כשהמצב במדינה בכי רע והאפשרויות לטיול בחו"ל מצטמצמות, ישראלים רבים קופצים למצוא נחמה במדינות אגן הים התיכון השכנות. יוון וקפריסין הפכו בשנה האחרונה ליעדים המועדפים על התייר הישראלי ולא בכדי: הן מציעות חופשה נגישה במחיר ובזמן טיסה (45 דקות), ובשל המזג הנוח של המקומיים, כל אחד מרגיש שם בבית.

לא תאמינו איזה עיר איטלקית רוצה לאסור מכירת גלידה ופיצה אחרי חצות
לנצח את השרב: טיולי מים קרירים לפסח

גם כעת, בחופשת פסח, מרבית התיירים הישראלים בחרו לבלות את החופשה באחד משני היעדים הפופולריים. וגם אנחנו החלטנו להקדיש את המדור לאחד מהמקומות שהפך בית לישראלים רבים - פאפוס שבקפריסין.

לא במקרה הפכה פאפוס ל"יעד" המומלץ לחופשה. העיר ידועה בהיסטוריה המרתקת שלה, עם אתרים כמו הפארק הארכיאולוגי של פאפוס וטירת פאפוס מימי הביניים, כך שתוכלו לטבול בים ביום אחד ולבקר בחורבות העתיקות ביום אחר. ואם כבר לטבול, פאפוס מתגאה בחופים מדהימים עם מים צלולים וחולות זהובים. בין שאתם מעדיפים לבלות שעות תחת השמש ובין שאתם מעוניינים לנסות ספורט מים, בפאפוס יש חופים שמתאימים לכולם - אל תחמיצו את קורל ביי ואת חוף לארה.

וכשנמאס לכם מהחופים, אפשר להתפנק על המטבח הקפריסאי המסורתי בטברנות ובמסעדות המקומיות. כמעט בכל מסעדה ניתן למצוא מנות של פירות ים טריים, דגים משובחים ופלטות מזטים מגוונות. כל זה לצד סלטים וירקות טריים. בקיצור, תענוג לחך הישראלי.

אם אתם אוהבי טבע, במרחק נסיעה של עד כשעה לכל כיוון אתם יכולים למצוא המון אוצרות טבע. אחת האופציות הפופולריות היא טיול רגלי בחצי האי אקאמאס, ביקור במפלי אפרודיטה או שיט בסירה לאורך החוף. כמובן שאם אתם חובבי יין, גם טיול יקבים הוא אופציה לא רעה - שתבטיח לכם לחזור מהטיסה באוברווייט של בקבוקי יין מצוינים במחירים מצחיקים.

אבל לא תמיד צריך לנסוע רחוק, כי גם העיר העתיקה של פאפוס מקסימה. מספיק להסתובב ברחובות הציוריים של העיר העתיקה ולהתמלא בהנאה מהארכיטקטורה המסורתית, מבתי הקפה המקסימים ומהחנויות המקומיות. וכמובן שיש גם קניון, כך שתוכלו לחזור בגאווה עם שקית מלאה בשטויות מהג'מבו.

שוק עיר עתיקה (צילום: מיטל שרעבי)
שוק עיר עתיקה (צילום: מיטל שרעבי)

וכל זה עוד לפני שדיברנו על המלונות. כמו בכל יעד תיירותי מצליח לא חסרים פה מלונות בדרגות איכות שונות, אך הפעם נתמקד בשניים מהם. שני מלונות צמודים השוכנים על קו החוף, ושייכים לקבוצת המלונות Thanos Hotels & Resorts. אומנם הרשת מתגאה בשלושה נכסים מפוארים בפאפוס: "אלמירה", "אנבל" ו"אנאסה", אבל אנחנו נתמקד בשניים הראשונים, שבעינינו נותנים תמהיל מושלם לכל משפחה ישראלית, ונמצאים כרבע שעת נסיעה משדה התעופה של פאפוס.

אלמירה  (צילום: יחצ)
אלמירה (צילום: יחצ)

בין שמדובר בחופשה רומנטית ובין שזו חופשה משפחתית, אין ספק שלוקיישן הוא אחד הדברים הכי חשובים כשבוחרים מלון. מהבחינה הזו הבחירה במלון "Almyra" כבר מוכיחה את עצמה. ואחרי שניצחנו במבחן הלוקיישן, קצת על המלון והפסיליטיז. "אלמירה" הוא ההתגלמות של שיק עכשווי - מצד אחד משטחי שיש נקיים יקבלו את פניכם, ומצד שני בחירה בריהוט ואבזור חמים ומזמין.

המלון, שממוקם לצד המים התכולים של הים התיכון, עבר לאחרונה שיפוץ מאסיבי, הוא נווה מדבר מודרני על חוף הים ומתאים לזוגות ולמשפחות. המלון כולל 188 חדרי אירוח אלגנטיים ומסוגננים, שמהם תוכלו לראות את המים הצלולים, ואם אתם בחדרים הגבוהים גם את המשתזפים על גגות בקתות המלון. החדרים כולם מאובזרים בכל מה שתצפו מחדר בבית מלון, החל ממכונת קפה, דרך מיני־בר ועד מייבש שיער למי ששכחה.

איטלקית באלמירה (צילום: מיטל שרעבי)
איטלקית באלמירה (צילום: מיטל שרעבי)

אם אתם חובבי עיסויים, במלון יש גם ספא מצוין, סאונה, בריכות שחייה פנימיות וחיצוניות ובריכת אינפיניטי מהממת. חוץ מזה, מכיוון שאתם על החוף, תוכלו ליהנות מפעילויות ספורט ימי כמו דיג, שיעורי צלילה, הפלגות ועוד. אם אתם חובבי ספורט אתגרי, תוכלו להיעזר במלון ולהירשם לטרקים, רכיבה על אופני הרים, רכיבה על סוסים וכו'.

