רמות מנשה, חבל ארץ מקסים בלב הכרמל מציע המון עניין לחובבי הטיולים. הוא צפוני, אך לא רחוק מידי מהמרכז, ולכן הוא אידיאלי עבור משפחות מטיילות שמחפשות טיולים קצרים ולא רחוקים מידי מהבית.

באזור יש נוף מגוון המשלב שטחים חקלאים, גבעות ומקורות מים. בתקופה הזאת של השנה, אחרי חורף גשום, האזור עדיין ירוק וניתן למצוא בו המון עניין.

הרבה מטיילים מגיעים אליו בגלל נחל השופט שזורם בו, וממש החודש נפתח שוב לאחר שיפוץ שלקח מספר שנים. אך חוץ ממנו, המרחב כולל שלל של נקודות עניין, אחת מהן היא נחל חגר, שנמצא (כמו נחל השופט) בפארק רמות מנשה. נחל גחר הוא נחל אכזב, ואמנם הוא יחסית קטן אך הוא מקסים ווהטיול לאורכו מזכיר לרבים מסלול בתוך יער פיות קסום. 

באביב ניתן למצוא כאן זרימה מרשימה, במיוחד בימים אלה, כך שזאת חוויה נפלאה ללכת לאורכו, לראות את המפלים הקטנים, שאריות הפריחה העונתית, העצים והצחים שמספקים תפאורה שנראית לקוחה מסרט.

לאורך הנחל יש כמה מסלולי הליכה ואופניים. אחד המסלולים הפופולריים הוא בחלקו העליון של גחר שיוצא מהכניסה הראשית של הפארק. את המסלול (מעגלי) תזהו לפי סימון השבילים לבן-סגול ובאיזה שהוא שלב גם נושק לכחול.