תקופה קשה עוברת על ישראל, וכמעט בכל מקום שמטיילים ישראלים מגיעים הם זוכים לביקורת ועיקום אף. אך יש מקום אחד שבוחר דווקא להזדהות ולתמוך במדינתינו הקטנה. במצעד נוצרי שהתקיים ברחובות בירת סיישל ויקטוריה, רקדו תושבים וילדי בתי הספר עם דגלי סיישל וישראל.

התמיכה הזאת, שיכולה ליהראות מפתיעה באקלים של היום, מגיעה על רקע מספרי שיא של תיירים ישראלים המגיעים לסיישל. בחודש אפריל בחרו לנפוש בסיישל לא פחות מ-2,579 ישראלים, מה שהופך אותנו לאחד השווקים העיקריים שמהם מגיעים תיירים למדינת האיים. בחודש זה הייתה ישראל במקום הרביעי במספר התיירים לסיישל מבין כל מדינות העולם. רק מצרפת, רוסיה וגרמניה הגיעו לסיישל יותר תיירים מאשר מישראל.   

בכל 2023 הגיעו 12,945 תיירים מישראל לסיישל, מה שהציב את ישראל במקום השמיני בעולם מבחינת מספר התיירים למדינה באותה שנה, ובמקום השלישי בעולם במספר התיירים לנפש. בין כל מדינות אסיה – ישראל נמצאת במקום השני במספר המבקרים לסיישל – שנייה רק לאיחוד האמירויות, כאשר יותר תיירים מגיעים מישראל לסיישל מאשר מהודו ומסין גם יחד.

אמרי קלמן, מנכ"ל טרנובה שמייצגת בישראל את חברת התעופה 'אייר סיישל', מסר: "קשה לדמיין יעד מושלם יותר מאיי סיישל עבור הצרכים שלנו כישראלים בתקופה זו. המיזוג התרבותי המרתק של אפריקה, אירופה והודו ביעד אחד, משתלבים עם ביטחון אישי גבוה, נופים אוטופיים, קבלת פנים חמה ומגוון רחב של אפשרויות חופשה. מצד אחד סיישל מציעה היצע רחב של בתי אירוח מקומיים, אותנטיים במחירים נגישים ומצד שני היא מציעה בתי מלון במגוון קטגוריות, ביניהם גם מלונות השוכנים על איים פרטיים. טיול באי המרכזי, כמו כן בין האיים, נוח במיוחד ומתאים בדיוק לנוסע הישראלי. השכרת הרכב נגישה, הטיסות הפנימיות בין האיים אטרקטיביות וחוויית השייט והעולם הימי מרגשת ויפהפייה. סיישל תחזיר לכל מבקר מישראל את הצבע לפנים, תרתי משמע".