חצי שנה חלפה מאז נסגר שדה דב, ועדיין לא ברור מה יהיה גורלה של העיר הדרומית אילת. אין ספק שעיר השמש הנצחית ספגה ירידה בתיירות בעקבות הסרבול בדרכי ההגעה, אך מתברר שיש עדיין מי שמאמין בה ובוחר להשקיע ולפתוח בה מלון חדש. בשבוע שעבר קבוצת נקש השיקה בעיר את המלון השביעי ברשת מלונות הרברט סמואל - "רויאל שנגרילה אילת". 

זהו מלון יוקרתי אשר יושב על צלע ההר, ממש מעל מלון "אורכידאה". המלון החדש כולל 53 יחידות אירוח, בהן וילות פרטיות הצופות אל חופי אילת עם בריכות צמודות או ג'קוזי. אם הקונספט נשמע לכם מעט מוכר, נחדד ונספר שהמלון החדש היה בעבר חלק ממלון "אורכידאה" אילת. אך מישהו בקבוצת נקש הרגיש שיש צורך במלון יוקרה שישבור את הסטנדרט שהורגלנו לראות בעיר הנופש, והחליט ליצור שני מלונות נפרדים - וכך "רויאל שנגרילה" שם דגש על חוויית היוקרה והשירות האישי. 

אם תבחרו להניח פה את ראשכם ללילה, תוכלו ליהנות משירות של טרקלין אירוח, הכולל מזנון עשיר ומשקאות חופשי (עד השעה 17:00), בריכת שחייה, דלפק קבלה ושירות חדרים שפועלים 24 שעות ביממה, אפשרות לשירות באטלר אישי במהלך השהייה, טיפולי ספא בחדרים, מכונת קפה בחדר ומיני־בר מלא ביום ההגעה. מחיר לזוג בחדר באמצע השבוע: החל מ־1,200 שקל; בסוף שבוע: החל מ־1,500 שקל. המחיר לזוג בווילה החל מ־2,500 שקל ללילה. 

המלון מקווה ליצור חוויית אירוח כוללת, שתייתר לחלוטין את היציאה לעיר, כך שאם אתם בעניין של “אגדו" בבריכה ומוזיקה בפול ווליום, זה לא המקום בשבילכם. אם אתם חולמים על אתר נופש בסגנון תאילנדי עם בקתות מעץ, צמחייה בכל פינה ונוף עוצר נשימה אל הים וההרים - הגעתם למקום הנכון. למעשה תקבלו כאן את כל החוויה התאילנדית (חוץ מחוויית המחיר הזול): החל מאיסוף מרחבת החנייה באמצעות טוק־טוק, שאיתו גם תתניידו בכל פעם שתרצו לעבור ממקום למקום. כמובן שאם אתם רוצים להוציא קצת אנרגיה (אבל למה לכם? אתם בחופשה), תוכלו לשוטט עצמאית בין שבילי המלון - רק אל תשכחו שמדובר במלון שיושב על צלע הר, כך שבסוף כל ירידה יש עלייה. 

"רויאל שנגרילה" אילת
"רויאל שנגרילה" אילת

מעבר לטוק־טוק שיעזור לכם להגיע לטרקלין או לחדרים, תוכלו להשתמש בשירותי השאטלים שמציע המלון ולרדת לחופי אילת. החופים הקרובים, והמומלצים יותר בעיניי, הם החופים של מלון "הריף" - שם תמצאו גם מסעדה יוונית חמודה - וחוף האלמוגים אשר אהוב על הצוללנים המקומיים. 

מכיוון שהמלון עובד במתכונת של B&B, ועל אף שהנשנושים בטרקלין מפתיעים לטובה, יש בכל זאת סיבה לצאת מהמלון - אוכל וחיי לילה. אם אתם מחשיבים את עצמכם חיות לילה, תוכלו לנסות את הבר־מסעדה החדש שנפתח בעיר - TOY. כן, כמו השיר, גם המקום החדש מלא באנרגיות. ובניגוד למה שקורה בתל אביב למשל, כאן תוכלו לפגוש אנשים מכל שכבות הגילים ואת תושבי אילת. באופן מפתיע לבר, יש ב־TOY תפריט מגוון שמתמקד בעיקר במטבח האיטלקי וכולל מנות ראשונות שכיף לנשנש ליד האלכוהול, כמו ארנצ'יני, ברוסקטות, פיצות, וכן מנות כבדות יותר כמו פסטות, ריזוטו ואפילו מנת דגים. 

קאמפן 1, אילת (כשר). טלפון: 08-6349999

למיטיבי לכת: מסלול גשרון, תצפית על חצי האי
אם אתם מחובבי הטבע, שחייבים לשלב מסלול הליכה גם בחופשה מפנקת, זהו זמן טוב לצאת לאחד מהמסלולים שבהרי אילת (לא אחרי שיטפונות). הרי אילת היפהפיים מציעים מסלולים קוויים ומעגליים, קצרים וארוכים ובדרגות קושי שונות. אם אתם רוצים טיול קל יחסית, כזה שמתאים לכל המשפחה, נחל גשרון עליון הוא אופציה מצוינת. הנחל מציע מסלול הליכה מעגלי בן שלושה קילומטרים. ההליכה במסלול הזה נוחה למדי, אורכת כשעתיים ומשלבת טיפוס קל אל תצפית גשרון שממנה ניתן לראות את חצי האי סיני. 

המסלול הקצר שלנו מתחיל לרגלי הר יואש. יש לצאת מרחבת החנייה בעקבות השביל המסומן בצבע שחור (מערבה) שמוריד אותנו אל ערוץ הנחל. אחרי דקות ספורות של הליכה תוכלו לראות את נקודת העניין הראשונה במסלול - מבנה ארכיאולוגי מגודר. המבנה העתיק שימש כמלכודת לבעלי חיים, בעיקר נמרים שעברו באזור. לא הרחק מהמבנה, יש עיקול חד במסלול ולאחריו עוד כמה פניות, שמובילות אותנו אל סלע גדול שזכה לשם “שולחן האכילה". באזור זה מצאו שרידים של בעלי חיים. יש כל מיני השערות להימצאות שרידים ועצמות בעלי חיים, אחת מהן גורסת שצבוע שחי ליד הסלע נהג לערוך עליו את הארוחות שלו. זהו סיפור נחמד, שמספק למקום אופי ועניין.

הרי אילת. צילום: הדר יהב
הרי אילת. צילום: הדר יהב

אחרי שדמיינו את הצבוע סועד, אפשר להמשיך עם השביל אל האתר הבא - מערה שמסומנת בעזרת רוג'ום (גל אבנים קטן), ונמצאת על גדת הנחל. זוהי הזדמנות נהדרת להיכנס אל המערה, ואפילו לצאת מצדה השני. בתוך המערה ניתן לראות איך הטבע פועל ויוצר דוגמאות של חורים בסלע. אחרי ביקור ומנוחה במערה, זה הזמן לחזור אל השביל שממשיך בירידה מטה לאורך הנחל. אחרי הליכה קצרה אפשר לשים לב איך השביל נפרד מתוואי הנחל ועולה מעט אל תצפית גשרון, שממנה נשקף נוף עוצר נשימה. אחרי עצירה קצרה בתצפית נצא שוב לדרך, הפעם עם השביל המסומן בכחול, בדרך אל המקום שבו השארנו את הרכבים. 

איך מגיעים (מאילת): נוסעים על כביש 12 (מאילת למצפה רמון). אחרי 8 קילומטרים תראו פנייה ימינה להר יהורם. 200 מטר מהפנייה יש ירידה שמאלה לחניה שלרגלי הר יואש.