ובעוד זה פחות רלוונטי לנו הישראלים, אחד הפלוסים של המלון, בעיקר עבור התיירים האירופים: הוא ידידותי לכלבים, ויש בו אפילו פארק כלבים ראשון מסוגו בקפריסין. המלון לא דואג רק לחברים על ארבע, יש בו גם מועדון ילדים מוצלח שמתאים לילדים מגיל 4 חודשים ועד 13 שנים, והפעילויות בו מלוות באנשי חינוך מקצועיים מבריטניה.

בריכת אינפיניטי (צילום: מיטל שרעבי)
בריכת אינפיניטי (צילום: מיטל שרעבי)

מבחינת אטרקציות למבוגרים בלבד, יש בר יוקרתי עם מגוון קוקטיילים, שיעורים אישיים של יוגה אווירית ופילאטיס. כמו כן, ניתן להתפנק על אוכל גורמה, מאחר שמבחינת קולינריה יש במלון מסעדות בקונספטים מגוונים. אחת מהן היא מסעדת "Ouzeri", שמציעה תפריט המשלב בשר ודגים על הגריל, ואפילו טברנה מצוינת ממש על קו החוף.

מבחינת עלויות, המלון מציע חופשה במחיר נוח מאוד. על פי בדיקה שעשינו בבוקינג, לילה בסוף שבוע במהלך מאי יעלה כ־1,000 שקל לזוג, כולל ארוחת בוקר. בחבילה דרך אחת מחברות התעופה הישראליות תוכלו למצוא אפילו מחירים נמוכים יותר, למשל טיסה פלוס ארבעה לילות יעלו לכם כ־5,300 שקל לזוג.

טברנה באלמירה (צילום: מיטל שרעבי)
טברנה באלמירה (צילום: מיטל שרעבי)

במרחק כמה פסיעות מ"אלמירה" נמצא מלון "אנבל" ("Annabelle"), שגם הוא עבר לאחרונה שיפוץ מסיבי ומאוד מוצלח. השיפוץ מצליח איכשהו לנוע על התפר שבין קלאסי ומסורתי, מה שמשווה לו מראה אלגנטי אך גם חמים ונינוח, לא מעט בשל השימוש בעץ בחללים הציבוריים.

אנבל  (צילום: יחצ)
אנבל (צילום: יחצ)

כמו שכנו, גם "אנבל" מוגדר מלון 5 כוכבים, והוא מוקף בצמחייה שנותנת תחושה של ריזורט מבודד. מחדרי המלון ניתן לראות את נמל פאפוס הציורי ואת הטיילת היפהפייה.

במלון יש 244 חדרים וסוויטות, חלקם בני שתי קומות ובחלקם יש גם בריכה פרטית, כך שאם אתם אוהבים את השקט שלכם, לא תצטרכו להתערבב עם שאר האורחים באחת מארבע הבריכות שבמלון (שלוש חיצוניות ואחת פנימית).

מבחינת אטרקציות לקהל הבוגר, גולת הכותרת של המלון היא הספא המפנק. בספא יש תפריט טיפולים נרחב ומטפלים מעולים, אשר משתמשים במרכיבים טבעיים בלבד. אם לא חשקה נפשכם בעיסוי, תוכלו סתם להתרווח וליהנות מהשקט המופתי בבריכה הסגורה. כמובן שבצמוד לספא יש גם חדר כושר ולוח שיעורי כושר ויוגה.

במלון גג עם בר־מסעדה, שבו תמצאו תפריט קוקטיילים מגוון ותפריט אוכל טרנדי. לעתים יש גם להקה שמנעימה את הזמן עם מוזיקה עדכנית. ובזמן שאתם לוגמים מהקוקטייל, תוכלו להשקיף מחלונות הענק על השקיעה הכי יפה שתראו.

אנאבל  (צילום: מיטל שרעבי)
אנאבל (צילום: מיטל שרעבי)

אם אתם אוהבים אוכל איטלקי, כדאי שתדעו שבמלון שוכנת מסעדת "Mediterraneo", המציעה מנות איטלקיות קלאסיות עם חומרי גלם מקומיים ומוצרים נבחרים שמיובאים מאיטליה.

וחוץ מלשרוץ בבריכות ולהתהלך על הטיילת, תוכלו לחוות במלון סדנת בישול זוגית, או לצאת למספר סיורים בתשלום נוסף. למשל סיור אל העיר העתיקה של פאפוס והשוק - הסיור עובר בנקודות מפתח בעיר העתיקה ובין הסמטאות הצרות של השוק, דרך דוכנים ופינות קסם נסתרות - או סיור יינות בפאתי פאפוס. הסיור הזה אורך ארבע־חמש שעות, והוא עוצר במספר יקבים.

מבחינת עלויות, על פי בדיקה שעשינו בבוקינג, לילה בסוף שבוע במהלך מאי יעלה כ־1,300 שקל לזוג, כולל ארוחת בוקר. בחבילה דרך אחת מחברות התעופה הישראליות תוכלו למצוא טיסה פלוס ארבעה לילות במחיר כ־7,500 שקל לזוג.

כדאי לדעת, שאם אתם לנים באחד משני המלונות תוכלו לבחור לאכול את הארוחות במלון השני. כמו כן, לציבור שומרי הכשרות, במרחק הליכה קצר מהמלונות ניתן למצוא מספר מסעדות כשרות. 

הכותבת הייתה אורחת של קבוצת טנוס.