העיר מילאנו שבאיטליה מושכת המון תיירים שמתמכרים ברגע לתרבות, חיי הלילה הסוערים והקולינריה המשובחת. כעת, חוק חדש עתיד לפגוע במרקם הייחודי של העיר היפהפייה. 

כל איטלקי יודע שאין כמו טיול לילי ברחובות המרוצפים של מילאנו בחיפוש אחר גלידה או פיצה, רגע אחרי שיוצאים מעוד בילוי עם חברים. גם התיירים הרבים שפוקדים את בירת האופנה של איטליה מתמכרים לחוויה.

אבל חוק חדש יכול לשים קץ למסורת ארוכת השנים הזו, כאשר מרקו גרנלי, סגן ראש העירייה שממונה על האבטחה, הודיע לאחרונה על תוכניות לאסור מכירת אוכל ושתייה בטייק אווי לאחר חצות, מתוך רצון לשמר את השקט של התושבים המבוגרים יותר במחוזות העמוסים בעיר.

האיסור גם צפוי למנוע ממסעדות וברים להגיש מזון ושתייה באזורים חיצוניים אחרי חצות ועד 6 בבוקר במהלך השבוע, ובין 1:30 לפנות בוקר ו-6 לפנות בוקר בסופי שבוע. אם החוק יאושר, הוא יכנס לתוקף כבר בחודש הבא וימשך עד נובמבר (סוף עונת התיירות).

הצעד של הרשויות להתמודד עם הרעש, גרם לסערה בעיר של תומכים מול מתנגדים. הרצון לשמור על השקט מובן לכולם, אך רבים טוענים שזה לא צריך לבוא על חשבון התרבות האיטלקית - בעיקר שהרבה צעירים במילאנו אפילו לא יוצאים לארוחת ערב לפני 22:00, במיוחד בקיץ.

בינתיים רבים מתושבי העיר מקווים שגם אם הצעת החוק תעבור, לפחות פיצה וג'לאטו יוחרגו ממנה.