אי אפשר להתעלם מהאווירה הקשה במדינה שגרמה לכך שהרבה ישראלים בוחרים לוותר על האש חגיגתי עם חברים ביום העצמאות. אני כן שומע על אנשים שמנצלים את הסופ"ש הארוך משישי ועד שלישי, לצאת להתאווררות בחו"ל. אז במקום הפרגיות והמרשמלו על האש, הכננו לכם רשימה נאה של שווקים ופארקים מעבר לים, לפיקניק זוגי, או כמו שבוודאי יקרה אצלי – פיקניק משפחתי.

שוק לה בוקריה, ברצלונה (צילום: מיטל שרעבי)
שוק לה בוקריה, ברצלונה (צילום: מיטל שרעבי)

ברצלונה – אחרי שהנחתם את המזוודות, שווה לכם להגיע לשוק "לה בוקריה" – שם מחכה לכם מבחר ענק של טאפסים, אלכוהול וסאונד השוק יכניס אתכם חזק לאווירת הפאן של העיר. קשה לחשוב על מיקום טוב יותר – שלא כמו שווקי אוכל אירופאים הממוקמים בפאתי העיר, שוק לה בוקריה ממוקם במרכז של המרכז. הכניסה לשוק היא משדרת לה רמבלה, המדרחוב המרכזי שכל מי שמגיע לברצלונה מטייל בו.

מיד אני בונה לכם סל פיקניק, אז ככה - בשוק בוקריה יש למעלה מ-200 דוכנים עם תוצרת חקלאית טרייה, דוכנים שמוכרים תבשילים, לחמים, גבינות, נקניקים, תבלינים, זיתים ושמן זית, פירות יבשים, מיני אגוזים, יינות, מאפים והרשימה עוד ארוכה, בטוח פספסתי משהו.

מהשוק תופסים אוטובוס, (כי בברצלונה מתניידים או ברכבת תחתית או באוטובוס) לפארק הלבירינת / המבוך | Parc del Laberint d'Horta– פארק הלבירינת הוא פארק עתיק מהמאה ה-18 בעיצוב איטלקי, שבמרכזו מבוך צמחיה מעצי ברוש, ובלב המבוך פסל של ארוס. המבוך לא קל! הילדים אמנם אוהבים אותו, יש שמועות שגם המבוגרים הולכים שם לאיבוד. 

אחרי שפיתחנו תיאבון - יש בפארק כל מיני גנים שונים, בטראסה העליונה יש אגם שמימיו משקים את כל צמחי הגן, ובמקומות שונים ניצבים מקדשים קטנים. שם, הייתי ממקמת את הסל.

שימו לב שלפארק יש שעות פתיחה ותשלום כניסה, חוץ מימי ראשון וימי רביעי שבהם הכניסה בחינם.

פארק המצודה, ברצלונה (צילום: אינגאימג')
פארק המצודה, ברצלונה (צילום: אינגאימג')

פארק המצודה | Parc de la Ciutadella – פארק המצודה הוא פארק עם אגם גדול שעליו משייטות סירות, ולפעמים מתקיימים בו מופעים. לא נשאר זכר רב למצודה המקורית, שהייתה שנואה על המקומיים ולכן גם נהרסה על ידם, מלבד מספר מבנים הפזורים בשטח הפארק (כמו ארמון המושל והכנסייה). הפארק שלו ורומנטי, ואהוב על המקומיים בסופי השבוע. לפעמים הם באים לרקוד ולתופף בו ואז אתה מרגיש בקרנבל. במרכז הפארק עומדת טירת המבצר, שהיום יושב בה הפרלמנט הקטלאני, וגם מוזיאון לאמנות מודרנית יש בפארק גם גן חיות, וכמובן גם פסלים, כי ככה האירופאים אוהבים את זה. אה כן, יש גם מזרקה גדולה ומרשימה מאוד שהיא אתר חובה לצילומים. 

הכניסה לפארק בחינם, אך שימו לב שיש לו שעות פתיחה וסגירה.

מחיר טיסות: ארקיע החל מ-439 דולר, אל על החל מ-552 דולר, החל מ-588 דולר איבריה.

