זאת הפעם החמישית שלי בזנזיבר, הרומן שלי עם זנזיבר התחיל לפני מעל עשור. עוד לפני שהיו טיסות ישירות, הגעתי לשם אחרי טיול ארוך בקניה וטנזניה וכבר אז התאהבתי. מי שמפעיל טיסות ישירות מישראל לזנזיבר הם ארקיע.

זנזיבר היא מקום קסום עם חופים לבנים ובתוליים, מי-טורקיז, אנשים חייכנים, קוקוסים, אננסים ושמש טובה. משהו מהפנט בקסם של האי הזה. יש בו טעימה מאפריקה אבל בשונה מאפריקה, היא מאוד ידידותית נעימה ונקיה.

זנזיבר השתנתה הרבה בעשור האחרון, נבנה בה שדה תעופה, בעבר לא היה שדה תעופה, היה צריף שבו נוחתים. וכיום השדה תעופה נוח ויש בו גם חנויות מזכרות מוצלחות. גם נסללו בזנזיבר כבישים, משהו שלא היה בעבר. אז השדרוג של האי הוא משמעותי.

זאת הפעם הראשונה שלי בזנזיבר מאז שנולדו הילדים, ואני עדיין יכולה להגיד שזנזיבר מושלמת גם למשפחות. זהו לא יעד של מגלשות מים ואטרקציות מטורפות, אבל היא מאוד מתאימה לילדים, כי היא נוחה וקלה לטיול. זהו יעד שבו הילדים משחקים בחוף ובבריכה.

כולנו נהננו מאוד והיתה דינמיקה משפחתית מצויינת בשילוב של מים וחול שזה מה שהכי מרגיע ילדים. זנזיבר כמובן גם אידיאלית כיעד לזוגות ולרווקים. בעבר ביקרתי בה 4 פעמים בסטטוס הזה ומאוד נהנתי.

זנזיבר (צילום: אור זאנו)
זנזיבר (צילום: אור זאנו)

קצת מידע על זנזיבר 

זנזיבר היא יעד טרופי, תמיד חם, אבל יש עונה יבשה בה יש פחות גשמים ושמיים בהירים, ועונה רטובה, שבה יורד הרבה גשם ולכן פחות מומלץ. העונה היבשה בזנזיבר היא בין יולי ועד ספטמבר. זאת אומרת שתקופת החופש הגדול היא התקופה האידיאלית לבקר. גם סוכות קרוב לעונה היבשה אז עוד אמור להיות מוצלח.

האזורים המומלצים בזנזיבר ללינה הם:

החוף המזרחי- בו יש גאות ושפל מאוד חזקה (בעונות מסוימות מדובר בעשרות מטרים שהמים יורדים בשפל), באזור המזרחי יש יותר טיולים. המלונות שם זולים יותר. והחוף הצפוני- חופי Kendwa, Nungwi גאות ושפל עדינים יחסית, הרבה חול לבן, יותר ברים ומסעדות. אזור סטון טאון לא מומלץ לתיירים.

מה עושים בזנזיבר?

טיולים שקשורים לים. טיולי כוכבי ים- יש כמה נקודות לטיול צפייה בכוכבי ים, הטיול היפה ביותר בו החול לבן לחלוטין ומתחת למים פרוסים כוכבי ים שזה נראה כמו שמיים עם כוכבים, הוא באזור Michamvi, שנמצא באזור החוף הצפון מזרחי של זנזיבר.

טיול צבי ים - יש כמה נקודות בהם יש בריכות טבעיות עם צבי ים, רובן קצת מגעילות עם מים לא ממש נקיים. הבריכה הכי מוצלחת היא ב salaam cave בה המים בצבע טורקיז נקי.

דה רוק - The Rock Zanzibar
אחת מהנקודות היפות והמפורסמות ביותר באי, מסעדה על אי בודד בים. כדאי להזמין מקום מראש במיוחד אם באים לבקר בעונה. לא מדובר באיזו מסעדה מטורפת, אבל כן אחת מהחוויות המומלצות ביותר באי.

