בימים אלו כאשר ישנה חוסר וודאות בנושא הטיסות, הקהל הישראלי מוצא עצמו לא פעם בקושי רב לסגור חופשה. בין הקשיים בהם נתקלים הם בין היתר ביטולי טיסות, שינויי זמנים, עליית מחירים ועוד. מבדיקה שערכנו ישנם יעדים שכדאי לבדוק ואף לערוך השוואה בין מחירי טיסות ומלון לבין חבילת נופש, תתפלאו לגלות כי מצאנו יתרונות רבים - הן מבחינת הפרשי מחירים ביעדים מסוימים והן בנושא של האחריות על כל מרכיבי הנסיעה.

לדוגמה, במידה ורוכשים חבילת נופש מספק, הוא יהיה אחראי על כל מרכיבי החבילה במידה והטיסה מתבטלת או משתנה.  אם בכל זאת מזמינים כל מרכיב בנפרד יש לשים לב שהטיסות (גם הלוך וגם חזור) הוזמנו מאותו הספק, כי במידה וטיסת ההלוך מתבטלת אם ספק החזרה הוא ספק אחר הוא לא יהיה אחראי על זה ותאלצו להזמין טיסה חדשה או לבטל את הנסיעה. בהזמנת מלון כמובן שחשב לשים לב שיש אפשרות להחזר ולא לרכוש מלון ללא אפשרות החזר.

מבדיקה שערכנו על מספר יעדי חופשה, ניתן לראות את הפערים המשמעותיים במחירים. למשל, חופשה לרודוס לשבעה לילות בין התאריכים 2.7-9.7 עולה $879 על בסיס הכל כלול מלון 5*. מחיר למשפחה (זוג פלוס 2) יוצא 13,042 שקלים. טיסות, ללא כבודה, מלון והעברות לאדם עולות $352, מלון לכל המשפחה : $3149 והעברות עומדות על $110. סך הכל המחיר יוצא 17,350 בשקלים. מה שומר שהפער הוא 4308 שקלים.

חופשה בכרתים למשפחה לשבעה לילות על בסיס חצי פנסיון תעלה $1024, כשהמחיר למשפחה (זוג פלוס 2 ילדים) יגיע ל-$4096 (15,185 שקלים) וכולל טיסות ללא כבודה, מלון והעברות. טיסה לאדם לבד $450 פלוס מלון למשפחה בעלות: $4000 אבל על בסיס ארוחת בוקר, ותוספת העברות: $216. במקרה הזה המחיר הכולל מגיע ל-4700$ (17.470 שקלים). הפער, כמו שנתין לראות הוא 2,285 שקלים. 

גם במקרה של בורגס ניתן לראות פערים גבוהים, כשעל חופשה משפחתית של 7 לילות ניתן למצוא הבדלים של יותר מ-7,000 שקלים בהזמנת חבילה מול טיסה ומלון בנפרד. גם ביעדים כמו הרי הטטרה בסלובקיה, ראינו פערים של כ-3,00 שקלים לחופשה משפחתית, כשהעדיפות גם גאן היא לסגור חבילה. 

יוני וקסמן משנה ליו"ר אופיר טורס, אומר שעל אף ההבדלים במחירים, הם דווקא רואים גידול של כ-50% בהזמנת מוצרי תיירות בנפרד, טיסות בנפרד, מלון ושאר המוצרים. 
לדבריו, "יש יעדים שהם יעדי חבילות כמו יעדי יוון קפריסין, בולגריה שמבדיקה שערכנו, זה גם משתלם יותר כלכלית אבל יש יתרונות אחרים במיוחד בתקופה זו  לדוגמא אם מזמינים טיסות בנפרד האתרים משלבים הלוך עם ספק אחד, חזור עם אחר. בתקופה זו שיש הרבה שינויי טיסות ואנחנו רואים זאת בהזמנות האתר כאשר הלקוחות מזמינים הלוך מחברה אחת חזור מאחרת, כאשר טיסת ההלוך מתבטלת החזור לא יתבטל אוטומטית, כי זו טיסה מספק אחר והיא כנראה תלווה בדמי ביטול. ואז הלקוח צריך לקנות הלוך וכנראה במחיר גבוה יותר.

"יש גם השלכות לגבי שאר המוצרים שנרכשו בנפרד כמו בתי המלון רכבים, והעברות שאם אין עליהם החזר או אפשרות שינוי, שוב הלקוח במקרה הזה יצטרך לקנות טיסות חדשות כדי לא להפסיד את הנסיעה. היתרון בחבילות הוא שספק החבילה אחראי על כל המוצרים המרכיבים את החבילה. כלומר אם הטיסה מתבטלת נדחית הספק אחראי להזיז את כל המוצרים בחבילה או לתת אלטרנטיבה"