בחודש נובמבר השנה נפתח מלון חדש על שפת הכנרת: מלון מגדלה. אלא שגם חובבי החיים הטובים שבינינו לא שמעו על מקום האירוח היוקרתי. הסיבה לכך היא שבעלי המלון, הכנסייה הקתולית ממקסיקו, ייעדו את 150 חדרי המלון בעיקר לתיירים מחו"ל, לצליינים שמגיעים לתור את ארץ הקודש ולבקר בין היתר במקום שבו על פי המסורת נולדה מריה מגדלנה, אחת מבנות הלוויה של ישו ומי שנכחה במותו ובתחייתו. 

בעזרת תרומות מכל העולם נבנה מלון לתפארת הכולל בריכת שחייה וחוף ים פרטי בשטח שבו פעל בעבר חוף הוואי. אך אז הגיעה הקורונה וטרפה את כל הקלפים. בתחילה סגר המלון את שעריו כמו שאר העסקים בתחום התיירות ואחר כך, כשהורשה לחזור לפעילות הבין שמה שהיה הוא לא שיהיה, משום שהתיירות הנכנסת נעצרה כליל. כך הוחלט לחשב מסלול מחדש ולפתוח את המלון לקהל המקומי עם התאמות שונות, גם בתחום הקולינריה. 

בחודשי הקיץ פונה המלון למשפחות עם ילדים ומציע להם ליהנות מבריכה וממועדון ילדים. אחר כך יהפוך מלון מגדלה למלון לזוגות ולמשפחות עם ילדים מעל גיל 12, ויציע סופי שבוע בנושאים מתחלפים. הכל בהתאם להנחיות התו הסגול של משרד הבריאות. 

הקהל הישראלי מוזמן לחזות בפלא של ממש שנמצא בתחומי המלון – שרידי בית כנסת וגן ארכיאולוגי עתיק, שהתגלה בזמן עבודות הבנייה. מדובר בשרידו של כפר הדייגים המשגשג ששכן במקום אי שם המאה הראשונה לספירה.

בית הכנסת העתיק במגדלא (צילום: מרכז תיירות מגדלה)
בית הכנסת העתיק במגדלא (צילום: מרכז תיירות מגדלה)

הממצאים הארכיאולוגיים שהתגלו במקום מרתקים. אפשר לראות בו מקווה הבנוי כהלכתו באחד הבתים שהיו שייכים לעשירי הכפר. בזמן החפירות התגלה מטבע עתיק משנת 27 שעליו מוטבעת דמותו של קיסר טבריה השלישי וגולת הכותרת - אבן שמתארת את בית המקדש, שעליה חרוטה המנורה וסמלים שונים ששימשו את העובדים בקודש. 

החלונות הגדולים של המלון פונים לאתר הארכיאולוגי ובלילה כשהוא מואר המראה מלבב. אפשר לערוך בו סיור מודרך או לשוטט בצורה עצמאית. האתר מתכתב עם העיצוב של המלון גם דרך בריכה ששימשה להמלחת הדגים ושהועתקה מהגן אל הלובי. 

העיצוב המרהיב והרווח של המלון לא מסתכם רק בחללים הציבוריים, גם בחדרים. 32 מ"ר של עיצוב למופת על ריהוט שהוזמן מספרד, מיטות גדולות ומפנקות  ומוצרי טיפוח של אהבה. 

"קסם על ים כנרת", כתב מרדכי הוניג אי שם בתחילת שנות ה-40. חלפו השנים ועדיין הקסם לא רק שנשאר – הוא אף הולך ומתעצם. 

כנסיית דוק אל טום (צילום: מלון מגדלה)
כנסיית דוק אל טום (צילום: מלון מגדלה)

מחיר לינה לזוג על בסיס לינה וארוחת בוקר: 1,800 שקל, חצי פנסיון 2,160 שקל. ילד בתוספת 350 שקל. מבצע עד ה-31.8: לילה שלישי בחצי מחיר. למזמינים אירוח על בסיס חצי פנסיון תינתן בחירה לארוחת ערב באחת מהמסעדות הטובות ביותר בצפון כחלק מבסיס האירוח (מגדלנה, טיביס, 1910, צל תמר). לפרטים והזמנות: www.magdalahotel.com או 074-7003204.