מדור טיולים, מפת הדרכים: חצי השנה האחרונה הייתה מאתגרת למדי עבור האילתיים, לרבות אנשי ענף התיירות הדרומי, שהתגייסו כליל ופתחו את ביתם ואת לבם עבור המפונים. כעת, כשחופשת הפסח מתקרבת ובתי המלון מתחילים אט־אט לחזור לשגרה, אפשר שוב לדבר על העיר הדרומית בהקשרים תיירותיים.

הפסקת התיירות וקליטת המפונים: אילת כורעת תחת הנטל הכלכלי
המנכ"ל באילת: "עד אוקטובר הבא אין מה לדבר על תיירות מחו"ל"

מאחר שחצי השנה האחרונה נתנה את אותותיה אצל התיירנים והמסעדנים המקומיים, קטנים כגדולים כאחד, נולד בשבועות האחרונים מיזם חדש - מיזם לוקאלס, שממשיך את הקו המוצלח כל כך של תאגיד התיירות האילתי - מיזם "101 חוויות ב־0 שקלים". מגוון אירועים ייחודיים יתקיימו במקומות הבילוי האילתיים, ובמסגרתם מבחר בתי עסק הפזורים ברחבי העיר יפתחו את דלתם לחוויית אירוח מקומית.

המיזם החדש מורכב מתוכנית תמריצים כספיים ומתמיכה בעסקים המקומיים. בעזרת הכסף הם יוכלו לפעול ללא משקולת על הגב שלהם ולהוציא לאור תוכניות חדשות ותכנים אותנטיים. במסגרת המיזם הזה כבר ניתן לראות למשל שיתופי פעולה תרבותיים, כמו שפים שמתארחים במסעדות, תיאטרון אלעד שיקיים ערבי "תרבות על הבר", "ברביס" שיפתחו מדרחוב בפארק אופירה עם הופעות - ועוד. כל אלה יבטיחו לכם הנאה מהעיר ואתרי התיירות שלה, בלי להרגיש שמישהו מפסיד - לא מבחינת החוויה ולא מבחינת ההשקעה הכספית של נותן השירות. כדי לתמוך באילת, קפצנו ל־24 שעות, שעשו לנו חשק לעוד.

מלון אגמים באילת (צילום: מיטל שרעבי)
מלון אגמים באילת (צילום: מיטל שרעבי)

התחלנו במלון "אגמים". המלון מרשת ישרוטל הוא יותר ממקום לשים בו את הראש. בית המלון אהוב על זוגות, כמו גם על משפחות, בשל בריכת השחייה דמוית הלגונה, המוקפת בחדרים עם יציאה היישר אליה. תוסיפו לזה את "ג'ספר 08" - בר קוקטיילים מהוקצע, וקיבלתם יעד אידיאלי לחובבי הבילויים. כל חדרי מלון "אגמים" עברו חידוש, ובנויים סביב הלגונה המרכזית על מפרצוניה הרבים, כך שכולם נהנים מנוף לבריכה. מסביב לבריכה יש גם צמחייה רבה, פינות הירגעות ואפילו ערסלים להשלמת אווירת הצ'יל. מאחר שהבריכה ממש גדולה, גם בתקופות עמוסות ניתן למצוא כאן פינות שקטות. מבחינה קולינרית, ל"אגמים" יש מסעדת מלון קלאסית שמגישה ארוחות בוקר וערב עשירות.

כתובת: קאמפן 7, אילת.

מסעדת "מלודי"

בשנים האחרונות העיר הדרומית מתפתחת מבחינה קולינרית, והתיירים הקבועים יכולים כבר להצביע על מוסדות קולינריים שחינם לא סר. אל השוק הרווי הצטרפה לפני כשנה מסעדת "מלודי", מסעדה כשרה בסגנון איטלקי, שנמצאת בשדרות התמרים באילת. זה לא המקום הראשון שתחשבו שמסתתרת בו מסעדה, אך המיקום שלה מבטיח שהיא תמשוך אליה מקומיים ותיירים סקרנים כאחד. המטבח של "מלודי" מציע תפריט המשלב אלמנטים מהמטבח האיטלקי המסורתי לצד השפעות ים תיכוניות. בקיצור, מסעדה קלאסית לכל חובבי הבצקים־פיצות־פסטות. התפריט מבוסס על חומרי גלם איכותיים וטריים, בהם פירות וירקות משובחים המגיעים מחקלאי הערבה. בין המנות תמצאו: סביצ'ה דג ים דרומי, חציל פריך על יוגורט עשבים ודיפ עגבניות, ניוקי כמהין, פיצות מהטאבון, פסטות ודגים. בימי שישי המסעדה מציעה מנות מיוחדות בהשראת השבת.

התמרים 22, אילת. פתוח בימים ראשון־חמישי, 22:30־18:00, שישי 15:00־12:00 ושבת, 21:00־23:30. פרטים: 08־9232303.

מסעדת מלודי אילת (צילום: מיטל שרעבי)
מסעדת מלודי אילת (צילום: מיטל שרעבי)

מסעדת "MOOD", ארוחת שף מתארח (לוקאלס)

על גג מלון הבוטיק "NOW" נמצאת מסעדת "MOOD" השיקית. המסעדה, שמושכת אליה בליינים מכל רחבי הארץ בזכות עיצוב מוקפד שכולל שולחנות בגבהים שונים הצופים אל בריכה, אווירה כיפית ומוזיקה עדכנית, אך לא מעט בגלל המנות המוקפדות שיוצאות מהמטבח. אם הייתי צריכה להגדיר את המקום, אז הייתי הולכת על קלאב תל־אביבי בלב אילת. בימים אלה תאגיד התיירות שותף לארוחת שף מתחלף במסעדת "MOOD", שכוללת מנות ספיישל של שף מתארח המצטרפות לתפריט הקבוע, שכולל סושי, סביצ'ה, סיגר ממולא בדג, מאפים היישר מהטאבון, פסטות ועוד.

