מעט מקומות באיטליה מכילים גם נופים קסומים, אוכל משובח, אטרקציות נהדרות לכל הגילאים וטיולי כוכב ליום אחד. אחד מהם, זה אגם גארדה. האזור מציע חוויה מושלמת למשפחות ולזוגות, במרחק קצר מישראל ובמחיר משתלם. בשביל להבין מה ניתן לעשות שם, התייעצנו עם סער צוויק פוקס, מנכ"לית קבוצת התיירות FLYEAST, שטיילה רבות באזור וסיפרה על המקום.

פחות מ-250 דולר: 5 הצעות משתלמות לטיסות בשבועות הקרובים
התחרות על אוהדי היורו גדלה: זה קו הטיסות החדש מישראל

היכן ממוקם וכיצד מגיעים?

אגם גארדה הינו האגם הגדול ביותר באיטליה ונמצא בצפון המדינה באזור הדולומיטים, על הציר המחבר בין ונציה למילאנו, כשהעיר הקרובה אליו ביותר היא ורונה. בכדי להגיע לאזור האגם, ניתן לטוס לוורונה ולשכור רכב בשדה התעופה הקטן, ומשם מדובר על מרחק של בערך כשעה נסיעה.

סביב האגם ישנן המון עיירות וכפרי נופש שניתן ללון בהן בעיקר ביחידות דיור, המתאימות לזוגות, משפחות עם שני ילדים ומשפחות עד ארבעה ילדים. יחידות הדיור מאובזרות במטבחון לצד מסעדה הנמצאת בתחום כפר הנופש. במקביל, ישנם גם מלונות באזור אך ההמלצה למשפחות בכדי ליהנות מקסמו של האגם היא לקחת את יחידת הדיור המיוחדת.

אגם גארדה (צילום: Adobe photoshop)
אגם גארדה (צילום: Adobe photoshop)

מהמרפסת של יוליה ועד לגונדולה בוונציה 

כאמור, אף שהוא עצמו מהווה יעד פופולארי בינלאומי, מיתרונותיו הבולטים של האגם היא הקרבה שלו לאזורי תיירות נחשקים, כאשר היעד הקרוב ביותר הוא העיר ורונה. בעיר עצמה ניתן לחזור במרפסת של יוליה, ממחזהו של שייקספיר "רומאו ויוליה" וליהנות מיופייה הציורי.

במרחק שעה וחצי נסיעה בלבד מהאגם, ניתן להגיע לוונציה, לטיילת בסמטאות העיר המיוחדת בעולם, לשייט בגונדולה, לסייר בפסטיבל המסכות המוצגות בכל ימות השנה, להתרשם מאביזרי הנוי של עבודת הנפחות וזכוכיות מורנו ועוד. עבור כל אחד מהיעדים שצוינו, מומלץ להקדיש יום שלם של טיול כאשר בסופו חוזרים לבקתת הנופש הסמוכה לאגם.

אגם גארדה (צילום: Adobe photoshop)
אגם גארדה (צילום: Adobe photoshop)

אטרקציות ועיירות ציוריות מסביב לאגם

כפי שהוזכר כבר, את האגם מקיפות עיירות נופש רבות, המלאות בפעילויות שונות, נופים ציוריים ואטרקציות לכל המשפחה. ניתן להתחיל את הטיולים באזור על ידי צפייה על רכס הרי הדולומיטים, באמצעות עליה לרכבל במונטה בלדו. באזור הדרומי של האגם, מומלץ לקחת יום שלם בבילוי משפחתי ב"גארדלנד", שהוא פארק שעשועים גדול ומוכר באזור. בסמוך אליו, נמצא מתחם הכולל את פארק המים "קאנבה אקואפרק" ופארק הסרטים "מובילנד". בכל ערב לאחר יום ארוך בפארקים הללו, ניתן לבלות בארוחות אבירים מיוחדות הנמצאות במקום. 

אגם גארדה (צילום: Adobe photoshop)
אגם גארדה (צילום: Adobe photoshop)

בנוסף מומלץ לטייל בעיירה "ריבה דל גארדה" הידועה בכינוייה ה"פנינה של אגם גארדה" ומהווה הבירה של אזור צפון האגם, "לימונה סול גארדה" – "עיירת הלימונים" הנמצאת בקרבתה של ריבה בצפון האגם ובה ימי שוק תוססים, וכן "גארדונה ריביירה" – המכונה עיירת הגן של האגף עם צמחים אקזוטיים מיוחדים.

בנוסף, ישנה העיירה "בארדולינו" – הנחשבת לעיירת היין וציורי השמן של צפון איטליה, "פיסקיירה דל גארדה", שנמצאת בצידו הדרומי-מזרחי של האגם ליד פארקי השעשועים והמים, ומציעה חופי רחצה ושייט לאורך תעלת המים, והעיירה "סירמיונה" שהיא הפופולארית ביותר בקרב המטיילים באזור, אולי בשל יופייה של העיר העתיקה עם החומה, המצודה והצריחים שנשמרו היטב.