צימרים מהווים מקום "מפלט" מושלם עבור זוגות המעוניינים בסביבה רומנטית ופרטית, כמו גם עבור משפחות המעוניינות בזמן איכות משפחתי. בנוסף, מהווה הצימר מקום מושלם לחופשה גם עבור קבוצות של חברים או חברות, למשל עבור מסיבת רווקים/רווקות או סתם בתור חופשת חברים מהנה. האטרקטיביות של צימרים לאירוח והעובדה כי בארץ ניתן למצוא מגוון עצום של צימרים שכאלו בכל רחבי הארץ, נובעת בין היתר מאורח החיים המודרני העמוס והתזזיתי כל כך, המשרה על רבים ורבות את הצורך והרצון לברוח מעט מההמולה ולהירגע במקום שקט ופסטורלי, אך בתנאים מפנקים ביותר. 


רבים המחליטים לצאת לחופשה בצימר מתלבטים בין אזורים שונים בארץ, ובגדול בין צימרים לצפון לבין צימרים בדרום. מה מאפיין כל אחת משתי האפשרויות וכיצד נדע לבחור את האזור המתאים והטוב ביותר עבור החופשה שלנו?

צימרים בדרום – לחוות את הקסם של המדבר בצורה מפנקת ונעימה ביותר

האזור המוגדר כ"דרום ישראל" הוא אזור גדול ורחב ידיים, וניתן למצוא בו צימרים רבים ושונים, על פי המיקום הספציפי בדרום בו מעוניינים. מהנגב הצפוני, דרך אזור ים המלח או מצפה רמון ויישובי הערבה, ועד לערי אילת ולאילת עצמה – בכל אחד מהאזורים הללו ניתן למצוא צימרים איכותיים ומפנקים בטווח מחירים רחב יחסית.


היציאה לחופשה בצימרים בדרום מתאימה כמובן לכולם – זוגות רומנטיים, משפחות עם ילדים, זוגות מבוגרים יותר, משפחות מורחבות וכל הרכב אפשרי אחר. זאת מכיוון שאזור הדרום הוא אזור מגוון חסית בנופים והאטרקציות שונות, כך שכל אחד ואחת יוכלו למצוא בדיוק את מה שמעניין אותם. משפחות עם ילדים לרוב מעדיפות צימרים באילת ובקרבת הים האדום, אך לא מעט משפחות נופשות גם באזור ים המלח או באזור יישובי הערבה למשל, שכן גם בשיא הקיץ ניתן ליהנות מבריכות קרירות כמעט בכל מקום ויישוב, וכמובן שכל צימר בדרום הוא ממוזג, שכן גם בשיא הקיץ ניתן ליהנות מבריכות קרירות כמעט בכל מקום ויישוב, וכמובן שכל צימר בדרום הוא ממוזג.

אין הרבה פינוקים שמשתווים לצימר טוב ואיכותי. צילום: Istockphoto
אין הרבה פינוקים שמשתווים לצימר טוב ואיכותי. צילום: Istockphoto


כך מתאפשר לחוות את הקסם של המדבר המהפנט של דרום הארץ, בתנאי נוחות מקסימליים ומפנקים. חוזרים מהים, הבריכה, הטיול בנחל או ארוחת הערב בחאן המקומי, ישר לצימר המפנק והנוח המכיל את כל מה שצריך עבור חופשה מושלמת.
 
עבור מי מתאים במיוחד לצאת לחופשה של צימרים בדרום? כאמור, כל אחד ואחת וכל קונסטלציה משפחתית, זוגית, חברית וכדומה ימצאו בקלות צימרים מושלמים ומתאימים עבורם. אם אינכם מכירים טוב במיוחד את דרום הארץ או שבדרך כלל אתם מעדיפים דווקא את הצפון הקריר יותר – נסו הפעם ללכת על חופשת צימרים בדרום. תגלו שגם את האזור הזה ניתן לחוות בצורה הנעימה והמפנקת ביותר.

טבע פראי לצד יקבים פסטורליים – קשה לפספס במקרה של צימרים בצפון

כאשר מדובר בצימרים בצפון נראה כי רובנו עושים באופן אסוציאטיבי ומובן מאליו את הקישור בין הצימרים לבין כל מה שאנחנו יודעים על צפון הארץ, אשר הופך אותו לאזור מתבקש עבור חופשות בצימרים. כלומר, הטבע הירוק והפראי, מקורות המים של הכנרת והירדן על שלל יובליו, הנופים המרהיבים של רמת הגולן והגליל העליון ושטחים חקלאיים פסטורליים המעניקים תחושה של טוסקנה – את כל אלו ועוד ניתן למצוא בצפון הארץ, ובהתאמה גם לא מעט צימרים מפנקים ביותר, בדיוק מסוג התמונות העולות בראשנו כאשר מוזכרת המילה "צימר" (אז לרוב אנו חושבים על בקתת עץ פסטורלית ומפנקת עם ג'קוזי וכו').
 
ואכן, הצפון נחשב מאז ומעולם ליעד מרכזי ומתבקש עבור חופשות משפחתיות ועבור כל מי שרוצה לברוח כקצת מהחום הלוהט של מרכז הארץ בחודשי הקיץ, כמו גם לחוות את החורף במלוא עוצמתו והדרו. הן בגליל העליון וברמת הגולן והן בגליל המערבי או באזור הכנרת והגליל התחתון – בכל אחד מאזורים אלו פועלים אינספור צימרים איכותיים ומפנקים, וקל לראות כיצד צימר שכזה יכול להיות יעד אטרקטיבי ביותר עבור כל סוג של חופשה. לכן, מתאימה השהייה בצימרים בצפון הן למשפחות והן ליחידים או זוגות, במיוחד בעונות האביב והקיץ אך אטרקטיבית ביותר גם בחורף, אז המחירים נמוכים והקסם החורפי של הצפון שורר במלואו.
לסיכום, בין אם תצאו לצימרים בצפון ובין אם בדרום, מה שמשנה זה למצוא צימר מתאים ואמין, כזה אליו הגעתם מאתר מרכזי הפועל בתחום זה ומגיע עם ביקורות חיוביות מלקוחות עבר מרוצים.
 
שתהיה חופשה נעימה ומפנקת!