עם התעלות היפהפיות שלה, הרחובות הצרים ורוכבי האופניים שמדוושים להנאתם, אמסטרדם היא ללא כל ספק אחת הערים היפות באירופה. בין אם אתם אוהבים קולינריה וחייל לילה, אמנות ומוזיאונים, שיטוטים בשווקים, אמסטרדם מציעה הכל. כמו כן, בשל העיצוב של העיר, אפשר לעשות בה הרבה - בזמן קצר יחסי תומבלי לנסוע המון. 

הנה 10 דברים לעשות שיראו לכם את המיטב ממה שיש לאמסטרדם להציע:

1. שיט תעלות
הדרך הכי טובה להבין ולראות איך אמסטרדם בנויה, היא בשייט בטבעת התעלות שלה. התעלות, שעזרו לעצב את אופיה של העיר, אף זכו להכרה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. ביום או בלילה, שייט (עצמי או מושט) יגלה לכם את ההיסטוריה של העיר, יציע נקודת מבט שונה על האטרקציות שלה, ויאפשר לכם להיכנס למוד של חופשה.

תיירים באמסטרדם (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
תיירים באמסטרדם (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

2. מדוושים ברחבי אמסטרדם
אחת הדרכים הכי פופולריות לטיול ברחבי העיר היא בעזרת אופניים. זוהי דרך מצוינת להכיר את העיר כמו המקומיים ולהתנייד מבלי להסתמך על תחבורה ציבורית. יש באמסטרדם כמה מקומות לשכור אופניים, במחירים סופר נוחים, כך שהדרך הזאת מתאימה גם לבעלי תקציב נמוך. בכל מקרה, אין כמו לדווש בכיף ולעצור מידי פעם לנשנוש וקפה על הדרך.

אופניים באמסטרדם (צילום: אינגאימג)
אופניים באמסטרדם (צילום: אינגאימג)

3. בקרו בבית אנה פרנק
אחת האתרים שכל ישראלי צריך לבקר בהם, הוא בית אנה פרנק. סיפורה של אנה פרנק הוא אחד המזוהים עם מלחמת העולם השנייה והשואה, מאחר והיא תיעדה את חוויתייה בעת שהתחבאה ביומן. ההליכה בחדרים הקטנים שבהם היא כתבה את סיפורה היא חוויה שלא תשכחו. ואם אתם כבר כאן, תוכלו לבקר גם המוזיאון ההתנגדות ההולנדית, ה-Verzetsmuseum, המספר על החיים בתקופת הכיבוש הנאצי.
פרטים באתר: www.annefrank.org

4. Wondr Experience - מוזיאון הפופ-אפ  
המוזיאון wondr experience מציע חוויה אינטרקטיבית לכל המשפחה. המוזיאון בנוי ממספר חללים, בהם תמצאו חדר מראות, בריכת מרשמלו ורדרדה, גג שעליו חוף ורוד, ועוד. 
פרטים באתר: https://www.wondrexperience.com/en

5.להשקיף על העיר ממגדל A'DAM
מגדל A'DAM, רב קומות משנות ה-70, תמצאו נדנדה בת שישה מושבים איתה תוכלו להתנדנד מעבר לקצה הבניין ומאה מטרים באוויר. וזה לא הכל, הוא גם מציע חווית נסיעה ברכבת הרים של מציאות מדומה, תצפית ב-360 מעלות על כל העיר, ושתי מסעדות.
פרטים באתר: https://www.adamlookout.com/

View this post on Instagram

A post shared by A'DAM LOOKOUT (@adamlookout)

6. לספוג את האווירה בכיכר דאם
הכיכר שנמצאת בלב אמסטרדם היא מוקד עלייה לתיירים מכל העולם. בכיכר, מלב המוני אנשים, מצא הארמון המלכותי (כניסה בתשלום), האנדרטה הלאומית והכנסייה החדשה. חובבי תרבות הפופ יכולים למצוא בסמוך אליה גם את מוזיאון מאדאם טוסו. חוץ מזה, שמידי פעם הכיכר מארחת ירידים משתנים, דוכני מזון ועוד אטרקציות.

כיכר דאם (צילום: אינג אימג')
כיכר דאם (צילום: אינג אימג')

7. בקרו בוונדלפארק
מקומיים ותיירים כאחד לא יוותרו על פארק וונדלפארק, נווה מדבר ירוק עם גנים מעוצבים, שבילים פתלתלים, בריכות ופסלים. זהו מקום אידיאלי לעצור לרגע את המרוץ מאטרקציה לאטרקציה, לעשות פיקניק ולספוג קצת שמש. בפארק יש מספר בתי קפה ותיאטרון פתוח.

8. שוק הפרחים
גם אם אתם לא בעלי אצבעות ירוקות, לא כדאי לפספס ביקור בשוק הפרחים של אמסטרדם. שוק הפרחים, שנמצא בתעלת Singel, משלב שוק צף בו עומדים דוכני תצוגה על סירות. בשוק אפשר ליהנות מעושר של צבעים וריחות פריחה, רגע לפני שממשיכים לאטרקציה הבאה.

9. אל תוותרו על חיי הלילה
הרבה פעמים כשאנו מטיילים כל היום, אנחנו נוטים להוריד הילוך בשעות הלילה, אך אמסטרדם היא לא המקום לעשות זאת. העיר מלאה בברים מגניבים, מועדוני ריקודים, מסיבות סוערות והופעות. חיי הלילה של אמסטרדם מתחילים ברובע החלונות האדומים וממשיכים לרבעים נוספים, כל אחד מהם בעל אופי ווייב שונה. גם קהילת הלהט"ב תמצא כאן שלל של אפשרויות.

10. עצירת קפה
הולנד היא אחת מבין חמש המדינות המובילות בשתיית קפה, ולכן כמעט בכל פינה בעיר תמצאו נוכחות של בתי קפה. תרבות שתיית הקפה, כל כך מפותחת פה, כך שלשוות בבית קפה בעיר זה מאסט. כמעט בכל בית קפה שתעצרו תמצאו גם תפריט אוכל קטן, כך שעצירה באמצע הטיול בהחלט יכולה להתפתח לארוחה קלה. ובעוד ההולנדים אוהבים את הקפה שלהם שחור, תוכלו למצוא כאן את כל סוגי הקפה שאתם רוצים.