חברת ביטוחי הנסיעות פספורטכארד הודיעה היום (שני) על השקת חדר מצב ,שהוקם בחודשים האחרונים ואשר יפעל במשך כל שעות היממה, שבעה ימים בשבוע, ויתריע בזמן אמת מפני אירועים המתרחשים בסביבת מטיילים ישראלים ברחבי העולם. החברה ציינה כי השירות יהיה פתוח בחינם לכל הישראלים השוהים בחו"ל. לתפקיד יו"ר חדר המצב מונה אלוף במיל' יעקב עמידרור, שכיהן בעבר כראש המטה לביטחון לאומי.

איפה הדרכון שלי? שירות קולי חדש יעזור לכם לעקוב אחריו

חדר המצב יעביר למטיילים ישראלים הנמצאים בקרבת אירוע מסוכן התרעות ומידע, שאמורים לסייע להם באמצעות אפליקציה חדשנית ונגישה לשימוש. חדר המצב ידווח על התרעות חריגות בעלי אופי מסוכן, הפגנות, שביתות ואסונות טבע ברחבי העולם. מסקר, שבוצע על ידי פספורטכארד, עלה כי כ-86% מהטסים לחו"ל דיווחו שאחרי ה-7 באוקטובר, תחושת הביטחון ביעד הנסיעה הפכה לשיקול מרכזי בבחירתו. עוד עלה מהסקר, כי רק 20% מהמטיילים הישראלים בחו"ל יודעים כיצד ליצור קשר עם שירותי החירום המקומיים.

"המציאות הביטחונית לישראלים שנמצאים ברחבי העולם בעקבות 7 באוקטובר השתנתה לרעה", ציין עמידרור, "השילוב בין טכנולוגיה מתקדמת לבין צוות אנושי ומיומן הוא החידוש שהביאו פספורטכארד. הטכנולוגיה תאפשר לחדר המצב להיות יעיל יותר באירועי חילוץ ברחבי העולם, בעיקר בזכות הטכנולוגיה, שתשפר את היכולת לאתר את המקום בו נמצא המטייל שבמצוקה. חדר המצב יגביר את תחושת הביטחון של הטסים לחו"ל, כך שיאפשר להעביר מידע בזמן אמת על אירועים העלולים לסכן ישראלים ברחבי העולם".

יעקב עמידרור  (צילום: פלאש 90)
יעקב עמידרור (צילום: פלאש 90)

מנכ"לית פספורטכארד, רונית סגל, מסרה: "עבדנו על השירות החדשני הזה מסביב לשעות החל מה-8 באוקטובר, במטרה לאפשר לישראלים שחוזרים לטוס לחו"ל להרגיש בטוחים יותר". לדברי נשיא קבוצת פספורטכארד, אלון קצף, הוחלט לבצע השקעה של כ-20 מיליון שקל לצורך הקמת חדר מצב אקטיבי ייעודי, שיצויד בטכנולוגיה המתקדמת ביותר.