בוול סטריט ג'ורנל דווח היום (שלישי) על מה שקרה במפעלי בואינג במהלך החודשים האחרונים, ולהתנהלות שהביאה כמעט להתרסקות מטוס 737 MAX של אלסקה איירליינס בחודש ינואר האחרון. 

לאחר שקיר המטוס עף באמצע הטיסה: הנוסעים הגישו תביעה בסך מיליארד דולר
"יש לנו שריפה במנוע": בפעם השנייה תוך חודש - תקלה באוויר במטוס בואינג 747 | צפו

התקשורת בין עובדי בואינג שעבדו על תקע הדלת, שלא דווח בעבר, עוזרת להבין אודות התקלה החמורה שגרמה לדלת לעוף מהמטוס במהלך. על פי הדיווח, יותר משבועיים חלפו מאז שהעובדים בבואינג אשר סימנו כבר ב-1 בספטמבר את התקלה המיועדת עד לרגע שבו התחילו לבדוק לעומק את הדרכים לטיפול בתקלה.

מטוס בואינג 747 (צילום: רויטרס)
מטוס בואינג 747 (צילום: רויטרס)

עם זאת, במהלך החודשים האחרונים דווח כי היה בלגן גדול במפעל של בואינג. הצוותים לא הצליחו לעמוד בלוח זמנים שהציבו להם וככל הנראה לא פעלו לפי הנהלים. בעקבות כך, לחץ הייצור גבר ככל שהעיכובים הצטברו. יעדי ההשלמה של חלק מהמטלות ירדו לעדיפות נמוכה יותר. לפי יומני בואינג, במטוס המדובר העובדים העריכו פי 50 מהזמן המשוער את השלמת העבודה על מסגרת תקע הדלת. 

ההתנהלות הזו הביאה להשלכות נוראיות: פקק הדלת של המטוס התפוצץ בטיסה ב-5 בינואר, מה שגרם לאובדן לחץ בתא הנוסעים שסיכן את חייהם של כל היושבים במטוס, זאת לאחר שהיה חשש שנוסעים יכלו להישאב החוצה. דובר בואינג אמר שהחברה תחקור לעומק את המקרה ותתייחס להערות האחרונות של בכירים בעף התעופה האמריקאי, לפיהם יש להאט את קצב העבודה במפעלים כדי להתמקד באיכות הטיפול של המטוסים.

אלסקה איירליינס (צילום: רויטרס)
אלסקה איירליינס (צילום: רויטרס)

כזכור, טיסה 1282 של חברת התעופה אלסקה איירליינס נאלצה לבצע נחיתת חירום בנמל התעופה הבינלאומי של פורטלנד ב-5 בינואר, לאחר שהייתה התנפצות של פאנל וחלון במהלך הטיסה. אחד הנוסעים סיפר לאחר הנחיתה: "זה היה פתאומי מאוד. רק הגענו לגובה מסוים והחלון פשוט התנתק ומסכות החמצן נפלו".

לצערנו, זו אינה הייתה התקלה היחידה של בואינג מתחילת השנה. לאחר שבועיים בלבד מהמקרה של אלסקה איירליינס, ב-20 בינואר מטוס בואינג 747 של חברת התעופה Atlas Air, שהמריא מפלורידה לפורטו ריקו בטיסה מספר 5Y095, נאלץ לבצע נחיתת חירום במיאמי לאחר שהמנוע עלה באש. אף אחד מהנוסעים או אנשי הצוות לא נפגע.