הודעה משמחת לתייר הישראלי חובב יוון, שכבר נפש בכרתים, רודוס, סנטוריני ומיקונוס, מיצה את החופים העמוסים והמתויירים ומבקש לגלות יעדים חדשים, מסקרנים ובתוליים. החל מסוף מאי חברת התיירות קשרי התעופה פותחת קו ישיר לאי לסבוס ותפעיל 2 טיסות שבועיות, בימי שני ושישי לנמל התעופה הבינלאומי בעיר מיטיליני. 

לא עוד מסיבות חוף ואלכוהול? באיביזה ובמיורקה מקדמים חוקי אלכוהול חדשים

הן לא באות: אלה חברות התעופה שעדיין לא חזרו לישראל

לא מעט ישראלים כבר הספיקו להכיר את האי הקסום, חלקם אף רכשו בתי נופש במקום, אבל נאלצו לעשות עצירת ביניים בכרתים, כעת תתאפשר טיסה ישירה לאי. המרחק בין שדה התעופה למרכז שוקק החיים בעיר הבירה מטיליני הוא כעשר דקות. מיטלני נמצאת על קו החוף, ומהנמל מתקבל מבט יפהפה על העיר ומהמצודה החולשת עליה. שם ניתן לטייל בסמטאות צרות עם אומנות מקומית,  מדרחוב קניות ארוך שמגלם את ההיסטוריה של לסבוס, לבקר בכנסיות מרשימות,  להנות מטברנות תוססות עם דגים טריים, בתי קפה קטנים, אוזו בשפע שוק גדול ומאפיות יווניות.

לסבוב. סמטאות ציוריות וטברנות (צילום: מיקי לוין)
לסבוב. סמטאות ציוריות וטברנות (צילום: מיקי לוין)
 

ברובע לדדיקה במטילני, תמצאו את מרכז חיי לילה עם ברים פזורים בתוך מבוך סמטאות, וטברנות איכותיות. בכניסה לרובע מוצב פסלה של המשוררת היוונית סאפו, שנולדה בעת העתיקה בלסבוס ושנודעה בכתיבת שירי אהבה לנשים. משם נוצר הוויכוח האם לסבוס הוא המקור למושג "לסבית".

לסבוס הינו האי השלישי בגודלו ביוון, שוכן בצפון מזרח הים האגאי, צמוד לחוף המערבי של טורקיה. להבדיל מהאיים המוכרים על כולנו ביוון, לסבוס הצליחה לשמור על בתוליות ואותנטיות קסומה בחופים, ובאתרי הבילוי והנופש. בשל גודלו של האי יש בו שילוב מקסים של נופי ים מרהיבים המוכרים של יוון לצד נופים של כפרים פסטורליים עוצרי נשימה, ומרחבים עם פריחה וירק שמזכירים במעט את נופיה של ארצות סקנדינביה.

לסבוס (צילום: מיקי לוין)
לסבוס (צילום: מיקי לוין)

האי מקושט ב-11 מיליון עצי זית וידוע במסורת העשירה שלו לשמן הזית, כך גם תרבות האוזו ששורשיה במאה ה- 19 שהפכו למורשת המאפיינת את האי, ואת לסבוס לבירת האוזו של יוון. גם היינות המקומיים של לסבוס זכו לשבחים. כל אלה תורמים לתרבות הגסטרונומית והקולינרית של האי הכוללת גבינות פטה ולדוטירי, שמקורן באי, סרדינים קלוני, המפורסמים בגודלם הקטן ומבחר עצום של דגים ופירות ים טריים.

כמו בכל אי יווני, לסבוס מציעה גן עדן לחובבי מים עם מגוון פעילויות הקשורות לים. הים האגאי המקיף את לסבוס אידאלי לשיט חלומי בין מפרצונים ומעגנים ציוריים, לצד פעילויות של גלישת רוח, קיאקים או חתירה. 

