סנט הלנה הוא אי קטנטן בדרום האוקיינוס ​​האטלנטי, אך הוא גן עדן לחובבי ההרפתקאות. האי היפהפה לא זכה בעבר למסה של תיירים, מאיר והוא אחד המקומות המיושבים הנידחים ביותר בעולם. כמה נידח? עד 2017, הייתם צריכים להקדיש חמישה לילות בסירה, כדי להגיע לשטח הבריטי שנמצא בין דרום אפריקה לברזיל. כיום, יש אל סנט הלנה  טיסות שבועיות והממשלה מנסה למשוך תיירים. בינתיים לפי נתונים רשמיים, בשנת 2024 הגיעו לאי כ-2,000 מטיילים.

בסנט הלנה גרים כיום כ-4000 תושבים.  הם דרך אגב מכנים את עצמם קדושים. מי שבדרך כלל מגיע לביקור באי אלה אנשים שאוהבים לטייל ולגלות מקומות חדשים ופחות טיפוסים של "בטן גב" במקום חמים. הסיבה העיקרית לכך היא שמזג האוויר לא צפוי ולעתים קרובות לא מגיעה אליהם מספיק אספקה של מזון, מאחר והיבשת הכי קרובה לסנט הלנה נמצאת במרקח של כ-2,000 קילומטרים. אבל אם אתם מגיעים עם ראש פתוח ומוכנים לכל, האי הוא לא פחות מגן עדן. 

סנט הלנה (צילום: REUTERS)
סנט הלנה (צילום: REUTERS)

דבר נוסף שכדאי לדעת על האי המסתורי, הוא זה היה ביתו של נפוליאון בונפרטה בתקופת גלותו משנת 1815 ועד 1821. כשמטיילים באי אפשר לראות אתרים המכבדים את הקיסר הצרפתי המודח. אפשר כמובן גם לסייר בביתו ובמקום קבורתו המקורי, לפני ששרידיו הועברו לצרפת. 

עיר הבירה של סנט הלנה, ג'יימסטאון, משלבת בין ישן לחדש. ניתן לראות מצד אחד בניינים קולוניאליים עם חנויות ומכולת קטנות. ויש אפילו אופציות להשכרת DVD, שהיו פופולריים בתקופה לפני שהגיע אינטרנט לאי. אם אתם בכושר, תוכלו לטפס על 699 המדרגות של "סולם יעקב" בקצה העיר. גרם המדרגות שימש בעבר כמסלול לעגלות חמור, בעזרתו העבירו דברים ברחבי האי.

חוץ מזה, באי יש מספיק סמטאות ושבילים ציוריים, שיאפשרו לחובבי השיטוט למלא את תאבונם. מי שמחפש הליכה קצת יותר אתגרית, אפשר לטייל שם ל"פסגת דיאנה", שמטפס לגובה 2,690 רגל מעל פני הים ואל יער העננים הטבעי האחרון שנותר בבריטניה. מטיילים שפחות בכושר יכולים לטייל לאורך בלו פוינט המציע תצפיות על מפרץ סנדי, האי ספרי וקסל רוק.

סנט הלנה (צילום: REUTERS)
סנט הלנה (צילום: REUTERS)

כדאי לדעת לפני שמתחילים לארוז

באי אין כספומטים ולא בכל מקום מקבלים כרטיסי אשראי. כדאי להגיעעם פאונד בריטי. כמו כן, בכניסה נשלמים 20 פאונד.

כדאי להוריד מפות לא מקוונות לפני ההגעה, מכיוון שה-Wi-Fi הוא לא מהיעלים שתמצאו. 

טיסות: Airlink טסה פעם בשבוע מיוהנסבורג. ל