לפני מספר שבועות החל לפעול קו לטיסות ישירות לסרי לנקה. מדינת האי שנמצאת בין מפרץ בנגל לים הערבי ודרומה של הודו, הפכה ליעד פופולרי מאוד בקרב התיירים הישראלים בעיקר בשנים האחרונות.

הכאוס בבואינג נחשף: זה מה שגרם לתקלות החמורות במטוסים
בשורה לטסים לחו"ל: כך תדעו אם יש סכנה ביעד בו אתם נמצאים בזמן אמת

אז מה צריך לדעת אם אתם מתכננים טיול עם הגלשן שלכם והיכן האותיות הקטנות נמצאות? האם סרי לנקה מתאימה רק לצעירים או שיש בה גם אטרקציות ופעילויות רבות למשפחות? כדי לענות על השאלות הללו התייעצנו עם המומחית לתיירות בסרי לנקה, נעה אריה, מטעם קבוצת התיירות FLYEAST, ריכזנו את כל מה שצריך לדעת במדינה הקסומה, רגע לפני שמזמינים את כרטיסי הטיסה. 

דמבולה, סרי לנקה (צילום: נועה אריה, FLYEAST)
דמבולה, סרי לנקה (צילום: נועה אריה, FLYEAST)

בדומה למדינות אחרות במזרח הרחוק, כלכלתה של סרי לנקה, המונה 23 מיליון איש, מבוססת על חקלאות ובין היתר על תיירות. בתקופת הקורונה, סבלה המדינה מקשיים כלכליים חריפים ומחאות פוליטיות בעקבותיהן. המטבע המקומי הוא רופיה סרי לנקית שערכה הוא 0.012₪. לסרי לנקה 9 מחוזות במדינה ויש בה מספר קבוצות אתניות שונות, שהקבוצה הגדולה מהם היא הסינהלית ואילו השפה הרשמית בה היא סינהלית.  

כיצד מגיעים ומה ההבדל בין חברות התעופה? 
כאמור, טיסות ישירות באמצעות טיסת שכר החלו לאחרונה, אולם ישנן מספר חברות תעופה שמגיעות ליעד, ביניהן: פליי דובאי, איתיחאד, גולף אייר ואמירייטס. אם תרצו לקחת אתכם את הגלשן מהבית, יש לשים לב להבדלים בין החברות שהם מאוד משמעותיים. לחברות התעופה בכל הקשור לשינוע גלשנים יש מגבלות שונות כדוגמת תמחור שונה על גדלים. 

מישורי הורטון, סרי לנקה (צילום: נועה אריה, FLYEAST)
מישורי הורטון, סרי לנקה (צילום: נועה אריה, FLYEAST)

אז מה הם יעדי הגלישה בסרי לנקה? 
גלישה בחופי האי אפשרית לאורך כל השנה, אך יש לשים לב לאזור שאליו רוצים להגיע. החוף הדרום-מערבי מומלץ בחודשים מרץ עד נובמבר (כאשר החוף המזרחי שרוי בלב עונת המונסונים) ואילו הגלישה בחוף המזרחי מומלצת בחודשים מאי עד ספטמבר, בתקופה שבה לא כדאי לבלות בצידו השני של האי. 

בצד החוף הדרום מזרחי, העיירה המומלצת לגלישה ופופולרית מאוד בקרב גולשים וצעירים היא ארוגם ביי (Arugam Bay). מדובר בחוף שנחשב לאחד מהמקומות האטרקטיביים לגלישה ברחבי העולם עם מזג אויר מצוין, גלים טובים, חנויות גלישה, הוסטלים, מסעדות ועוד. העיירה נמצאת כ-350 קילומטר משדה התעופה אך מכיוון שהכבישים בסרי לנקה אינם במצב אידיאלי, זמן הנסיעה הוא בין 7 ל-8 שעות. כדי להגיע לארוגם ביי יש לקחת מונית או לתאם מראש עם נהג שיוכל גם לקחת את הגלשן. 

בצד השני מצדו הדרומי של האי, מומלץ למשל להגיע לעיירה ווליגמה (Weligama), שהפכה בשנים האחרונות ליעד אהוב מאד בקרב גולשים מכל העולם. היא נמצאת כשעתיים וחצי נסיעה משדה התעופה נגומבו וגם בעיירה הזאת ישנן חנויות גולשים, מקומות לינה, מסעדות וחנויות לציוד גלישה, יחד עם תרבות מקומית עשירה ומרתקת. עוד עיירות גלישה בצד הדרום מערבי שמומלצות לטיול גלישה הן מריסיה (Mirissa) וקבלנה (Kabalana).  

צוק סיגריה, סרי לנקה (צילום: נועה אריה, FLYEAST)
צוק סיגריה, סרי לנקה (צילום: נועה אריה, FLYEAST)

לא רק גלישה

מלבד לגלישה, ישנן הרבה אטרקציות ופעילויות שניתן לעשות גם בטיול משפחתי לסרי לנקה: בית היתומים לפילים (Pinnawala Elephant Orphanage) מתאים לטיול לכל המשפחה והילדים יוכלו גם להאכיל את הפילים מבקבוק. צוק סיגריה (Sigiriya Rock Fortress) מציע טיפוס של 1,200 מדגרות שניתן לראות ציורי קיר בדרך לפסגה וליהנות בסיומו מתצפית מדהימה על הנוף.

כמו כן ניתן גם לערוך סיור להכרת צורת החיים של המקומיים ב-Village tour in Hiriwadunna וכן קיימת גם אופציה לטעום מהאוכל המקומי ושיט בסירה לאזור. מערות דמבולה (Dambulla Cave Temple) שהינן קומפלקס יפהפה שהוכרז כאתר של UNESKO שניתן לראות בה מספר רב של פסלי בודהה.  

הגן הלאומי מינריה (Minneriya National Park) מציע סיורי ג'יפים בספארי בו ניתן לראות מספר רב של זני פילים, ציפורים ובעלי חיים נוספים. במתחם השן בקנדי (Temple of the Tooth Relic) אפשר לבקר ולראות כיצד המקומיים מביאים מנחה לבודהה.

יאלה פארק, סרי לנקה (צילום: נועה אריה, FLYEAST)
יאלה פארק, סרי לנקה (צילום: נועה אריה, FLYEAST)

עוד מקום מעניין הוא הגנים הבוטניים (Royal Botanical Gardens Peradeniya) המכילים כ 5,000 מינים שונים של צמחים ועצים. בבית החורשת לתה (Tea factory and plantation) ניתן לראות את תהליכי היצור ובסוף הביקור לטעום סוגי תה שונים. אטרקציה מרתקת נוספת היא נסיעה ברכבת ל-ELLA, בכדי ליהנות מנופים מרהיבים בדרך.

טיול מומלץ נוסף הוא טרק במישורי הורטון (HORTON PLANE) של כ-8 קילומטר במסלול מישורי בו ניתן לחזות מפלים ולהגיע לתצפית לנוף שנקראת נקודת  סוף העולם. כמו כן, מומלץ לעשות שיט בנהר מאדו בין שיחי מונגרובים ולנסוע לפארק הלאומי יאלה (Yala National Park) הספארי המפורסם ביותר בסרי לנקה, בו ניתן לחזות בפילים, נמרים, חזירי בר ועוד מגוון רב של בעלי חיים.