושלים".

עיר דוד (צילום: ארנון בוסאני)
עיר דוד (צילום: ארנון בוסאני)

מרבדי הפריחה האדומים, המכסים בימים אלה את המדרונות, משמשים רקע נפלא לא רק לטיול פריחה או לפיקניק. את הביקור בעמק הפורח תוכלו לשלב עם סיור בגן הלאומי עיר דוד ובכותל המערבי שנמצאים במרחק הליכה קצר.  

בין הפרחים שממלאים את העמק כמידי שנה בעונת האביב: בן חצב יקינתוני, סביון אביבי, ציפורני החתול, תורמוס ההרים, לשון הפר, חוטמית זיפנית, תלתן הארגמן, לוף ארץ ישראלי, ושלל כלניות וחרציות.

דרכי הגעה: חניה מוסדרת בצדי הכביש באזור מרכז מידע הר הזיתים, דרך יריחו 52 ירושלים