קרוז קונטרול: "הישראלים חזרו להזמין - לקיץ ולחגי תשרי"

יותר מרבע מיליון ישראלים יצאו לקרוז בשנה החולפת מהארץ או מחו"ל - עד שהמלחמה עצרה את מגמת הצמיחה. אייל אטיאס, מנכ"ל MSC Cruises ישראל, מספר על מאמצי החברה להחזיר את הישראלים הביתה ושומר על אופטימיות

אילנה שטוטלנד צילום: פרטי
MSC World Europa
MSC World Europa | צילום: יח"צ MSC Cruises
5
גלריה

הציפיה הייתה, מוסיף אטיאס, שב־2024 המספרים אף יגדלו. אך בעקבות 7 באוקטובר, המספרים הם כמובן לא אותם מספרים, וב־MSC Cruises מעריכים שמבחינת נופשים ישראלים, יצליחו לסיים את 2024 עם כ־40% בלבד מהכמות של אשתקד.

אייל אטיאס מנכ''ל
אייל אטיאס מנכ''ל | צילום: MSC Cruises

היו אוניות בינלאומיות שהורידו תיירים והעלו תיירים, אבל לא היה קו סדיר של אוניות בינלאומיות, דהיינו קו שמעלה מכאן נופשים ובסוף גם מוריד כאן נופשים באופן מחזורי לאורך עונה. אנחנו כחברה בינלאומית התחלנו במה שנקרא קו סדיר. ב־14 באפריל 2022 הייתה ההפלגה הראשונה שלנו מנמל חיפה. בקיץ נכנסה חברה בינלאומית נוספת. לא הספקנו לטפל בכמות הפניות שהייתה מטורפת. השוק הצביע ברגליים וזה נתן את הבוסט".

כשזה קרה היו לנו כ־3,000 לקוחות כבר בלב ים, ואז היה צריך להחליט איך פותרים את המצוקה הזו של אונייה שנמצאת בלב ים עם שליש ישראלים ועם שני שליש זרים. אלף ישראלים שאפו להגיע הביתה. מצד שני, אזרחים זרים לא רצו להגיע לכאן, לאזור לחימה. בסוף החזרנו את הישראלים עם אונייה אחרת, שכרנו במיליוני שקלים אונייה מיוחדת שהמתינה להם בקפריסין".

אלפי ישראלים נוסעים השנה לחו"ל דרכנו, אנחנו עובדים, יש מכירות, אבל מבחינת מספרים עדיין לא חזרנו לשגרה. אלה לא המספרים שאנחנו רגילים אליהם. אם 2023 הייתה שנת השיא, אז אנחנו לא שם. הנתון משתפר כל הזמן, ואנחנו כאמור מעריכים שנגיע בסופו של דבר לנתונים של כ־40%־45% נוסעים ישראלים לעומת אשתקד. אנחנו אופטימיים, מכרנו לא מעט לפסח, וגם עכשיו אנחנו ממשיכים למכור".

אחת מבריכות השחיה
אחת מבריכות השחיה | צילום: אילנה שטוטלנד

אחת מאוניות הנופש של החברה היא MSC World Europa, שהושקה בנובמבר 2022. היא מתנשאת לגובה 22 קומות, מכילה 2,626 חדרי אירוח מ־19 סוגים (65% מהחדרים כוללים מרפסות), לצד 152 סוויטות Yacht Club יוקרתיות.

בסך הכל האונייה יכולה להכיל 6,762 נוסעים. כדי לשמור על הסביבה, נעשה בה בין היתר שימוש בגז טבעי נוזלי (LNG), והאונייה גם מצוידת במערכות SCR המפחיתות פליטות תחמוצות חנקן, ובמערכת ניהול רעש תת־ימית להפחתת הנזק הפוטנציאלי של רעש ורעידות על יונקים ימיים.

עליתי על האונייה הזו בברצלונה כדי לחוות, כפי שהוצג בפניי, את הדור הבא של חופשות השיט. המסלול המלא של MSC World Europa אורך שמונה ימים: ברצלונה (ספרד) - מארסיי (צרפת) - גנואה (איטליה) - נאפולי (איטליה) - מסינה (סיציליה, איטליה) - ואלטה (מלטה) - יום בים - וחזרה לברצלונה.

הדבר הראשון שתפס לי את העין הוא הגודל העצום של האונייה. במבט ראשון היא נראית ממש כמו עיר תוססת על המים שעוצבה באופן יוקרתי ומפואר. המחשבה שלי הייתה שאפליקציית ווייז לא הייתה מזיקה במקום הזה, במיוחד אחרי שכמה וכמה פעמים עשיתי סיבובים בקומה ה־14 שבה היה ממוקם חדרי, כדי להצליח להבין את הכיוונים השונים ולהגיע ליעד.

