הישראלים חוזרים בהדרגה לטוס לחופשות וטיולים בחו"ל במקביל לחזרה הדרגתית של חברות תעופה זרות להפעלת קווי טיסות לנמל התעופה בן גוריון.  על פי תחזית שדות שדות התעופה, למעלה מ-1.2 מיליון נוסעים יעברו בחודש אפריל ובמהלך פסח בנמל התעופה בן גוריון – גידול חד של כ-33% לעומת מרץ.

יחזיר את ריינאייר? סופית: זה המועד בו ייפתח מחדש טרמינל 1

הצפי הוא לכ-60 אלף נוסעים ביממה בנתב"ג במהלך חופשת הפסח בטיסות הבינלאומיות. יום השיא בנתב"ג צפוי ב-21 באפריל, לקראת ערב החג. עם זאת, עקב המצב בטחוני, היקף הנוסעים במהלך חופשת הפסח השנה צפוי להיות בכ-40% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

היעד המוביל בפסח 2024 יהיה קפריסין עם כ-60 תנועות מטוסים ביממה וכ-1,840 טיסות במהלך חודש אפריל. יעדים מובילים נוספים צפויים להיות איחוד האמירויות, ארה"ב ואיטליה. לאחר שבחודשים האחרונים חידשו חלק מחברות התעופה את הטיסות לנתב"ג, אפריל צפויות לחזור לטוס לישראל חברות תעופה בינלאומיות נוספות, בהן בריטיש איירווייס, איבריה, KLM ואייר קנדה.

ברשות שדות התעופה נערכים לקראת הגידול במספר הנוסעים ובין היתר, מערך העובדים יוגדל, יופעלו קיוסקים לביצוע צ'ק אין מהיר מהיר ומשלוח מזוודות עצמאי, הוספת עמדות בידוק אלקטרוניים מהירים לקיצור התורים במסלולים מיוחדים לבעלי כבודת יד והרחבת מערך השאטלים להסעת נוסעים בין הטרמינלים לחניונים

"למרות שהלחימה בעזה ובגבול הצפון עדיין נמשכת, משרד התחבורה מקדם את ההיערכות לגידול בתנועת הנוסעים וחזרת החברות הבינלאומיות לישראל וממנה בתנועה האווירית", ציינה שרת התחבורה, מירי רגב. "ביחד עם רשות שדות התעופה והנהלת נתב"ג אנו מעודדים את חזרתן של חברות התעופה הבינלאומיות, שעצרו את פעילותן לכאן מאז תחילת המלחמה".

רגב ציינה עוד, כי היעד הוא להגדיל את היצע הטיסות והיעים וליצור תחרות שתוביל להפחתת מחירי הכרטיסים. "אני שמחה לראות שמאמצינו נושאים פרי וחבורת תעופה נוספות חוזרות אלינו לקראת פסח ויאפשרו לכלל תושבי ישראל ובייחוד משרתי המילואים, לצאת להתרענן בחו"ל, ביחד עם כל עם ישראל", היא אמרה

 מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, אמר שלאור הצפי לגידול בפעילות בנתב"ג לקראת הקיץ וחזרתן של חברות תעופה בינלאומיות נוספות  לישראל, הנהלת רש"ת הונחתה להיערך לפתיחה מחד של טרמינל 1, המשמש בעיקר לטיסות לואו-קוסט. "הטרמינל יחזור לפעילות כבר בתחילת חודש יוני" הוא הודיע.