לשמור על הכללים
קהל היעד של פגסוס הוא לרוב בני 60 ומעלה, ולדברי ניר, "גם לטיולים לאיחוד האמירויות זה הקהל שנרשם אצלנו. אנחנו מחכים לדצמבר ומתפללים שכל הטיולים ונסיעות התיירות לאמירויות ייצאו לפועל. הטיולים שלנו הם באוטובוסים גדולים של 50 מקומות, וישתמשו בהם רק 25 אנשים - ספסל כן, ספסל לא. מובן שנקפיד על נושא המסיכות. באופן כללי באמירויות המשמעת חשובה מאוד, ולכן הסיכון לטייל שם הוא לא יותר גדול מאשר להיות בסופרמרקט פה בארץ".
ניר מציין שבאיחוד האמירויות גם אין סלחנות אירופית. "בטוח יהיו מקרים של בדיקת גבולות מצד תיירים ישראלים שיטוסו לשם, אבל מהר מאוד הם יבינו ששם זה אחרת", הוא מבהיר, "באמירויות זה פשוט מאוד. ברגע שאתה עובר על הכללים, אתה תהיה שם בפחד, לא יהיה לך נעים. לכן לאנשים לא תהיה ברירה, הם יהיו חייבים לשמור עליהם".
לדברי ניר, נכון לעכשיו, על התייר הישראלי להגיע לאמירויות עם בדיקת קורונה שלילית מהארץ ובהגיעו לשדה התעופה בדובאי הוא צריך לערוך בדיקה נוספת. "בתוך 12־24 שעות אמורים לתת לך את התוצאה", הוא אומר, "אני מקווה ורוצה להאמין שזה לא יהיה רלוונטי בדצמבר, כדי שאפשר יהיה לעודד את התיירות. או שאם תהיה בדיקת קורונה בשדה התעופה, התשובה תהיה מהירה ומיידית ולא תגרום לבזבוז זמן".
העולם מאדים
אשת טורס מציעה חבילות נופש לדובאי: שלושה לילות במלון Golden Tulip, שלו 4 כוכבים, על בסיס ארוחת בוקר, יעלו החל מ־499 דולר לאדם בחדר זוגי. החברה גם מוציאה טיולים מאורגנים לחמישה ימים, הכוללים טיסות, מלון חמישה כוכבים על בסיס חצי פנסיון והדרכה של מדריך ישראלי בעלות של 999 דולר לאדם. האוטובוסים יעברו חיטוי מדי לילה ותותקן בהם עמדת חיטוי. "אחד הקולגות שלי אמר שיש התנפלות. אני לא רואה התנפלות, אבל בהחלט יש תנועה יפה", אומר קרמר, "יש אצלנו כמה קבוצות שכבר נסגרו לדצמבר. כאמור, בגלל הקורונה, דובאי היא מהיעדים מהבודדים שזמינים לישראלים. אני חושב שזה יעד שיכול לעבוד גם בקיץ, כמו שאילת פועלת בקיץ".
בדבר אחד בוסו בטוח - שהמחירים משתלמים מאוד. "אפשר למצוא חבילה הכוללת טיסה ושלושה־ארבעה לילות במלון חמישה כוכבים בעלות של כ־600־700 דולר, על בסיס לינה וארוחת בוקר", הוא מספר, אך חוזר על כך שלמרות ההצעות האטרקטיביות, הוא לא רואה התנפלות. "אני חושב שהנוסע הישראלי כבר מבין מה המשמעות של להזמין, לבטל ולחכות להחזר כספי וכדומה מחברות תעופה", הוא אומר, "אנחנו בהחלט רואים התעניינות ומזהים שבחיפושים באתר זה כיום היעד המוביל, אבל עם זה, אנחנו רואים בהתנהגות של הצרכן הססנות.
אני יודע שיש חברות שטוענות שיש ממש טירוף. אני לא יכול לקרוא לזה טירוף כי הישראלי מבין טוב מאוד שדברים עלולים להשתנות בכל יום. אנחנו מקבלים המון שאלות: האם האטרקציות פתוחות? האם אפשר להסתובב בחוץ? האם יש סיכוי לסגר לילי? אנשים עדיין לא מרגישים בטוחים ב־100%. כאמור, יש התלהבות גדולה מהיעד, אבל לא הייתי מגדיר זאת כהתנפלות על הזמנות. זה יעד שמסקרן מאוד את הישראלים, ולטווח הארוך אין לי ספק שהוא יהיה מוצלח בקרב הקהל הישראלי, אבל זה לא משהו שיכול להציל פתאום את ענף התיירות. ממש לא".