יום העצמאות השנה לא ילווה בחגיגות גדולות, אך הוא מציע לנו הזדמנות נפלאה ליהנות מהטבע - רגע לפני שיהיה חם מידי. ריכזנו לכם את כל הפעילויות והטיולים שמחכים לכם ביום המיוחד:

כמדי שנה ביום העצמאות, המועצה לשימור אתרים ומשרד המורשת מזמינה את המטיילים ל-76 אתרי מורשת ולקחת חלק במגוון אירועים ופעילויות ללא תשלום.  76 האתרים שיפתחו את שעריהם ביום העצמאות מביאים פרקים מרכזיים מהסיפור שמרכיב את הפסיפס הישראלי של כולנו: העליות לארץ ישראל, החלוצות והחלוצים, הלוחמות והלוחמים לכל אורך המאבק להקמת המדינה ולביטחונה מאז הקמתה, מנהיגים ודמויות מרכזיות בתולדות ישראל ואחרים.
בין הפעילויות: סיורים מודרכים, שירה בציבור, מופעים לילדים, הפעלות ברוח חלוצית, סדנאות יצירה, מפגשים עם אמנים וסופרים, הכרות עם משחקים וחפצים של פעם, מיצגים אורקוליים ועוד. בכל אחד מהאתרים יוצב שלט ענק מיוחד, עליו יוכלו המבקרים לרשום מה הם מאחלים למדינה ביום העצמאות.
מידע מפורט על כל הפעילויות ניתן למצוא באתר המועצה לשימור אתרים.

מרכז

סיור מומחז בשביל העצמאות של עיר עולם ותיירות ביוזמת עיריית תל אביב -יפו . בסיור תצאו למסע מרתק שמוליך מעיר עברית למדינה עברית. שביל העצמאות מקשר בין האתרים והמקומות שנשזרו בבניית המפעל הציוני וכינון מדינת ישראל. הסיור מתחיל בייסוד תל–אביב ב-1909, ומסתיים בהכרזת העצמאות ב-1948: בין הבתים הראשונים שנבנו על החולות, דרך הפסיפס לתולדות יפו שיצר נחום גוטמן, הגימנסיה העברית הרצליה, בית הכנסת הגדול, מוזיאון ה"הגנה", הסניף הראשון של בנק ישראל, האנדרטה לזכר מייסדי תל–אביב ופסל ראש העיר הראשון מאיר דיזינגוף.
מתי: שלישי, 14 במאי
שעות בהם סיורים יוצאים: 10:00, 11:30, 13:00. 
ללא עלות, לפרטים נוספים והרשמה

הקסם של שרונה - המושבה הטמפלרית שהוקמה בשנת 1871 מתעוררת לחיים. סיפור מסעיר שהסתתר במשך שנים רבות מאחורי גדרות הקריה ויוצא עתה אל אוויר העולם. בין תחנות הסיור: מרכז מבקרים שהוקם בלב המתחם המספר את סיפור המקום במשך 150 שנה, ביקור במנהרה תת קרקעית צרה וארוכה שנחצבה בסלע ושרדה בשלמותה: למה שימשה ומה היו מטרותיה, בית המורה למחול שהפך ללשכת שר האוצר, בית העם, השעון, בית הבד ועוד.
מתי: שלישי, 14 במאי
שעות בהם סיורים יוצאים: 9:30, 10:00, 11:00, 13:00, 15:00
ללא עלות, לפרטים נוספים והרשמה

אנו  מוזיאון העם היהודי  (צילום: רוני כנעני)
אנו מוזיאון העם היהודי (צילום: רוני כנעני)

אנו - מוזיאון העם היהודי - המוזיאון משיק לקראת יום העצמאות סיור חדש "בין החלום למימושו" המציג נקודות מבט חדשות ומרתקות על ארץ ישראל ומדינת ישראל, כפי שנתפסו והתקיימו לאורך אלפי שנות המסע של העם היהודי. כמו גם פעילות חדשה ומעשירה למשפחות ולילדים, "מגלים את ישראל" - מסלול חידות משפחתי (לילדים מגיל 10 ומעלה). בנוסף, הציב המוזיאון עמדת צילום שתאפשר קפיצה קטנה לימי הקמת המדינה, בה יוזמנו המבקרים והמבקרות לשחזר את מעמד החתימה על מגילת העצמאות ואף לחתום אישית עליה.
קמפוס אוניברסיטת תל-אביב, רחוב קלאוזנר 15, רמת אביב
הכניסה ביום העצמאות, 14.5.24 תהיה ללא תשלום לציבור הרחב ובהזמנה מראש