 אבל לא רק חופים, מרכז שוקק חיים, חיי לילה וקולינריה משובחת, כי לסבוס מביאה משהו אחר לתייר היווני, כפרים ציוריים כמו גלויה מעוטרים בפריחה ססגונית. 

טיול בין בתי האבן, לסבוס (צילום: מיקי לוין)
טיול בין בתי האבן, לסבוס (צילום: מיקי לוין)

העיר מוליבוס החלומית, שנראית כמו תמונה מספר היסטוריה, נחשבת לאחד המקומות היפים ביותר באי, שופעת נוף עוצר נשימה של מפרץ כחול , בתי אבן עתיקים עם רעפים אדומים ופריחת הוויסטריה מעל לגלריות קטנות ובתי קפה. תתחילו מנקודת התצפית הגבוהה של הטירה מימי הביניים ותוכלו לספוג נוף עוצר נשימה של צפון מערב האי. שם תמצאו מסעדות עשירות ביותר בקולינריה משובחת של דגים ופירות ים טריים.

קחו רכב וצאו לטיול מתגלגל בנופים קסומים ולוקיישנים פסטורליים  בין יערות ומטעי זיתים, מלונות בוטיק משפחתיים בדרך לכפר פלומארי, בירת האוזו העולמית. הכפר שוכן בצד הדרומי של האי, שם תוכלו לסייר במזקקה שהפכה לגאווה לאומית, מותג האוזו המפורסם בעולם "אוזו פלומארי", הנמכר גם בישראל, לגלות את סודות טעמו הייחודי וללמוד איך באמת שותים אוזו. תוכלו גם לסייר בסמוך במפעלי שמן הזית המקומיים שהפכו למפורסמים בעולם.

לסבוס (צילום: מיקי לוין)
לסבוס (צילום: מיקי לוין)

כעשר דקות ממליבוס אל תוותרו על עיירת החוף הקסומה פטרה עם מסעדות יווניות קטנות רצועת חוף חולית וארוכה ועם מרכז האטרקציה בעיירה, כנסייה ביזנטית מרשימה הבנויה על צוק בגובה 40 מטר ונוף ששווה את הטיפוס. 

בכפר הציורי אגיאסוס, תמצאו חנויות יצירתיות ומקוריות שנמצאות בלב סמטאות יפות ואווירה כפרית. שם הכרנו מסורת ארוכת שנים של הכפר המשלבת כלי חרס גילוף עץ ומוזיקה.

אם לא תסתפקו בחופים הקסומים תוכלו במרחק דקות נסיעה מעיר הבירה מטילני למצוא אתרי מרחצאות ומעיינות חמים במתחם Therma Spa שבמרכז המפרץ שבלב האי. המעיינות הנובעים רוויי מינרלים מרפאים מגיעים מעומק 2,500 מטרים ממעקי האדמה וסופחים בדרכם מעלה מכל המינרלים של הסלעים והאדמה. שם תוכלו להירגע בבריכה, עם יין ועיסוי טוב.  

לסבוס. מפרצונים וחופים בתוליים (צילום: מיקי לוין)
לסבוס. מפרצונים וחופים בתוליים (צילום: מיקי לוין)

החל מסוף מאי חברת קשרי תעופה תפעיל טיסות ישירות ללסבוס, הטיסות יופעלו ע"י חברת התעופה Corendon Airlines ויערכו כשעה ו-50 דקות לכיוון. כמו כן תשווק החברה גם חבילות נופש.

מחירים לדוגמה לחבילה של 3 לילות ביוני, כולל טיסות והעברות: מלון 3 כוכבים: החל מ-629 $ לאדם בחדר זוגי; מלון 4 כוכבים: החל מ-675 $ לאדם בחדר זוגי; מלון 5 כוכבים: החל מ-685 $ לאדם בחדר זוגי; חבילה משפחתית לזוג ושני ילדים החל מ-$699 לאדם במלון 5 כוכבים. 
טיסה בלבד: החל מ-369 $ לאדם.


*הכותבת הייתה אורחת של קשרי תעופה