מדי שנה, אתר הביקורות והדירוג של חברות התעופה ושדה התעופה הבריטי Skytrax סוקר נוסעים מכל העולם כדי להרכיב את רשימת שדות התעופה הטובים בעולם, ולשנת 2024 הכבוד מגיע לנמל התעופה של קטאר. הנמל הקטארי נבחר בשל העיצוב המודרני, מסופים קלים לניווט וקניות יוקרתיות. נמל התעופה שבדוחא (DOH) זכה גם ב-2022 וב-2021. קטאר לוקחת את התואר מהמתחרה החזק: נמל התעופה צ'אנגי בסינגפור (SIN), שקיבל את התואר ב-2023 וב-2020, 

הנמל בדוחא הוא אחד מכמה שדות תעופה המציעים סיורים עירוניים בחינם לנוסעים עם עצירות ביניים ארוכות, מה שזיכה אותו בציונים גבוהים מהמשיבים. זהו גם ביתו של מלון Oryx Airport, בו המבקרים יכולים ליהנות מטיפולי ספא, מגרש סקווש ובריכת שחייה ענקית.

נמל התעופה הבינלאומי של סינגפור (צילום: REUTERS/Edgar Su)
נמל התעופה הבינלאומי של סינגפור (צילום: REUTERS/Edgar Su)

דירוג Skytrax הוכרז בטקס פרסי התעופה העולמי בפרנקפורט, גרמניה, ב-17 באפריל. הנתונים לרשימה נאספו בין אוגוסט 2023 למרץ 2024 מאנשים של יותר מ-100 לאומים. הנשאלים נסקרו במגוון נושאים, החל מקלות המעבר במחסומים הביטחוניים ועד איכות ומגוון המזון והשתייה.

השדות האירופאיים מובילים את הרשימה

תשעה מתוך 20 שדות התעופה שנבחרו נמצאים באירופה, כולל וינה, מדריד ואיסטנבול. אבל המקום הגבוה ביותר בקבוצה הוא שארל דה גול של פריז (CDG), במקום השישי. שדות תעופה אחרים באירופה זכו אף הם לשבחים, בהם נמל התעופה רומא פיומיצ'ינו (FCO), נמל התעופה של ציריך (ZRH) ונמל התעופה הלסינקי-ונטה (HEL).

גם ליפן לא חסר

שבעה מתוך 20 שדות התעופה המובילים של Skytrax נמצאים באסיה. שני המוקדים של טוקיו, Haneda (HND) ו-Narita (NRT), נחתו בעשירייה הראשונה. נמל התעופה החדש של צ'יטוס בסאפורו (CTS) זכה בפרס עבור שדה התעופה המשופר ביותר בעולם, בעוד ששדה התעופה הבינלאומי צ'ובו סנטראיר בנגויה (NGO) זכה בתואר הטוב ביותר בקטגוריית שדות התעופה עם 5-10 מיליון נוסעים בשנה. נמל התעופה הבינלאומי של קנסאי (KIX), המשרת את אזור אוסקה, זכה בפרס עבור משלוח המטען הטוב ביותר בעולם לנמל התעופה.

רשימת הזוכים המלאה:

1. נמל התעופה דוחא חמאד
2. נמל התעופה צ'אנגי בסינגפור
3. נמל התעופה סיאול אינצ'און
4. נמל התעופה טוקיו האנדה
5. נמל התעופה טוקיו נאריטה
6. נמל התעופה פריז שארל דה גול
7. נמל התעופה של דובאי
8. נמל התעופה של מינכן
9. נמל התעופה של ציריך
10. נמל התעופה של איסטנבול
11. נמל התעופה של הונג קונג
12. נמל התעופה רומא פיומיצ'ינו
13. נמל התעופה של וינה
14. הלסינקי-ונטה
15. מדריד-בראחס
16. נמל התעופה Centrair Nagoya
17. נמל התעופה של ונקובר
18. נמל התעופה קנסאי
19. נמל התעופה של מלבורן
20. נמל התעופה של קופנהגן