חברת התעופה האוסטרלית Qantas Airways הסכימה לשלם 79 מיליון דולר (120 מיליון דולר אוסטרלי), במסגרת תביעה של על מכירת אלפי כרטיסים בטיסות שכבר בוטלו, בניסיון לשים קץ למשבר המוניטין שפקד את חברת התעופה.

החברה תחלק 20 מיליון דולר אוסטרלי בין יותר מ-86 אלף לקוחות שהזמינו כרטיסים במה שמכונה "טיסות רפאים" ותשלם קנס של 100 מיליון דולר אוסטרלי. זהו הקנס הגדול ביותר שקיבלה אי פעם חברת תעופה אוסטרלית ובין הגדולים בענף התיירות בפרט.  

"אכזבו את הלקוחות ונכשלו בסטנדרטים שלנו", אמרה המנכ"לית ונסה הדסון בהצהרה. ההסדר "פירושו שנוכל לפצות לקוחות שנפגעו הרבה יותר מוקדם מאשר אם התיק היה נמשך בבית המשפט הפדרלי", הוסיפה הדסון, וציינה כי בית המשפט עדיין חייב לחתום על ההסדר. אם בית המשפט יאשר, ההסדר יפתור את משבר האמון של הלקוחות והערך המותג של "קוואנטס", שהושפעו מהתלונות הרבות על ביטולי טיסות.

יו"ר ACCC ג'ינה קאס-גוטליב: "העונש הזה... ישלח מסר הרתעה חזק לחברות אחרות". עוד הוא אמר כי, ההסדר כלל הבטחה מצד קוואנטס שלא לחזור על ההתנהלות. התשלום, לעומת זאת, יחוויר מול הרווח הנקי של 1.47 מיליארד דולר אוסטרלי בשנה שקוואנטס תדווח על פי התחזיות.

במסגרת ההסדר, אנשים שקנו כרטיסים בטיסות פנים לא קיימות יקבלו 225 דולר ואנשים עם תעריפים בינלאומיים יקבלו 450 דולר, בנוסף להחזר, הודיעו חברת התעופה והרגולטור.

התביעה התמקדה בחודשים שלאחר פתיחת הגבול של אוסטרליה מחדש בשנת 2022, לאחר כשנתיים של הגבלות קורונה. אז טענה חברת התעופה קוואנטס, כי היא מתמודדת עם אתגרים דומים לחברות תעופה ברחבי העולם בכל הנוגע לביטולי טיסות ואובדן כבודה, אך ה-ACCC אמר כי פעולותיה הפרו את חוקי הצרכנות. כמו כן, נאמר שחברת התעופה מכרה לעתים כרטיסים לטיסות שבועות לאחר ביטולן.