מוזיאון הספורט היהודי העולמי - המוזיאון שבכפר המכביה רמת גן מציע לקראת יום העצמאות סיורים חוויתיים ומודרכים במוזיאון שיפגישו את המבקרים עם סיפורה מעורר ההשראה של המורשת הספורטיבית היהודית ב-100 השנים האחרונות. המוזיאון פותח את שעריו לסיורים חינמיים ביום העצמאות יום שלישי ה-14.5.24 לארבעה סבבים מודרכים שמחייבים שריון מראש בשעות: 10:00,11:00,12:00 ו-13:00 עם פעילויות מיוחדות להורים ולילדים. לאחר הסיור במוזיאון המבקרים מוזמנים להמשיך ליהנות ולהוציא אנרגיות בפעילות ספורטיבית מהחדישות בארץ, בחדר החוויה האינטראקטיבי .
המוזיאון נמצא בבית מכבי - פרץ ברנשטיין 7, כפר המכביה.
פרטי התקשרות: 054-9666076

ירושלים והסביבה

הספרייה הלאומית - במהלך יום העצמאות תפתח הספרייה הלאומית את שעריה לקהל הרחב, ומציעה סיור מודרך בן שעה וחצי בין כותלי הספרייה במשכנה החדש והמרהיב, בעברית ובאנגלית וללא עלות. במהלך הסיור, ייהנו המבקרים ממפגש עם מבחר מתוך מיליוני הפריטים המופקדים בספרייה הלאומית, ובכללם ספרים נדירים, כתבי יד עתיקים, אלבומי תצלומים, מפות ייחודיות, כרזות היסטוריות, ארכיונים אישיים, וכן הכתבים האמנותיים בתערוכה המיוחדת "מפגשים של יופי", כמו גם יצירות האמנות הייחודיות והפסל המרשים "אותיות האור" ביצירתו של מיכה אולמן, הניצב בכניסה למבנה הספרייה.
פרטים נוספים באתר הספרייה הלאומית https://www.nli.org.il/he/visit/tours/independence-day-tours

דביק - אירוע של חיבורים במוזיאון המדע ירושלים - איך שממית יכולה ללכת על קיר בלי ליפול לרצפה? מדוע מגנט מושך בצד אחד ובשני הוא רק מרחיק ואיך יש כוחות בין שני חפצים שבכלל לא נוגעים זה בזה? מוזיאון המדע ירושלים יקיים אירוע הבוחן את הכוחות בטבע שגורמים לגופים להתחבר זה לזה - כוח המשיכה, אלקטרומגנטי, כוחות חשמליים חלשים (כמו חשמל סטטי), כוח מכני ולחץ אוויר (היוצר ואקום). מגוון סדנאות, הדגמות חיבורים, והצגת קרקס למי שרוצה גם להנות ללא מדע.
כתובת: שדרת המוזיאונים גבעת רם ירושלים 
מועד פעילות: 9.5.24 | 10:00-18:00
כרטיס: 10 שקלים, לרכישת כרטיסים: https://bit.ly/3UuQFkT

חיבורים - אירועים שנדבקים במוזיאון המדע (צילום: אמיר גנון)
חיבורים - אירועים שנדבקים במוזיאון המדע (צילום: אמיר גנון)

מוזיאון חצר הישוב הישן - יקיים ביום העצמאות הקרוב סיורים, ביקורים בתערוכות וגם תיאטרון חי "אבן נייר ומספרים"  בהצגה שבה נהיה שוב ילדים: מה זה "אלמבוליק"? למי צלצלו הפעמונים? על משחק "חמור ארוך", עג'ואים ועוד משחקי ילדות בלתי נשכחים. וגם על בית הספר של פעם המורים, התלמידים ומה שביניהם.
הסיורים המודרכים בתצוגות יתקיימו בשעות: 10:00, 11:00, 12:00, 13:00, 14:00
התיאטרון החי יעלה בשעות 10:30, 11:30, 12:30, 13:30
אור החיים 6, הרובע היהודי, ירושלים
לפרטים והרשמה

פארק השעשועים Magic Kass, פותח את שעריו ביום העצמאות ומציין את יום ההולדת ה-76 של מדינת ישראל, ויקרין על המבנה החיצוני את דגל המדינה. המשפחות שיבקרו בפארק ייהנו משימוש חופשי בכל מתקני האקסטרים, כמו רכבת הרים בגובה של למעלה מ-20 מטרים, Looper, Sky Tower, Air Race וה- ,Discovery 360, מתחם משחקי וידאו, מסלול מראות, עיר האימה, ג'ימבורי ו – 2 משחקי וידאו לכל כרטיס.
14.5, יום שלישי, דקלה 6, מישור אדומים, שעות פעילות : 11:30-19:00. 
מחיר כניסה: מחיר כרטיס בודד  129 שח ברכישה דרך האתר. (מלאי מוגבל)
מחיר כרטיס משפחתי (10 כרטיסים ומעלה) 109 שח ברכישה דרך האתר.

