בכדי להבטיח שחווית הטיול אכן תהיה נפלאה, הבאנו לפניכם עשרה טיפים שיעזרו לכם להתכונן לחופשה שלכם ולטיסה שלכם באופן הטוב ביותר, יחסכו לכם הפתעות בדרך ויסייעו לכם ליהנות מזמן הטיול ללא דאגות.

1. אריזה נבונה
הטיול מתקרב  והגיע הזמן לשלוף את המזוודה ולהחליט מהו הציוד שתיקחו איתכם? איך מחליטים מה לקחת ומה להשאיר? כיצד נדע כמה מערכות לבוש כדאי לארוז וכמה זוגות נעליים?

הטיפ הראשון והחשוב ביותר בהקשר הזה הוא: אל תגזימו. אל תארזו אינספור מכנסיים, שמלות וסוודרים – העדיפו תמיד לארוז את המינימום הנדרש, אך כזה שתוכלו להרכיב ממנו כמה שיותר סגנונות לבוש. מכנסי בייסיק שמתאימים למספר חולצות, סוודרים ניטרליים שתוכלו להוסיף מעליהם צעיף ססגוני או לשדך להם כובע ש'ישבור' את החדגוניות, יכולים להיות פתרון נהדר שיסייע לכם לחסוך במקום מבלי להתפשר על הנראות. התחילו את מלאכת האריזה בפרישת הסטים השונים שבחרתם לפי ימי הטיול ובהתאם למזג האוויר במדינת היעד ואל תשכחו – אל המזוודה שלכם יתווספו גם פריטי שופינג חדשים ונוצצים, אז השאירו להם מקום.

2. ביטוח נסיעות
בימים כתיקונם כשאנחנו לא בחו"ל, ביטוח הבריאות הממלכתי, הביטוח הלאומי וכל ביטוח פרטי נוסף נועדו כדי להגן עלינו במקרה של פגיעה. ברגע שאנחנו יוצאים מגבולות מדינת ישראל הביטוחים הללו לא בתוקף  ולכן יש ליצור עבורם אלטרנטיבה: כאן נכנס לתמונה ביטוח הנסיעות. 

תפקידו של הביטוח בהתאם לפוליסה הנבחרת, הוא להגן עליכם בעת שהותכם מעבר לים. בין השאר, מכסה אתכם הביטוח במקרה של אובדן או גניבת המזוודה שלכם, במקרה של חולי או פציעה במהלך השהות בחו"ל וגם במקרים שיש צורך בשירותי חילוץ הכולל טיסה אל יעדכם (מיועד בעיקר למטיילים היוצאים לטיולי ספורט אתגרי). הקפידו לקרוא את האותיות הקטנות ווודאו שאתם מכוסים בהתאם לצרכים האישיים שלכם.

3. שמירה על הדרכון
בחו"ל, הדרכון משמש כמו תעודת הזהות שלכם ולכן חשוב מאוד לשמור עליו מכל משמר. כיצד תעשו זאת? ראשית, הקפידו לוודא שהוא מונח במקום זמין מחד (שכן תזדקקו לו עוד לפני הטיסה, עם הגיעכם לשדה התעופה) אך שמור מאידך. כדי להבטיח שזהותכם תישמר ולהצליח להוכיח את זהותכם גם אם חלילה הדרכון יאבד, הדפיסו מבעוד מועד שני עותקים של הדרכון. עותק אחד שמרו עליכם, במקום נפרד מהדרכון המקורי, ואת השני שמרו בביתכם בארץ.

4. בדקו את שערי ההמרה
מהו המטבע המקומי במדינת היעד? מה היחס בינו לבין השקל הישראלי? בחנו זאת ותכננו את תקציב הטיול שלכם בהתאם. נוסף על כך, מומלץ לבדוק כבר מהארץ מהן אפשרויות ההמרה הטובות ביותר, אלו שיתנו לכם את שער ההמרה הטוב ביותר. אם תרצו לשלב גם כרטיס אשראי בטיול, בדקו מהי העמלה הנגבית על השימוש? הקפידו לוודא שהוא מורשה לעבוד במדינת היעד וודאו שיש לכם את הקוד האישי (רוב בתי העסק בחו"ל דורשים אותו כתנאי לשימוש באשראי, גם אם אתם לא מתכננים למשוך כספים בבנקט).

5. הזמינו כרטיסים לאטרקציות מראש
בעיקר במדינות מתויירות מאוד, התורים לאטרקציות המרכזיות עשויים להיות ארוכים במיוחד  ואתם עלולים למצוא את עצמכם מבלים בהם לא מעט במקום ליהנות מהיעד החדש. כדי לחסוך את התורים הארוכים, העדיפו להזמין כרטיסים מראש לאטרקציות המרכזיות. מרבית האתרים יציעו לכם מחיר אטרקטיבי יותר להזמנה מראש, וכל שיהיה עליכם לעשות הוא לבחור את היום (לעתים גם את השעה) המתאים לביקור ולשמור את האסמכתא. 

6. שקע חשמלי מתאים
בדקו מהו השקע החשמלי במדינת היעד והאם מכשירי החשמל שברשותכם מתאימים לו? במידה ולא, רכשו מתאם לשקע חשמלי המתאים למדינה בה תבקרו וחברו את מכשיר החשמל שלכם אליו.

7. תכננו מסלול טיול
מהן האטרקציות המרכזיות ביעד? מה אסור לפספס? מהם האזורים שחייבים לבקר בהם וכיצד עושים זאת? קראו מידע רלוונטי באתרי התיירות, קבוצות הפייסבוק למטיילים או בחוברות הדרכה ובנו מסלול טיול כללי והגיוני בהתאם לאזורים בהם תטיילו. השאירו מקום לספונטניות.

8. בחירת מקום לינה
לא משנה אם אתם בוחרים ללון בבית מלון, דירת נופש או הוסטל – חשוב מאוד לבחור את מקום הלינה באזור מרכזי ונוח שיאפשר לכם להתנייד בקלות ממקום למקום במהלך הטיול ויחסוך לכם זמן יקר. 

9. צ'ק אין לפני הטיסה
כיום, מרבית חברות התעופה דורשות מהנוסעים לבצע צ'ק אין (הרשמה לטיסה) בסמוך למועד הטיסה  לפני שמגיעים לשדה התעופה. הקנס במקרה של אי ביצוע צ'ק אין מבעוד מועד ועריכתו בדלפק בשדה התעופה עלול להיות גבוה למדי, לכן העדיפו תמיד לבדוק את דרישות חברת התעופה ועמדו בהם. 

10. כבודה נדרשת לטיסה
חברות מסוימות יאשרו כבודת יד בלבד הכוללת טרולי או תיק קטן ואילו אחרות כוללות במחיר הכרטיס גם מזוודה הנשלחת לבטן המטוס. בדקו מול חברת התעופה מהי הכבודה המותרת הכלולה בכרטיס הטיסה שלכם? במקרה הצורך, תוכלו להוסיף תשלום נוסף על מזוודה. נוסף על כך, בחנו היטב מהם החומרים האסורים בנשיאה בכבודת היד ובכבודה הנשלחת לבטן המטוס?