הנופשים באונייה הגיעו מכל רחבי העולם, ואפשר היה לפגוש אוסטרלים, אנגלים, צרפתים, אמריקאים, יפנים ועוד. לוקח לפחות יום־יומיים להתאקלם, לעכל את השפע ולהתחיל למצות את האטרקציות השונות שבמקום.

חדר שלג
חדר שלג | צילום: אילנה שטוטלנד

בין מסעדות הנושא: מסעדת סושי, מסעדת בשרים, מסעדה בקונספט שוק דגים, מסעדה מקסיקנית וגם מסעדת Chef's Garden Kitchen שבה מגדלים באונייה בגידול הידרופוני את עשבי התיבול שבמנות. בנוסף, יש מבשלת בירה, ג'ין בר, בר שוקולד וקפה, שמפיין בר, וגם מועדון התה שבו לצלילי נגינת פסנתר שותים סוגי תה מרחבי העולם וממתיקים בעוגיות ממותגות.

אמרנו שפע? יש גם בריכות שחייה רבות ובריכות ג'קוזי, ספא מפואר (שהכניסה אליו בתשלום נוסף, ובו תמצאו אפילו חדר שלג), מכון כושר, מתחם מכוניות מתנגשות, פארק מים עם מגלשות אינטראקטיביות, ועוד. בטיילת האונייה בולטת בעיצובה הייחודי מגלשת ענק ספירלית המתנשאת לגובה 11 קומות, שזכתה לתואר מגלשה היבשה הארוכה ביותר בים.

עיצוב יוקרתי בחלל האונייה
עיצוב יוקרתי בחלל האונייה | צילום: אילנה שטוטלנד

אם תרצו להזמין את מועדון ה־Yacht Club - האגף היוקרתי ביותר של MSC Cruises שנמצא בקדמת האונייה, בקומות העליונות 16־20, שבו סוויטות יוקרה, בריכה ומסעדות פרטיות, משקאות פרימיום ללא הגבלה ועוד מיני פינוקים – עם שירות של צוות אישי 24 שעות ביממה (שאפילו יפרוק לכם את המזוודות ויסדר את הבגדים) - תשלמו החל מ־3,000 דולר לאדם בחדר זוגי.

ילדים עד גיל 18 זוכים להנחה של כ־50% בכלל חדרי האונייה. המחירים באונייה כוללים את מרבית האטרקציות (חוץ מכניסה וטיפולים בספא, מסעדות נושא וטיולים מודרכים מחוץ לאונייה).

מבחינת כל הקשור בשתייה: קפה, תה, מים וקרח זמינים 24/7 במקומות מסוימים באונייה, אך לרוב המשקאות החמים, הקלים והאלכוהוליים אינם כלולים במחיר, והם בתשלום נוסף במחירים סבירים. על אספרסו תשלמו 2 יורו, על קפוצ'ינו 3.75 יורו, קולה תעלה 3.5 יורו, בירה החל מ־4 יורו, וכוס יין בממוצע 7 יורו. מומלץ להזמין מראש חבילת שתייה שיכולה להוזיל משמעותית את העלויות, אפילו עד כ־50%.

אגב, אם רוצים לקנות דבר מה באונייה או להזמין כל מיני אקסטרות, לא מתנהלים במזומן ולא באשראי. כל ההתנהלות היא דרך כרטיס הכניסה לחדר שאותו ניתן לטעון בכסף. מומלץ להיעזר בעת השהות במקום באפליקציה ייעודית שבכל רגע נתון תעדכן על פעילויות המתרחשות באותה עת על הסיפון ותאפשר הזמנת מקום למופעים, טיולים, לטיפולי ספא ועוד.

"לפי דוח איגוד חברות השיט הבינלאומי (CLIA), אחוז האנשים מכל רחבי העולם שיוצאים להפלגות נופש חזר בשנת 2023 למספרים של 2019, המספרים שלפני הקורונה, ואף עלה בכ־6.8%", מסכם אטיאס. "בשנת 2019 יצאו 29.7 מיליון איש מכל העולם לקרוזים, ב־2023 - 31.7 מיליון, והצפי ל־2024 הוא 35.7 מיליון.

ענף הקרוזים הבינלאומי נמצא בצמיחה מתמדת בשנים האחרונות ונחשב לענף התיירות הצומח בעולם מבין ענפי התיירות השונים. מבחינת התעניינות של ישראלים בקרוזים לתקופה הקרובה, אנחנו רואים אצלנו הזמנות יפות לקיץ וגם חגי תשרי מתעוררים יפה. חגי תשרי לא מתמזגים עם החופשות בחו"ל של התיירים, לכן המחירים בהם מאוד נוחים וישראלים יכולים לתפוס מחירים זולים".

תגיות:
תיירות
/
טיולים בחו"ל
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף