יום השבתון של יום הבחירות נוצל על ידי רבים גם כדי לטייל ברחבי ישראל. עשרות אלפים מהם הגיעו אתמול לחבל לכיש, לפסטיבל שנערך ברחבי המועצה – בין שדות וכרמים. במסגרת הפסטיבל שאורגן על ידי המועצה האזורית לכיש וצוות המתנ"ס האזורי, התקיימו פעילויות מגוונות לכל המשפחה במספר אתרים- מסיורים מודרכים וטיולי אופניים ועד סיורים קולינריים ומופעי קרקס.

הפסטיבל, שהתקיים השנה לראשונה וצפוי להפוך למסורת בעקבות הצלחתו, הוציא לאתרים השונים מטיילים רבים שהגיעו לראשונה לאתרים וגילו התלהבות רבה.

דני מורביה, ראש המועצה האזורית לכיש מספר: "אנחנו חיים באחד המקומות היפים בארץ והגענו למסקנה שהגיע הזמן שכולם ידעו את זה- ואף ייהנו מכל הדברים המדהימים שקורים כאן. מהות הפסטיבל הייתה לפרגן לעסקים המקומיים שלנו שעברו שנה לא פשוטה ושמחתי לראות במהלך היום את בעלי העסקים והיזמים שלנו שמחים ומתפרנסים".

דני מורביה ראש המועצה האזורית לכיש, ניצן מגל ואולגה דוידוביץ'  (צילום: מיטל כרמל)
דני מורביה ראש המועצה האזורית לכיש, ניצן מגל ואולגה דוידוביץ' (צילום: מיטל כרמל)

יוסי כהן, אחד המבקרים שהגיע לתל לכיש סיפר בהתלהבות על השמחה המשפחתית ועל שהגיעו כל הדרך מכפר סבא כדי ליהנות מהנופים המדהימים ומהאוכל המקומי שחבל לכיש מזמן למבקריו. 

השילוב של מטיילים ומשפחות מכל הארץ שמגיעים לפסטיבל ולפעילויות זה דבר מרגש שמוכיח שוב שחבל לכיש מעניין, מרתק ורלוונטי במפת התיירות הארצית, מתגאים בלכיש. "המראה של אנשים מכל הארץ שמגיעים לכאן ומתלהבים יחד איתנו מחמם את הלב", אמרה אולגה דוידוביץ', מנהלת מתנ"ס לכיש והאחראית על הפסטיבל היצירתי.

מופע קרקס בשביל נחל שקמה (צילום: מיטל כרמל)
מופע קרקס בשביל נחל שקמה (צילום: מיטל כרמל)

ניצן מגל, תיירנית ותושבת המועצה שיזמה את קיומו של הפסטיבל, הסתובבה במהלך היום בין המוקדים השונים ואפשר היה לראות את ההתרגשות בעינייה: "זה מדהים לראות איך רעיון שישב במגירה מצא את השותפים הנכונים והוגשם בצורה כל כך מאורגנת הצליח להביא מטיילים רבים מכל רחבי הארץ. ההצלחה של היום היא בעיקר החיוך של העסקים המקומיים ולא פחות חשוב מזה- החיוך של המשפחות שהיו כ"כ זקוקות לזמן איכות בטבע"

"כל המהות זה שעוד ועוד אנשים יכירו את נפלאות לכיש ויחשפו לדברים המדהימים שקורים כאן – מהנופים, המסלולים והפריחות ועד המאכלים, האנשים והתרבות  המגוונת שקיימת אצלנו" סיכם ראש המועצה מורביה.

סיור אופניים בנחל שקמה (צילום: מיטל כרמל)
סיור אופניים בנחל שקמה (צילום: מיטל כרמל)

חלק בלתי נפרד מהמטרות שהציבו לעצמם בלכיש היה ליהנות מהטבע אך לשמור עליו, ועושה רושם שהצליחו: המטיילים אספו אחריהם את האשפה, צוות הביטחון של המועצה וידא שאין כניסה לשטחים חקלאיים והמטיילים הקפידו להשאיר את לכיש נקייה ומדהימה למטיילים שיגיעו לאזור בחול המועד הקרוב.