במסגרת אירועי "לוקאלס" יתארחו במסעדה שפים מתחלפים, בימי שני בשעה 19:30 עד סוף אפריל. להזמנת מקומות: באתר TRAVELTOEILAT.CO.IL. הים 5, אילת.

מסעדת מוד, אילת (צילום: מיטל שרעבי)
מסעדת מוד, אילת (צילום: מיטל שרעבי)

תיאטרון אלעד - תרבות על הבר (לוקאלס)

אין ספק בכלל שעולם התיירות מצא את עצמו חסר אונים לנוכח אירועי 7 באוקטובר, וככל שעבר הזמן גברה הדילמה אם להמשיך להתנהל כאילו לא קרה כלום. אז בעוד התיאטראות הגדולים חזרו לאט־לאט לשגרה המוכרת, דווקא התיאטראות הקטנים הצליחו להוכיח לנו את הקשר האמיץ בין תרבות למציאות של ימינו. בימים אלה, במסגרת אירועי "לוקאלס", תאגיד התיירות ותיאטרון אלעד חברו יחד למופע "השיר המטורף של הארץ" - מפגש מוזיקלי תיאטרלי בבימויו של שי פיטובסקי ובעיבודו המוזיקלי של קובי ליליאן. המופע, שמתאפיין בסגנון תרבות על הבר, מוצג באולם הטרמינל (שדה התעופה האילתי לשעבר). זוהי יצירה המשלבת שירה שנוצרה בעקבות אירועי המלחמה. קשה שלא להיסחף אחריה ולהישאר אדישים לטקסטים ולשירים נוגעי הלב.

המופע בהשתתפות: דנה יצחקי, נילי רוגל וגיא כהן שלו והנגנים: שרון אפטר, עומר ארביב, לאה גדאייב וזאביק וישנבסקי. כל יום חמישי בשעה 21:00 עד סוף אפריל. להזמנת מקומות: באתר TRAVELTOEILAT.CO.IL.

חוף ריף אילת (צילום: מיטל שרעבי)
חוף ריף אילת (צילום: מיטל שרעבי)

סתלבט על המים

יש לא מעט מקומות שמספיק לומר את שמותיהם בקול רם כדי לחוש שלווה ורוגע. כך קורה למבקרים באילת כשהם שומעים על חוף הריף והדולפינים הוותיקים שלו, אך יותר מזה כשמדברים על "סתלבט על המים" שבתוך החוף. "סתלבט על המים" הוא שמו של מתחם הירגעות שנמצא בצד החוף, מנותק מהעולם ומהפרעות. במתחם יש שלוש בריכות הירגעות ומתחם זולה שבו אפשר להתנתק בכיף מרעשי הרקע של היומיום. בכל אחת מהבריכות אפשר לצוף או להשתכשך בכיף, וגם לקבל טיפול וואטסו קצר מאנשי הצוות. כך או כך, בבריכות מתנגנת מוזיקה שקטה תת־קרקעית נעימה, שעוזרת להירגעות. אחרי שממצים את הבילוי בבריכות אפשר לעלות ל"קפה בר בסתלבט", הנמצא בקומה העליונה של המתחם ומציע משקאות ונשנושים, שמהם תוכלו ליהנות מול הים.

שעות פעילות הבריכות: בימים א'־ה' בין השעות 11:00־15:00, בשישי ושבת תחילת שעות הפעילות מהשעה 10:00. "קפה בר בסתלבט" פתוח מהשעה 11:00 ועד השעה 17:00. חוף דרומי אילת. פרטים: 08־6300111.

סתלבט על המים, אילת (צילום: מיטל שרעבי)
סתלבט על המים, אילת (צילום: מיטל שרעבי)

יקב הים האדום

אם צמד המילים "יין באילת" נשמע לכם מוזר, אתם לא לבד. אומנם לקח לנו שנים להאמין שניתן לעשות יין ישראלי טוב מחוץ לגזרת הגולן, אך גם לנו היה קשה להאמין שבאילת קיים יקב מצליח שכבר קטף 24 מדליות בתחרויות בינלאומיות. את יקב הים האדום הקים היזם אורי שחר לפני 22 שנה, ובמרכז המבקרים של היקב תוכלו לראות את הקסם קורה. המרכז יושב בשטח הפתוח, מוקף בכרמים. אם תשבו בחוץ, תוכלו ליהנות מהאווירה המדברית כשביד כוס יין. אם תיכנסו פנימה לחלל הממוזג, תוכלו לראות את חדר החביות ושולחן אבירים שסביבו עושים טעימות יין, ארוחות שף ועוד. בביקור ביקב תוכלו לקחת מסלול שכולל סיור וטעימת שלושה סוגי יין ונשנושים במחיר של 100 שקל לאדם. 

דרך המטעים 6, אילת. ראשון־חמישי 16:00־11:00, שישי 12:00־16:00 שבת 12:00־17:00. אירועים מיוחדים בתיאום מראש.