שום דבר לא יכול להרוס חופשה כמו להיות קורבן לכייסות. וכעת, ככל שאנו מתקרבים יותר ויותר לחופשת הקיץ, חשוב שנזכור שלא כל מי שנפגוש בנסיעות מעבר לים יהיו בעלי כוונות טובות.

על פי מחקר חדש של חברת ביטוח הנסיעות האנגלית QuoteZone, ניתן לראות באופן ברור שרבים מהיעדים הפופולריים באירופה הם נקודות חמות עבור כייסים. לא שזה אמור להפתיע אותנו, אתרי התיירות המפורסמים הם בדרך כלל גם עמוסים בתיירים מרוגשים, שלא שמים הרבה לב ללסביבה שלהם, ובמקום זה מתמקדים באטרקציה המרכזית. 

במחקר החדש של חברת הביטוח האנגלית, החוקרים בדקו את שיעור האזכורים של כייסים בביקורות מבקרים על חמשת האטרקציות התיירותיות המובילות של כל מדינה באירופה.

הקוליסאום (צילום: רויטרס)
הקוליסאום (צילום: רויטרס)

בראש הרשימה: איטליה

איטליה הגיעה למקום הראשון, עם השיעור הגבוה ביותר מכל מדינה ברחבי היבשת, ואחריה צרפת וספרד. על פי המחקר, מוקדי הכייסים של איטליה פזורים ברחבי המדינה, כשהמוקד המרכזי הוא רומא. מזרקת טרווי האייקונית של הבירה האיטלקית, הגיעה למקום הראשון בדירוג במדינה זו. אז בזמן שאתם זורקים עוד מטבע למזרקה, חשוב שתפקחו עין על הסביבה.
עוד מוקדי כייסות מוביל ברומא, הקולוסיאום העתיק והפנתיאון. באיטליה נרשמו גניבות גם בדואומו די מילאנו וגלריה דגלי אופיצי בפירנצה.

מגדל אייפל בפריז (צילום: רויטרס)
מגדל אייפל בפריז (צילום: רויטרס)

פריז: לא רק בירת אופנה

בצרפת, רוב הכייסים נמצאים בפריז. בעוד צרפת היא יעד פופולרי עבור תיירים מכל העולם, פריז היא העיר המתויית ביותר. וכיאה לכך, היא קרקע פורייה לכייסים. המחקר אף מצא שלעיר יש את המספר השני הגבוה ביותר של אזכור כייסים בכל אירופה, עם 251 לכל מיליון מבקרים.
הכייסים נמצאים בכל חמש האטרקציות המובילות של העיר, ומגדל אייפל הוא המסוכן ביותר לגניבת תיירים. מקומות נוספים שבהם יש להיות ערניים הם שער הניצחון, קתדרלת נוטרדאם דה פריז ומוזיאוני מוזיאון ד'אורסיי והלובר.

ספרד מול גרמניה

ספרד וגרמניה "זכו" להיות באותה רמת כייסות, כשגם בספרד וגם בגרמניה יש 111 מקרים של גניבות לכל מיליון מבקרים. ברצלונה ידועה לשמצה בגניבות שבשטחה, כששדרות לאס רמבלאס בראש הרשימה. גם בבזיליקה דה לה סגרדה פמיליה הפופולרית נכנסה לרשימה, כמו גם, פלאזה מאיור והמוזיאון הלאומי פראדו במדריד.

אנדרטת השואה בברלין (צילום: REUTERS/Lisi Niesner)
אנדרטת השואה בברלין (צילום: REUTERS/Lisi Niesner)

בגרמניה, כדאי להיזהר מכייסים בעיקר בשער ברנדנבורג בברלין. גם בבניין הרייכסטאג של ברלין, גלריית איסט סייד ואנדרטת השואה. מחוץ לעיר הבירה, מריאנפלאץ במינכן הוא מקום מועד לפורענות.

ואי אפשר בלי אמסטרדם

באמסטרדם שבהולנד תפגשו הכי הרבה כייסים מבכל המדינה. רובע החלונות האדומים הוא המקום שבו סביר להניח שתיירים יהיו קורבן של כייסים. כמו גם, בבית אנה פרנק, וונדלפארק, הרייקסמוזיאום ומוזיאון ואן גוך.