אתונה (צילום: אינגאימג')
אתונה (צילום: אינגאימג')

אתונה – שוק האוכל באתונה - במרכז שכונת אומוניה הידועה לשמצה (ובצדק..), תמצאו את שוק האוכל הכי גדול באתונה שמושך אליו בעיקר את המקומיים אך גם לא מעט מטיילים שמגיעים לבקר בעיר. השוק המרכזי של אתונה נקרא "Varvakeios" ותוכלו למצוא בו כל חומר גלם אפשרי החל ממאות התבלינים שאת הריח שלהם אי אפשר לפספס מתחילת הרחוב, האתונאים הולכים ל-Varvakeios כדי לקנות מצרכים באיכות גבוהה במחירים נמוכים הרבה יותר מרשתות הסופר הגדולות... שוק המזון ההיסטורי מלא בכל מרכיב שתמצאו בשלל המנות היווניות והוא מלא בטעמים, ניחוחות וצבעים.
בשוק פועלות גם כמה טברנות מפורסמות ואהובות במיוחד על ידי המקומיים כמו Epirus, שהיא ממש אבן דרך בתרבות הטברנות בעיר. בקיצור ירקות טריים, לחם יווני ופטה יעשו את העבודה. אה כן! לא לשכוח אוזו. רצוי להצטייד בנעליים סגורות וראש פתוח!
השוק פתוח בימי שני עד שבת, משעות הבוקר המוקדמות ועד שעות הערב המאוחרות, אבל כדי ליהנות מהמבחר בשוק כדאי להגיע מוקדם לפני שהכל נגמר.

גבעת ליקאביטוס – נתחיל עם קצת רומנטיקה בשחקים - הגבעה הגבוהה ביותר באתונה (277 מטרים!) תוכלו לצפות בנוף עוצר הנשימה של העיר האורבנית ואחת העתיקות בעולם. שווה במיוחד להגיע בשעות אחר הצהריים או בערב, כך תוכלו להנות מהשקיעה הכי יפה באתונה. זה הזמן לפרוס את המפה בצבעי כחול-לבן, גם עצמאות וגם אותנטי למקום. להוציא את הסל ולהתחיל בהשקת שתי כוסות אוזו לחיינו. עם רדת החשיכה המראה של האקרופוליס המואר הוא לא הגיוני ביופיו. כדי להגיע לפסגת הגבעה ניתן לקחת כמה סוגי תחבורה, אבל אני ממליץ על הרכבל.
מיתולוגיה ומסורת - כנהוג ביוון, כל אתר מן העבר טומן בחובו סיפור או אמונה מהמיתולוגייה היוונית, אז כמובן שגם לליקאביטוס יש סיפור נחמד: האלה אתינה חפצה בכך שארמונה העתיד להיבנות על גבעת האקרופוליס יהיה כמה שיותר גבוה וקרוב לשמיים, כדי לקדם את הרעיון יצאה אתינה בלילה גשום וסוער לרכס הרי הפנטלי "ולקחה" משם חתיכת סלע ענק אותו התכוונה להניח על גבעת האקרופוליס במטרה שישמש בסיס והגבהה לארמון שיבנה עליו. בדרכה לשם פגשה שתי ציפורים שחורות, אשר מסרו לה חדשות לא טובות בנוגע לנושא בו הייתה אמורה לטפל בדחיפות. עקב הבהלה שתקפה אותה נשמט הסלע הענק מידיה ונפל לקרקע, כך נולדה גבעת הליקאביטוס... בתקופה הקדומה ניצב במקום מקדש לכבודו של זאוס, ראש האלים במיתולגייה. לאחר מכן בתקופה הביזנטית החליפה אותו כנסייה על שמו של פרופיטיס איליאס, הלא הוא אליהו הנביא. כיום ניצבת במקום כנסיית סיינט ג'ורג'. בכל ערב פסחא ניתן לחזות במקום בטקס דתי בו משולבת תהלוכת לפידים מיסטית.

גבעת ליקאביטוס (צילום: אינגאימג')
גבעת ליקאביטוס (צילום: אינגאימג')

הגן הלאומי של אתונה – פיקניק עם הילדים. ממש במרכז העיר אתונה, בין כיכר סינטגמה לאצטדיון קלימרמרו (האצטדיון האולימפי), שוכן הגן הלאומי המפורסם של אתונה. אם לא שבעתם ממבוכים במערכה הראשונה, נמשיך גם עכשיו -  הגן ידוע בשבילי המבוך הצרים, ספסלי העץ והאגמים הקטנים שביניהם. תוכלו למצוא בגן הלאומי גן חיות קטן עם צבים, ציפורים ובעלי חיים אחרים. ישנם גם שישה אגמים, כולם עם קהילה גדולה של ברווזים שובבים, אותם הילדים יכולים להאכיל משאריות הלחם של הפיקניק.

נוסף לזאת תוכלו למצוא בגן הלאומי של אתונה מוזיאון בוטני, ספריית ילדים ומגרש משחקים. תוכלו למצוא שם גם חממה, המקום שבו הצמחים מעובדים בתחילה לפני שהם נשתלים מחדש בגינה ונחשבת להיות החממה הפועלת הראשונה במדינה. בקיצור, מעביר את היום עם הילדים.

מחיר טיסות: טיסות ארקיע החל מ – 299 דולר, בלו בירד החל מ-305 דולר, ישראייר - החל מ-305 דולר.