לברצלונה, אחד מהיעדים האהובים על תיירים מכל העולם, נוסעים ממגוון סיבות. יש כאלה שיבחרו ביעד הפופולרי בשל הארכיטקטורה המעניינת, האווירה הצעירה, הקניות, או האוכל המסקרן שמשלב בין המטבח הקטלוני לים תיכוני. ברחבי העיר יש שלל של מסעדות, איך יודעים מה לבחור? קבלו המלצה על 5 מסעדות ששווה להכיר.

Carmina (צילום: טל מזרחי)
Carmina (צילום: טל מזרחי)

Carmina

מסעדה המביאה את המטבח האיטלקי אל לב שכונת אל בורן המדליקה. היא נמצאת במבנה קולוניאלי מהמאה התשע-עשרה, ויחד עם העיצוב היפייפה שלה מבפנים היא הופכת לאופציה נהדרת לארוחת ערב רומנטית לאור נרות או עצירת צהריים מפנקת אחרי ביקור במוזיאון פיקאסו הנמצא לא רחוק. בתפריט תמצאו מנות קלאסיות כמו פפרדלה אללה נורמה, וגם כאלה עם טוויסט כמו: פנה אללה וודקה.
המסעדה היא למעשה חלק מקבוצת Isabell's  שמביאה את החוויה האיטלקית בעוד כמה מסעדות בעיר, ובספרד כלל. מומלץ כמובן להזמין מקום מראש. 
C.de l'Argenteria 37 barcelona
שעות פתיחה: ראשון עד רביעי 7:00-01:00, חמישי 7:00-1:30, שישי שבת 7:00-2:00

Bar mut (צילום: טל מזרחי)
Bar mut (צילום: טל מזרחי)

Bar mut

בר יין קטן ומקסים עם תפריט טאפאסים מתוחכם, הממוקם קרוב לאזור השאנז אליזה הספרדי – פסאו דה גראסיה, והשמועה אומרת שהוא המקום האהוב על רוברט דה נירו בעיר.. הישיבה לרוב היא על כסאות גבוהים והאווירה קצת מזכירה ביסטרו צרפתי, ובכל זאת אם הגעתם עד לכאן אל תפספסו טעימה מהיינות הקטלוניים המקומיים שיש בתפריט. המנות מורכבות בעיקר מפירות ים, אבל יש גם אופציות צמחוניות - אני למשל ניסיתי את הריזוטו פסטו והוא היה נהדר. 
מתאים לדרינק מרגש אחרי ביקור ב-casa mila  של גאודי שנמצא באזור, או לפינוק נעים בערב.  
C/de Pau Claris 192, L'Eixample Barcelona 
שעות פתיחה 13:00-00:00

El Nacional

המקום הבא הוא למעשה מתחם גסטרונומי יפיפה, הראשון מסוגו בברצלונה – והוא כולל בתוכו 4 מסעדות שונות ו- 4 סוגי ברים, כשהרעיון הוא שכל האופציות נמצאות במקום אחד, ואתם רק צריכים לבחור איזה סגנון בא לכם היום. כולן מביאות את לב ברצלונה לצלחת וברמה גבוהה מאוד. שווה לשמור לרגעים שלא בא להתרוצץ יותר מדי בעיר בחיפוש אחרי מסעדה טובה, או שבאים בקבוצה ולכל אחד מתחשק משהו אחר... 
אז מה תמצאו פה לאכול? The braseria - בראסרי עם תפריט בשרים עשיר, שאת כולם מכינים במקום ומול הלקוחות. La llotja - מסעדה המתמחה בדגים טריים ותבשילי אורז, הכוללים כמובן פאייה. La taperia - מסעדת טאפאסים קלאסית. The stop - אופציה יותר קלילה לסלטים, פסטות או אפילו עצירת קפה או מיץ פירות.
הברים ממוקמים במרכז וגם פה תוכלו לדלג בין הבר של הבירות, לזה שמגיש יינות. יש אחד עם קוקטיילים מעולים ואחד המציע מנות קטנות של פירות ים לצד קאווה מבעבעת. 
שימו לב לכאן לא ניתן להזמין מקום מראש, אפשר פשוט להגיע – אבל כן כדאי לזכור שהמטבחים נסגרים לקראת 10:30 
Pg. de Gracia 24 Bis, L'Eixample, Barcelona
שעות פתיחה: 12:00-01:00

Boca grande (צילום: טל מזרחי)
Boca grande (צילום: טל מזרחי)

Boca grande

כשמתחשק ערב נוצץ ומלא בסטייל בעיר – זה בדיוק המקום. בקומה הראשונה תמצאו את המסעדה היוקרתית עם תפריט המתמקד בדגים ופירות ים, אבל גם כאן יש לא מעט אופציות צמחוניות, למשל הפאייה המסורתית – המגיעה בצלחת ענקית ועשירה בירקות וטעמים. וקומה השנייה יש בר קוקטיילים מדליק הנפתח כל יום בשעה 18:30 ולטעמי מגיש מוחיטו מושלם. מדי פעם יש גם דיג'יי והמקום הופך לדאנס בר. שווה לעקוב. אם כבר הגעתם – אל תפספסו ביקור בשירותים, שהם כנראה הכי יפים שתראו. לא מדובר באופציה זולה, אבל בהחלט שווה את החוויה. 
Passatge de la Concepcio 12, L'Eixample, Barcelona
שעות פתיחה: 13:00-0:00

Harry's (צילום: טל מזרחי)
Harry's (צילום: טל מזרחי)

Harry's

נסיים עם מסעדה איטלקית נוספת, גם היא מקבוצת Isabella's,  ובעיני המרשימה ביותר. השנדלירים והאורות הנוציים בתקרה, השולחות המעוצבים עד הפרט הקטן בשילוב המוסיקה הרומנטית ברקע הופכת את הארוחה לחוויה אלגנטית ונעימה. התפריט כמובן כולל HOME MADE  פסטות, אופציות בשריות או עם דגים. בתפריט הקינוחים שווה לנסות את הטירמיסו או הפאי לימון הנהדר. המחירים פה לגמרי סבירים, ככה שכיף להתפנק פה בלי לקרוע את הכיס. 
Passatge de la Concepcio 2, L'Eixample, Barcelona
שעות פתיחה: 13:00-1:00