פתיחת תריסי החלונות במטוס במהלך ההמראה והנחיתה עשויה להיראות כמטרד מיותר, אך יש סיבה בטיחותית חיונית לדרישה זו וכל חברות התעופה אף מחייבות את הנוסעים להשאיר את התריסים הללו פתוחים בזמנים האלה.

1. אחת הסיבות לכך היא ראייה טובה יותר. צוות המטוס יכול לזהות סיכונים חיצוניים כמו עשן או אש במהירות רבה יותר. במקרה חירום, ראייה ברורה של הסביבה החיצונית חשובה לפינוי יעיל ובטוח.

חברות תעופה אף מחייבות להשאיר את התריסים הללו פתוחים (צילום: אינגאימג')
חברות תעופה אף מחייבות להשאיר את התריסים הללו פתוחים (צילום: אינגאימג')

2. סיוע לצוותי החירום על הקרקע: חלונות פתוחים מאפשרים לצוותי החירום להעריך את המצב בתוך המטוס ולסייע בפינוי. במקרה של תאונה, הם יכולים לתקשר עם הנוסעים דרך החלונות.

3. האצת תהליך הפינוי: פתיחת התריסים מראש מקצרת את זמן ההסתגלות לתאורה החיצונית לאחר הפינוי. בנוסף, תאורה אחידה בתוך המטוס ומחוצה לו מקלה על הכוונה ופיקוד על הנוסעים.

אין ברירה, חייבים לפתוח את תריסי חלון המטוס (צילום: אינג אימג')
אין ברירה, חייבים לפתוח את תריסי חלון המטוס (צילום: אינג אימג')

4. נוחות הנוסעים: פתיחת התריסים יוצרת תחושה של מרחב פתוח יותר. תאורה טבעית נעימה יותר לעין ותורמת לתחושה רגועה יותר.

זהו נוהל בטיחות סטנדרטי שהוא חובה בכל חברות התעופה. במקרים חריגים, ייתכן שהצוות יבקש מהנוסעים לסגור את התריסים מסיבות בטיחותיות. מומלץ לשתף פעולה עם הוראות הצוות בכל עת.