עין ורדה, לרגלי תל גזר

עין ורדה - מעיין קטן אך מפתיע נמצא לא רחוק מעין גזר. מי המים מתנקזים לתוך בריכת אבן המוקפת בצמחיה. את המעיין אי אפשר לפספס, כי מצל עליו עץ תאנה גדול ולידו ספסל.
איך מגיעים: בווייז "עין ורד (המעיין) - וורדא".

עין ורדה (צילום: פלאש 90)
עין ורדה (צילום: פלאש 90)

בית הקשתות, עמק איילון

כמו ששמו מעיד עליו, בית הקשתות נובע וזורם אל תוך מבנה מקושת מהתקופה הרומית. המעיין הצונן נובע במבוא חורון והוא מוקף עצי פרי. אפשר להיכנס אל מי המעיין ולהצטנן בימים חמים, רק היו זהירים.
איך מגיעים: בווייז "מעיין בית הקשתות"

בית הקשתות, פארק קנדה איילון  (צילום: נטע מזרחי, קק''ל)
בית הקשתות, פארק קנדה איילון (צילום: נטע מזרחי, קק''ל)

עין קובי, פארק בגין

בפאר בגין, כ-400 מטר מהמצפור נמצא אחד ממעיינות הנקבה היפים בהרי ירושלים. מי המעיין "עין קובי" זורמים בנקבה תת-קרקעית שאורכה כ-12 מטרים אל בריכת איגום תת-קרקעית. מהבריכה המים זורמים בנקבה אל בריכה חיצונית. ליד המעיין יש עצי בוסתן. אפשר לרדת בזהירות לבריכה התת-קרקעית בעזרת מדרגות מתכת, או באמצעות סולם דרך פיר שיורד לנביעה.
איך מגיעים: בוויז "עין קובי".

עין אביאל - נחל תנינים

נחל תנינים הוא אחד האהובים על משפחות, בשל הגישה הנוחה ושלל האפשרויות טבילה המתאימות גם לקטנטנים. אחת מההפתעות, בה נעים לבקר גם כשבילי הטיולים עמוסים יחסית, היא עין אביאל שעל הנחל. גן עדן החבוי מציע מים צוננים וכמה פינות מוצלות. אחרי שתשבעו מהמים, תוכלו לצאת למסע קצר לאורך הנחל. 
איך מגיעים: בווייז "עין אביאל"

עין אביאל (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
עין אביאל (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

נחל קיבוצים - עמק המעיינות

אמנם אזור הגלבוע לוהט כמו כל המדינה, אך השהייה בו אפשרית בשל מוקדי המים הרבים שבשטחו. אחד מהם הוא נחל קיבוצים, שהוא פשוט מושלם למשפחות עם ילדים. הנחל מציע שתי אפשרויות: אחת - הליכה במסלול רטוב לאורכו; השנייה - רביצה ליד אחד המקטעים של הנחל בזמן שהילדים משתוללים במים. אחת מנקודות העצירות האהובות בנחל היא צינורות בטון, שמתפקדות כמגלשות מים.
איך מגיעים: בווייז "נחל הקיבוצים".

נחל הקיבוצים בעמק המעיינות  (צילום: דרור ארצי)
נחל הקיבוצים בעמק המעיינות (צילום: דרור ארצי)

המפלים הלבנים, עמק המעיינות 

למרות כל הכיף וההנאה מנחל הקיבוצים, אין דבר כפי כמו לגלות פינות טבע נסתרות מהעין. אם אתם רוצים לבקר בפנינת חן נסתרת שכזו תוכלו לעצור ב״מפלים הלבנים״. המפלים נמצאים סמוך לקיבוץ עין הנציב. המפלים נשפכים לבריכה מקסימה המסתתרת מתחת לעצים. חשוב להדגיש שזהו איננו אתר גדול ומוסדר ובחופשים הוא לעיתים עמוס מאוד.
איך מגיעים: בוייז "המפלים הלבנים".

המפלים הלבנים (צילום: מיטל שרעבי)
המפלים הלבנים (צילום: מיטל שרעבי)