נמל התעופה איסטנבול שבטורקיה - אחד מהעמוסים בעולם - גייס חמישה עובדים חדשים ומיוחדים: צוות כלבים מקצועי שתפקידו להקל על הנוסעים הסובלים מפחד טיסה. אנחנו, הישראלים, אמנם לא ממהרים לשוב לעיר הטורקית התיירותית אבל תיירים רבים מרחבי העולם נהנים מנוכחותו של הצוות הפרוותי החדש.

הכלבים, שעברו הכשרה מקיפה, מטיילים באולמות הארוכים של נמל התעופה ומאפשרים לנוסעים ללטף אותם ולהירגע בחברתם. הם מוסמכים לטפל בחרדה ומתח ועברו אימון מיוחד להתמודדות עם גירויים חיצוניים כמו רעשים ואנשים רבים.

.

"חשוב לנו לוודא שהכלבים יהיו בטוחים ומתאימים לכל סביבה", אמר קאדיר דמירטאש, מנהל שירות הלקוחות בנמל התעופה לאל-ערבייה. צוות הכלבים החל לפעול בסוף חודש פברואר, לאחר חודשים של הכנה ואימונים.

"מנהלת הצוות" היא קוקי, כלבה מגזע לגוטו רומאנולו, שידועה בחיבתה לאנשים. היא עובדת קשה כדי לשמח את הנוסעים אך גם נהנית מלא מעט רגעי מנוחה. הווטרינר של הלהקה, וולקן ארסלאן, הסביר לאל-ערבייה: "הכלבים מטיילים בשדה התעופה בליווי המאמנים שלהם, שאחראים גם על הטיפול בהם".

הכלבים מטיילים באולמות נמל התעופה ומאפשרים לנוסעים ללטף אותם ולהירגע (צילום: רויטרס)
הכלבים מטיילים באולמות נמל התעופה ומאפשרים לנוסעים ללטף אותם ולהירגע (צילום: רויטרס)

הכלבים הם עובדים מן המניין בנמל התעופה ועונדים תגיות ומדים. יש להם לוח זמנים קבוע והם עובדים בשעות העומס, בין 10:00 ל-16:00. בעקבות תגובות חיוביות מצד הנוסעים, הרשויות מתכננות להרחיב את הפרויקט. נוסעת בשם סבטלנה אמרה: "זה נהדר. אני סובלת מחרדת טיסות והכלבים מקלים על המתח ומעוררים רגשות חיוביים".

מפיגים את חרדת הטיסה של הנוסעים (צילום: רויטרס)
מפיגים את חרדת הטיסה של הנוסעים (צילום: רויטרס)