צפון

מגלים את הגולן - האביב בשיאו והגולן פורח בשלל צבעי פריחה. בגולן יציעו ביום העצמאות הקרוב עשרות סיורים וטיולים מודרכים ללא עלות במסלולים ובאתרי הטבע הנוף והמורשת. הטיולים מיועדים  מיועד למשפחות ובדרגות קושי שונות כך שניתן לבחור מסלול ע"פ דרגת קושי רצויה ועניין. כל הסיורים יוצאים בשעה 10:00.
בין הסיורים: שביל עמק הבוסתנים - השביל כשמו כן הוא, עובר בין  נקודות עניין חקלאיות קדומות וכן נקודות תצפית  מרהיבות ביופיין הפונות לעמק קוניטרה. שביל דליות גמלא - שביל טיול העובר וחוצה את נחלי מרכז הגולן נחל דליות ונחל בזלת לאורך הדרך תצפית מדהימה לעיר גמלא ולמפל בזלת הנסתר והלא מוכר; עין קשתות - בית הכנסת העתיק של עין קשתות "קומם מחדש" ונותן לנו יחד עם האתר כולו הצצה לחיי תושבי הגולן בתקופת המשנה והתלמוד סיור חוויתי וקליל וחזיון אור קולי
הסיורים ביוזמת מועצה אזורית גולן ללא עלות ובהרשמה מראש, מספר המקומות מוגבל.

עין קשתות (צילום: מיטל שרעבי)
עין קשתות (צילום: מיטל שרעבי)

פארק אגם הפרפרים - פעילות מיוחדת למשפחות לקראת יום העצמאות בפארק אגם הפרפרים בקליל בכרמיאל. פארק הפרפרים הוא מתחם פתוח משתרע על 15 דונם וכולל צמחייה מגוונת עם כ-180 סוגי שיחים וצמחים, פרחי בר וצמחי תבלין, המותאמים לצרכי הפרפרים באזור. בפארק נמצאים באופן טבעי 50 זני פרפרים שונים מתוך סה"כ 62 פרפרים הקיימים באזור.
מתי: יום שלישי ה-14.5.
לתיאום והרשמה לסיור -טלפון : *8555

יום העצמאות במדעטק חיפה (צילום: מושון תמיר)
יום העצמאות במדעטק חיפה (צילום: מושון תמיר)

גאווה בשחקים במדעטק – המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בחיפה יציע מופע הדגמות "שומרי השחקים", על מערכות ההגנה האוויריות, שפותחו בישראל, וכיצד חוקי הפיזיקה בשילוב החידושים הטכנולוגיים מאפשרים להמריא גבוה, סדנת "בונים ומשגרים" בה מתנסים בשיגור טילי נייר באמצעות מערכת לחץ מיוחדת, תערוכת "מגלים גלים" החדשה, בה הגלים הבלתי נראים שמקיפים אותנו – הופכים למוחשיים, וסיור "מאז ועד היום" במוזיאון.
שמריהו לוין 25, חיפה. במהלך יום העצמאות 14.5 10:00-17:00, כניסה 84 שקל בהזמנה דרך האתר. עד גיל 5 הכניסה חינם. לתושבים שפונו מבתיהם בהתאם לרשימה באתר – הכניסה ללא עלות.
מומלץ לשריין מקומות מראש: https://www.madatech.org.il/times-prices

דרום

צריף בן-גוריון - הצריף לוקח חלק בפרויקט מיוחד של המועצה לשימור אתרים, לכבוד יום העצמאות, ובמסגרתו הכניסה וההשתתפות בסיורים המודרכים יהיו ללא עלות. צריף המגורים של פולה ודוד בן-גוריון נשמר כשהיה - חדר העבודה של בן-גוריון ובו 5,000 ספרים בשפות ונושאים שונים. חדרי השינה הנפרדים של פולה ודוד, המטבח עם סט כלי התה לאירוח והתפריט היומי של "הזקן", חדר האורחים שבו עותק מגילת העצמאות שקיבל מתנה ליום הולדתו מגולדה מאיר וחפצים מתרבויות שונות בהן התעניין.
בנוסף במתחם: מיצג האנימציה-'בן-גוריון מארח' בו מוצג סיפור חייו של דוד בן-גוריון, בדגש על יחסו לנגב, מוצג בסרטון מאויר. בית הגבס, שולחנות פעילות אינטראקטיבית, תצוגה אינטראקטיבית הכוללת משחקים וחידונים.
שעות הפעילות 09:00-16:00, כניסה אחרונה ב15:00. סיורים מודרכים יתקיימו כל שעה עגולה בין 10:00 ל-14:00.
יש להירשם מראש באתר- https://www.ben-gurion.co.il/