הפתעה חמימה: "הניו יורק טיימס" פרסם כתבה תיירותית על מקומות שמומלץ להגיע לנפוש בהם. בכתבה, עקפה העיר אילת הישראלית יעדי תיירות נחשקים רבים והגיעה עד למקום השישי, בעוד ניו יורק הגדולה הגיעה רק למקום ה-31. ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, אמר היום (חמישי) לבן כספית ורוני בר-און ב-103FM: "זאת הייתה הפתעה מרעננת, אני מאוד שמח על הכתוב ומסכים עם כל מילה".

הם מדברים על השונית שלכם בעיקר, נכון?
"הם מדברים על השונית הצפונית בעולם, שהיא יפייפיה, חיה ומלבלבת, יושבת בין רכסי הרים מהיפים בעולם. מדובר בעיר ששוכנת בין שלוש מדינות שכנות ושתי יבשות, כך שאנחנו מדברים על עיר מיוחדת במינה, ואלוהים נתן לנו צבע נפלא בטבע".

בגלל פתיחת שדה התעופה רמון, שיכול לטפל ב-4 מיליון נוסעים, אילת הפכה פתאום לאטרקטיבית.
"אין ספק שהשדה החדש ימנף את אילת כעיר תיירות בינלאומית. אנחנו גם בונים עכשיו רצועת חוף מטאבה עד לעקבה. יש השקעה מאוד גדולה, עבודה קשה של הרבה מאוד שנים שמביאה לתוצאות נהדרות".


 
"יש היום כ-12 אלף חדרי מלון באילת ואנחנו בתוכנית לעוד כ-2000 חדרים בקרוב", אמר הלוי. "צריך לזכור ששדה התעופה הישן מתפנה ובמקומו נבנה בתי מלון, תיירות עסקית, הנדסת קונגרסים ומגרש גולף שכבר יצא אליו מכרז. את המגרש תעטוף שכונה יוקרתית עם מלון של 600-700 חדרים. אם נוסיף את קרית הספורט והחופים שנמצאים בסטנדרטים הגדולים ביותר, אפשר לראות עיר יפייפיה".
החופים לא בסטנדרטים והמלונות יקרים.
"בדיקות שעושה המשרד להגנת הסביבה מראים שהם דווקא ברמה גבוהה מאוד".