The Jetty
במלון בשם אסק זאלו Essque Zalu יש מסעדה ככל הנראה הכי מוצלחת באי. המסעדה בנויה על עמודים במים, והדרך אליה היא דרך גשר שחוצה את החוף של המלון. זאת חווית מלדיביים במקסימום. האוכל שם מצוין. היא נמצאת בחוף הצפוני באזור נונגווי.  יש לקבוע מראש מקום דרך המלון.

שחיה עם דולפינים
זנזיבר היא אחת מהנקודות הטובות ביותר בעולם לשחיה עם דולפינים. בטיול לוקחים סירות תיירים ושטים לעבר הנקודות בהם שוחים הדולפינים בזנזיבר וקופצים למים, ומשנרקלים לצד להקות דולפינים יפיפיות. טיול רגלי בחוף קנדווה- אחד החופים היפים שנמצאים בצפון מערב האי.  חוף רחב ויפה עם חול לבן ורך. יש שם בר מסעדה חמוד עם וויבים של גואה, בשם קנדווה רוקס.

חוף נונגווי
טיול בטיילת המסעדות  והברים בחוף נונגווי בעונה היבשה זאת חוויה מומלצת. בחוף נונגווי גם כדאי ללכת לסיבוב בשוק המסאי- שוק תיירים קטן ומהמם שהוא טעימה מאפריקה. המחירים שיתנו לכם הם מחירים למיקוח. באותו שוק קטן יש גם מסג'יסטיות מעולות במחירים של 15-20$ לשעת מסאג׳.

זנזיבר (צילום: אור זאנו)
זנזיבר (צילום: אור זאנו)

מה עוד אפשר לעשות באי?

טיול בחוות התבלינים
הרבה תבלינים מיוצרים באזור טנזניה, הטיול בחווה היא טעימה מהחוויה. לא טיול מומלץ במיוחד, אם אתם באים רק לשבוע זה טיול שאפשר לשלב אותו במסגרת נוספת, לא לבד זה לא שווה את הנסיעה.


סטון טאון stone town
העיר המרכזית של זנזיבר, לא עיר יפה, לא עיר מזמינה, לא נקיה, לא מומלצת לטיול. אבל אם אתם רוצים לראות את התרבות המקומית, זה המקום. זה לא טיול ידידותי נטו טיול לחוויה תרבותית. הצצה לחיים האפריקאים. סטון טאון היא מוסלמית ולכן יש להתלבש בה בצניעות.

ספארי
קיימת אופציה לטוס ליום טיול בספארי, לוקחים טיול של יום שלם, טסים במטוס קל מזנזיבר ונוחתים ישר לספארי בטנזניה. זהו טיול של יום מלא. הספארי היא אחת החוויות שחייבים לעבור בחיים. אם אתם לא מתכננים מתישהו לעשות טיול נפרד בספארי. הטיול הזה הוא מאוד מומלץ.

ויזה
נדרשת אשרת כניסה לזנזיבר, יש אופציה לשלם מראש באינטרנט, אבל יש אופציה להירשם רק מעל ל7 ימים מראש. עדיף לשלם ולמלא טפסים לויזה בשדה עצמו לאחר הנחיתה, המחיר הוא 50$ לאדם כולל ילד בכל גיל. תכינו לפני הטיסה מראש מזומן בהתאם לכמות האנשים ושלמו במקום.

בית חב״ד
ישנו בית חב״ד בזנזיבר, הוא יכול לבשל כשר בהזמנה מראש, מה שהופך את זנזיבר למתאימה לשומרי כשרות.

לינק: https://www.facebook.com/chabadzanzibar/?locale=he_IL 

תשלום בזנזיבר
צריך מזומן לטיולים ולטיפים. לא באמת צריך לפרוט למטבע המקומי, שילינג טנזני. כולם מקבלים דולר. חשבו לפני ההגעה מה השווי של דולר בשילינג טנזני, ושימו לב לא להתבלבל במחירים. המקום היחיד בו תצטרכו מטבע מקומי זה אם תבחרו בטיול בסטון טאון.