אם בעבר החשבנו את פראג ליעד חופשה זול, כיום כשהיא הפכה לייעד אהוב על אירופאים היא כבר מזמן לא כזאת. אז כן, הבירה עדיין עולה כשני יורו, ואפילו אפשר למצוא כמה מלונות שווים במחירים הגיוניים, אך המחירים לאטרקציות, כמו קתדרלת סנט ויטוס או המוזיאון היהודי, רחוקים מלהיות זולים. לשמחתנו, יש עוד הרבה מה לעשות בבירה הצ'כית מבלי לקרוע את הכיס. הנה הבחירה שלנו:

1. צ'יל על גשר קארל

גשר קארל הוא אחד מהספוטים האייקוניים של העיר, ולמזלכם כדי ליהנות ממנו לא צריך להוציא את הארנק מהכיס. הגשר בן ה-650 מציע טיול  לאורך אבני האבן שלו, צפייה בפסלי בארוק, ונוף לצריחים והכיפות המקיפות אותו משני צדדיו. ואם אתם רוצים לראות את כולו, תוכלו לעשות זאת מגדת הנהר שמאחורי מוזיאון פרנץ קפקא.

גשר קארל, פראג (צילום: אינגאימג')
גשר קארל, פראג (צילום: אינגאימג')

2. עלו לגבעת פטרין כדי לתצפית מלמעלה

גבעת פטרין היא אחד ממגרשי המשחקים הפופולריים ביותר של פראג, בה תמצאו מסלולי הליכה, גינות ונוף מושלם על העיר למטה. ואם אתם כבר שם, לא כדאי לפספס את "חומת הרעב", מבנה משנת 1362 שנבנה ככל הנראה כדי לספק הכנסה לאוכלוסיית פראג הרעבה. כמובן, שתוכלו לטייל במעלה ובמורד פטרין בתחבורה הציבורית או ברכבל.

תצפית מגבעת פטרין, פראג (צילום: אינגאימג')
תצפית מגבעת פטרין, פראג (צילום: אינגאימג')

3. שוטטו בשטח מצודת פראג

נכון שכדאי לראות את החללים של מצודת פראג צריך לשלם, אך אף אחד לא עוצר אתכם לשוטט בשטח ובגנים בחינם. אם אתם אחרי יום עמוס, תוכלו לנצל את שעות אחר הצהריים והערב, אז כמות התיירים קצר יורדת, ולהסתובב במצודה, לראות את "סמטת הזהב" שבה חי הסופר פרנץ קפקא לתקופה קצרה, וליהנות מהקסם של הרחוב העתיק ומלא חנויות המזכרות. 

מצודת פראג, צ'כיה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מצודת פראג, צ'כיה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

4. הכירו את רובע נובי סבייט

הרבה מטיילים נוהרים למצודת פראג, אך מפספסים את הדרך. לא רחוק מהטירה נמצא רובע נובי סבייט הציורי, בו עדיין ניתן לראות את הבתים הקטנים בו חיו הפועלים שעמלו על בניית המצודה. זאת חוויה נעימה לטייל ברחובות המרוצפים, לראות את הבתים מהמאה ה-16 שעדיין מאוכלסים ואת שרידי חומות העיר העתיקה.

Letná Park (צילום: רויטרס)
Letná Park (צילום: רויטרס)

5. טיילו בשבילים של Letná Park

בפראג יש מספר גדול של שטחים ירוקים, מפארק סטרומובקה עם האגם ועד לגן ולנשטיין ופסליו הרבים. אבל עבורנו פארק לטנה הוא המנצח, בשל שילוב של שבילים מפותלים, מסלולי האופניים, גן בירה עם מגוון גדול של משקאות, פארק סקייטים וקרוסלה ומרחבים פתוחים. הפארק יושב על גבעה המשקיפה על נהר הוולטאבה, ובחלק העליון שלו יש בבסיס ענק שעליו היה בעבר פסל עצום של סטאלין. כיום הוצב במקומו מטרונום בגובה 23 מטרים.