עונת הטיולים אמנם נפתחה בלי הרבה התלהבות בגלל המצב במדינה, אך בחודש האחרון ניתן לראות תנועה גדולה ליותר בתורים לביקוש דרכונים. מי שמתכנן לטוס, מכיר את תחושת אי הוודאות המגיעה עם חידוש או הנפקת דרכון חדש. הוא יגיע בזמן או שנצטרך לחכות בלחץ עד הדקה ה-90.

כרגע, מי שנבחרה שנבחרה להיות ספקית חלוקת הדרכונים בישראל היא חברת השילוח HFD. הבחירה להשתמש בחברת שילוח היא עוד אחד מצעדי הייעול של רשות האוכלוסין וההגירה.

אחד מהבשורות שהביאה חברת HFD בנושא שילוח הדרכונים, היא קשר עם חברת פיתוח פתרונות התקשורת והטלפוניה "אומניטלקום", אשר התאימה ערוץ קולי לעדכון הלקוחות באשר לסטטוס המשלוח, עבור מגזרים באוכלוסייה שאינם זמינים להודעות טקסט. המערכת החדשה השתלבה במערכת של HFD בתהליך קולי, הזהה להודעות הטקסט.

לדברי בר מנהל שירות חברת השילוח HFD: "עם התוספת הקולית של אומניטלקום, המערכת האחראית אצלנו על תיאום ועדכון השילוח מצליחה להגיע לכל אזרח מכל מגזר באוכלוסייה, לרבות אלה שזמינים רק בשיחת טלפון. אומניטלקום השתלבו בצורה טבעית, כמעט שקופה מבחינתנו בתהליך הקיים ובזמן קצר. בנוסף, הטמענו מערכת IVR  לשיחה חוזרת, שבמידה ולא הספקת לענות לשיחה בקשר למשלוח שלך, תוכל להתקשר בחזרה ומיד להיכנס להודעה האישית שלך. חשוב לציין כי אנו מאמינים בשיתופי פעולה להתאמת פתרונות טכנולוגיים לצרכינו". 

מטרת העל בשילוב הטכנולוגיה להודעות אוטומטיות קוליות, הינה שיפור אחוז המענה, מתן חווית שירות איכותית וזירוז קבלת הדרכון. לאחר קבלת ההודעה הקולית והגדרת יעד רצוי, הדרכון יגיע לנקודות חלוקה של חברת HFD הקרובה ביותר ללקוח ותשלח הודעה נוספת ללקוח להגעה לאיסוף הדרכון. מדובר ביישור קו עם הקידמה והחדשנות האופייניות לתקופה, ללא התניידות מיותרת, או עמידה בתורים ארוכים בייחוד בימי מלחמה.

לדברי ד"ר צחי בן יצחק בעלים של חברת אומניטלקום: "שמחנו ש HFD פנתה אלינו עם הצורך לתת מענה למגזרים שונים במדינה, ושנפלה בחלקינו הזכות להיות חלק מפרויקט שמהותו הנגשה ושיפור השירות לאזרח, בנושא כה חשוב ואלמנטרי, מה שעומד בבסיס תפישת השירות שלנו תואם את ערכי החברה. אנו מאמינים, בשיתוף הידע שלנו ובכך לאפשר ללקוחותינו לספק חוויית שירות איכותית ולייעל תהליכים".