סוף חודש דצמבר יהיה השנה מואר במיוחד, משום שחנוכה וחג המולד יתקיימו באותו השבוע. רגע לפני שזה קורה, בדיוק בזמן שכל הקישוטים כבר מוכנים ורק מחכים לתחילת החג, הגליל המערבי מקיים זו השנה השמינית את פסטיבל חורף זמן גליל מערבי, שיתקיים במהלך סוף השבוע של 19־21 בדצמבר, ומציע עשרות פעילויות לכל המשפחה, סעודות חג מולד מיוחדות, סיורים מודרכים אל הכפרים הנוצריים המקושטים, מגוון סדנאות, חלקן לכל המשפחה וחלקן למבוגרים בלבד, אירועי יין ועוד. הנה ההמלצות שלנו לכמה מהפעילויות המיוחדות שניתן יהיה לחוות במהלך ימי הפסטיבל.



כריסמס נוצץ בכפר יאסיף


בכפר יאסיף חיים זה לצד זה נוצרים, מוסלמים ודרוזים. גם יהודים חיו כאן בעבר, אבל זאת כבר היסטוריה רחוקה. לקראת חג המולד מתקשטים רחובות הכפר בשלל אורות מנצנצים וקישוטים, ואווירת החג הופכת את הרחובות לצבעוניים ושמחים בכל פינה. מדריך הטיולים ואיש החינוך יותם דהאן יציע במהלך הפסטיבל סיורים מודרכים אל הגרעין של הכפר. במהלך הסיורים תוכלו לראות ולשמוע על החיים בכפר, לבקר בכנסייה ובגלריית אומנות מיוחדת שנמצאת במבנה עתיק, לשבת לשיחה קצרה עם אומן תחריט מקומי, להתארח בבית הכומר המקומי ולטעום ממאכלי החג. הסיור, שמתאים לכל המשפחה, משלב הליכה קלה ברחובות הכפר.



הסיור יתקיים ביום חמישי 19.12, בין השעות 19:00־16:00. מחיר: 80 שקל למבוגר, ילד עד גיל 50 - 12 שקל. יש להירשם מראש. טלפון: 050־9235674.



חג במאפיית נועלוש וגלידת בוזה


אם יש משהו שמאפיין את החגים החופפים חנוכה וחג המולד, אלה המתוקים שלהם, שבמקרים רבים הם מוגזמים ונהדרים עד כדי כך שהם גורמים לנו לשכוח כל מחשבה על אורח חיים בריא. גם בפסטיבל יהיה ניתן למצוא מנות מיוחדות, שהן אויבות הדיאטה וידידות כל דבר אחר, פרי שיתוף פעולה של מאפיית נועלוש וגלידריית בוזה הוותיקה. במאפיית נועלוש שבמעלות תרשיחא תמצאו הפתעה בדמות קרואסונים חמימים וטריים, ממולאים בגלידות של בוזה. ואם זה לא מספיק, אז בגלידריית בוזה תוכלו למצוא עוגיות מקרונים צבעוניות שהגיעו היישר מהמאפייה, וממולאים בגלידת שמנת. דרך מתוקה לחגוג.



יום שישי 20.12, בין השעות 15:00־10:00, בנועלוש - כביש כפר ורדים-תרשיחא. יום שבת 21.12, בין השעות 16:00־11:00, בגלידריית בוזה – תרשיחא/ קיבוץ סאסא.



מאפיית נועלוש. צילום: אנטולי  מיכאלו.:
מאפיית נועלוש. צילום: אנטולי מיכאלו.:



ארוחה דרוזית אותנטית אצל ג'נט


שום דבר לא פותח את התיאבון כמו אווירת חגים, וכשמחפשים ארוחה דרוזית גלילית אמיתית, המטבח של ג'נט בכפר ג'ת הוא מקום אידיאלי לצורך זה. טיול בכפרים הגליליים תמיד עושה חשק לאכול, אך בדרך כלל המטיילים המזדמנים לא יודעים איפה הם יזכו לחוויה הקולינרית הכי טובה. כמובן שלהיכנס לבתים של התושבים ולטעום מאכלים ביתיים הוא הפתרון האידיאלי, ואת זה בדיוק מספקת ג'נט. כך שאחרי שתסתובבו ברחובות הקטנים של אחד מהכפרים הדרוזיים העתיקים ביותר, תוכלו להתרווח מול השולחן וליהנות משלל הצלחות שמכסות אותו. בין המנות שתוכלו לטעום: עלי גפן, אורז עם עוף, סינייה, מג'דרה, שלבאטה - תבשיל של בורגול ועגבניות, קובה מטוגנת, סמבוסק זעתר ועוד. החוויה כוללת גם היכרות עם סיפור הכפר ועם העדה הדרוזית, התרבות והמנהגים שלה.



