איך מגיעים מישראל לתאילנד? עבור רבים מאיתנו התשובה הראשונה הקופצת לראש היא, כמובן, עם בטיסה ישירה מתל אביב לבנגקוק או לאי פוקט עם חברת התעופה הישראלית, אך יש דרכים אחרות שיכולות להיות לא רק זולות יותר, אלא לעתים אפילו נוחות יותר. 

אל על טסה לתאילנד ישירות לבנגקוק ולפוקט מספר פעמים בשבוע, ואכן מדובר ביתרון על פני חברות אחרות, אך בחודשים האחרונים, בעקבות המצב הביטחוני, החברה חזרה לטוס במסלול הישן, הארוך יותר, העוקף את חצי האי ערב. משמעות הדבר היא טיסה ארוכה של כ-11 שעות, ומי שרוצה להגיע ליעד שאינו בנגקוק או פוקט – יצטרך לקחת טיסה פנימית נוספת בתוך תאילנד. מחירי הטיסות הישירות האלה יהיו לרוב יקרים יותר מטיסות לא ישירות בחברות זרות. ויחד עם זאת, לאל על יתרונות משמעותיים – רבים חשים שהיא החברה הבטוחה ביותר, במיוחד בתקופה רגישה זו, והיא גם מאפשרת ביטול של הטיסה 24 שעות לפניה, והנפקת שובר זיכוי למימוש בטיסה עתידית. 

חוף ים, תאילנד (צילום: אינגאימג)
חוף ים, תאילנד (צילום: אינגאימג)

לצד אל על, קיימות עוד אפשרויות לטיסות נוחות למדי, וגם זולות יותר. חברת התעופה של אבו דאבי, איתיחאד, מגיעה לבנגקוק דרך אבו דאבי, לרוב בקונקשנים נוחים. חברת אמירייטס מדובאי היא חברה נוספת שטסה לבנגקוק ולפוקט – את הטיסות מתל אביב לדובאי מפעילה חברת הלואו קוסט שלה, פליי-דובאי, וטיסות ההמשך לבנגקוק ופוקט הן עם מטוסי אמירייטס.

חברת תעופה נוספת שמגיעה לבנגקוק היא אתיופיאן איירליינס, הטסה דרך בירת אתיופיה אדיס אבבה, ואפשרות נוספת, לעתים במחיר אטרקטיבי, היא טיסה לבנגקוק עם אוזבקיסטאן איירליינס דרך טשקנט. כמובן, ניתן להגיע לתאילנד גם עם חברות אירופיות דרך גרמניה, הולנד, שוויץ ואוסטריה, אך טיסות אלה יהיו כמובן ארוכות משמעותית, ובדרך כלל גם יקרות. 

לשכת התיירות של תאילנד בישראל מפרטת את האפשרויות המפתיעות הנוספות: מי שבוחר לנפוש בחופים המרהיבים של קראבי, יכול לנחות ישר בשדה התעופה הבינלאומי במחוז – עם פליי-דובאי וקונקשן בדובאי. ואלה הרוצים להגיע לנופש בעיירת החוף הפופולרית פאטאיה, לא חייבים כלל לנחות בבנגקוק – אלא יכולים לטוס עם פליידובאי ישירות לשדה התעופה של העיר. כך גם לגבי פוקט – יש אפשרות לטוס לאי עם חברת איתיחאד, עם קונקשן באבו דאבי. 

מלון בתאילנד, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
מלון בתאילנד, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

אמרי קלמן, מנכ"ל טרנובה, המייצגת את לשכת התיירות של תאילנד מציין כי: "מספר התיירים הישראלים לתאילנד שבר בשנה שעברה שיא של 216,000 ביקורים בממלכה. הביקוש ההולך וגובר לתאילנד גורם לטיסות אל על הישירות והנוחות לבנגקוק ולפוקט להתמלא במהירות, ועל כן המסלולים הנוחים שמציעות חברות זרות, כולל לקראבי, פאטאיה ופוקט, הם רלוונטיים ומבוקשים גם כן. בימים אלה אנו מקימים את מועדון אוהבי תאילנד בישראל – Sawadi Club שחבריו יהנו ממידע והטבות גם בטיסות לתאילנד. באתר הטיפים של המועדון תוכלו לקרוא טיפים על תכנון הטיסה לתאילנד ממטיילים מנוסים". 

דברים שחשוב לשים אליהם לב בבחירת כרטיס טיסה לכל יעד

בבחירת טיסות עם קונקשן לתאילנד כדאי לזכור כמה נקודות חשובות: תמיד העדיפו לרכוש טיסה בכרטיס אחד, עם אותה חברות תעופה או עם חברות תעופה שעובדות בשיתוף. הסיבה היא שבמידה שאחת הטיסות תבוטל או תתעכב, חברת התעופה תהיה אחראית להביא אתכם ליעד הסופי ללא תוספת תשלום. ובמידה שתידרשו להישאר לילה ביעד הקונקשן - היא זו שתדאג לסדר לכם לינה על חשבונה, כולל העברות למלון, ברוב המקרים. 

טיסה המורכבת משני כרטיסים שונים בחברות שונות אינה מומלצת, כי היא אינה כוללת אחריות כזו, ואם הטיסות מתבטלות או מתעכבות (או כל תקלה אחרת), אתם עלולים להחמיץ את טיסת ההמשך, מבלי לקבל פיצוי או החזר כלשהו. 

סוכנת הנסיעות מירב גרבר, המתמחה בנסיעות לתאילנד, מוסיפה טיפים חשובים מניסיונם של מטיילים רבים: "אם בחרתם לשלב כמה חברות תעופה באותו הכרטיס העדיפו לרכוש כרטיס גמיש, למקרה של ביטול או שינוי, ובנוסף קחו מראש מקדם ביטחון של שהות מספיק ארוכה ביעד הקונקשן - למקרה שיהיה עיכוב בטיסה הראשונה. חשוב מאוד גם לוודא מראש לגבי המזוודות – האם חברת התעופה תעביר אותן לטיסת ההמשך בעצמה, או שאתם אלה שצריכים לאסוף אותן ביעד הקונקשן, ולעשות צ'ק אין, כולל שליחת המזוודות, לטיסת ההמשך. 

"בתקופה הנוכחית, של רגישות ואי יציבות ביטחונית, ההמלצה היא להשתמש בשירותיהם של סוכני נסיעות ישראלים, שיוכלו לסייע לכם במקרים של ביטולים ושינוייים בטיסות. אך אם בחרתם לרכוש כרטיס באינטרנט מומלץ לרכוש אותו ישירות מחברת התעופה ולא מאתרי צד שלישי. זאת, כי ההתנהלות מולם לרוב מסובכת במיוחד במצבים של שינויים או ביטולים של טיסות מסיבות שונות".

כמה יעלה לכם לטוס לתאילנד בקיץ, נכון לעכשיו:

תל אביב פוקט דרך אבו דאבי, איתיחאד – 950 דולר
תל אביב פאטאיה, פליידובאי – 800 דולר
תל אביב בנגקוק, אתיופיאן,  1150 דולר
תל אביב קראבי דרך דובאי, פליידובאי  – 850 דולר
תל אביב פוקט דרך דובאי, פליידובאי – 1200 דולר 
תל אביב בנגקוק, אל על – 1,300 דולר, (לפוקט  1,400 דולר)