הארוחה תתקיים ביום שישי 20.12, בשעות 18:00־11:00 או עד אחרון האורחים. מחיר: קבוצה קטנה עד שישה אנשים - 100 שקל לאדם, קבוצה בת 7־15 איש - 85 שקל לאדם, ילדים מתחת לגיל 3 - ללא עלות. בהזמנה מראש בלבד: 054־6503090.



המטבח של ג'נט. צילום: אנטולי מיכאלו
המטבח של ג'נט. צילום: אנטולי מיכאלו



סדנת הרוח החורפית


אולי לא שמתם לב, אבל אנחנו נמצאים באמצעה של עונת החורף. תקופה שבה ידוע שמחלות החורף מככבות, וכדי להימנע מזה השנה, אפשר להגיע לסדנה מרתקת ושימושית ברוח האיורוודה ביישוב הציורי כליל, שבה לומדים להתגונן מפני המחלות הטורדניות הללו. במהלך הסדנה לומדים על עולם האיורוודה (רפואה הודית עתיקה), שומעים על שורש כל אי־הסדרים והמחלות לפי האיורוודה, כיצד מתפתחת מחלה וכיצד לשמור על עצמנו בזמן החורף. כמו כן עורכים היכרות קטנה עם כמה מהתבלינים השכיחים במטבח הים תיכוני ורוקחים מהם פורמולה צמחית נהדרת לטיפול בהתקררות ובעיות בדרכי הנשימה. בסיום הסדנה ייצא כל משתתף מצויד במרקחה המתאימה לשימוש במקרים של הצטננות, שיעול והתקררות.



יום שישי 20.12, בשעות 12:00־10:00. מחיר: 60 שקל, כולל צ'אי חם וכיבוד קל. טלפון: 052־3966394.



קונצרטיול בעכו העתיקה


מלבד השוק והאתרים המוכרים של עכו, יש בעיר הצפונית העתיקה מארג סמטאות מקסימות שאליהן על פי רוב מגיעים רק התושבים המקומיים. כדי לחשוף בפני המטיילים את האזור ייערך ביום שבת קונצרט ווקאלי חגיגי ולאחריו טיול בסמטאות העיר.



המשתתפים ב"קונצרטיול" יחוו עכו אחרת, כזאת שלא כוללת רק שווקים ומסעדות דגים. במהלך הסיור נכנסים אל הסמטאות האחוריות ואל הפינות הפחות מוכרות של עכו ומגלים עולם קסום ומרהיב. גן עדן לצלמים. לפן המוזיקלי יהיה אחראי קונצרט שירי נשמה בביצוע ההרכב הווקאלי "עלמה קול נשי ישראלי" בליווי חברת האנסמבל עידית דביר בקונצרט מיוחד לחג המולד.



פסטיבל חורף זמן גליל מערבי. צילום: אנטולי מיכאלו
פסטיבל חורף זמן גליל מערבי. צילום: אנטולי מיכאלו



לאחר הקונצרט יוצאים עם מורי הדרך עמרי אבידר ודור פינטל לטיול בסמטאות עכו העתיקה, לביקור בתוך בתים ופינות נסתרות, טעימות מקומיות ומפגשים עם אומנים ובעלי מלאכה. במהלך הסיור מבקרים בבית מלאכה של סתת אבן ופוגשים את הסתת עמר סלים, שעוסק בשימור מבנים. בסמטה צבעונית פוגשים את האומן העכואי וליד קשאש - צייר שדואג להכניס בשנים האחרונות אומנות וצבע אל תוך הסמטאות האחוריות של העיר. בין לבין שומעים על העבר וההווה של העיר, על דמויותיה ואתריה החשובים, וצועדים בסמטאות היפות ובין הגלריות, חדרי האירוח והמסעדות.



יום שבת 21.12, בין השעות 13:30־10:30. מחיר: קונצרט בלבד - 90 שקל לאדם במכירה מוקדמת, 100 שקל ביום הקונצרט. קונצרט + טיול - 130 שקל לאדם במכירה מוקדמת, 140 שקל ביום הקונצרט. יציאה ממרכז המידע JNF-USA ברחוב סלאח א־דין, עכו העתיקה. טלפון: 6015533־40 בהרשמה מראש בלבד.



למידע נוסף על הפעילויות בפסטיבל: אתר עמותת תיירות זמן גליל מערבי, או בטלפון: 6015533־40.