פסח מסמל עבורנו השנה תחושת שחרור אמיתית. הפעם לא רק מימות החורף הקרירים, אלא גם מתקופה ארוכה של סגרים והגבלות. בתיאום מושלם עם חופשת החג, הטבע מתכסה בפריחה צבעונית, והשמורות והאתרים לובשים חגיגיות לכבוד אלפי המטיילים. אז מהן האטרקציות שמחכות לנו בחג? הנה מקבץ הצעות שיקסמו לכל בני המשפחה וייפתחו על פי ההנחיות והגבלות הקורונה.

פסח לכל המשפחה בחבל יתיר

סוסיא הקדומה, עיירה יהודית בת 1,500 שנה, תתעורר לחיים עם מגוון פעילויות. בין היתר, תוכלו לקחת חלק בחפירה ארכיאולוגית מודרכת, ליצור כד על אובניים, ללמוד איך מפיקים שמן בתוך מערה עם בית בד עתיק, לעשות איפור פנים ולהשתתף בהדרכה באתר, שמתקיימת בכל שעה עגולה. בחוות תחיה - בית יתיר תתקיים רכיבה משפחתית על סוסים ובסטודיו SIMART ייערך הפנינג חגיגי לפסח עם מגוון סדנאות נגרות. לקהל הבוגר יתקיימו טעימות יין ביקב דרימיה.

איפה ומתי: חבל יתיר, 30 ו־31 במרץ.

מחיר: משתנה מפעילות לפעילות.

פרטים נוספים ומחירים באתר תיירות חבל יתיר.

טלפון: 1599־57־57־58.

חבל יתיר (צילום: תיירות חבל יתיר)
חבל יתיר (צילום: תיירות חבל יתיר)

פסחקלאי בצפון הנגב

אתרי אזור צפון הנגב יערכו פעילויות במסגרת חגיגת "פסחקלאי". המבקרים יוכלו לקחת חלק בקטיף עצמי של גזרים צבעוניים, עגבניות שרי ותפוחי אדמה ב"קטיף לי", לראות איך גדלים המרור והכרפס ב"שביל הסלט" ולקטוף תותים ב"אורי תותים" או ב"משק 77". פסח הוא זמן מצוין לטיולי פריחה באזור. טיולי אופניים ניתן לעשות עם "לה מדווש" או עם "באופן". אם אין לכם כוח לדווש, תוכלו להצטרף לטיול נודד על גבי חמורים, או לצפות בפריחה מגבוה בטיסה בכדור פורח.

איפה ומתי: צפון הנגב, 27 במרץ עד 3 באפריל.

מחיר: מרבית הפעילויות במהלך חול המועד פסח הן בכניסה חופשית, בחסות בנק הפועלים.

פרטים נוספים: באתר תיירות שקמה בשור או בפייסבוק “פסטיבל דרום אדום״.

הקרקס החקלאי (צילום: יח''צ)
הקרקס החקלאי (צילום: יח''צ)

החיים דבש

כשמדברים על דבש, בדרך כלל נזכרים בראש השנה, אך דבש מלווה אותנו גם במהלך פסח, אם כתוספת למצה ואם כתוספת למופלטה בתום פסח. ועל כן, מועצת הדבש מזמינה את המטיילים לבקר במכוורות ברחבי הארץ, להכיר מקרוב את עולמן של הדבורים העמלות ולראות את עבודתו של הדבוראי.

המכוורות שברחבי הארץ יערכו לרגל החג מגוון אירועים וסיורים. לדוגמה: "משק אופיר" באלון הגליל יחנוך במהלך החג שם חדש למכוורת: "משק אופיר - אהבה בין משפחה לאדמה". הכוורת הוותיקה הוקמה ב־1985 על ידי הדבוראי צביקה אופיר, שהקים במקביל גם את יקב יפתחאל. במהלך החג צביקה מזמין את המטיילים להגיע לביקור במרכז המבקרים ולטעום סוגי דבש שונים. כמו כן תוכלו להזמין מראש סלסילת פיקניק עם יין, דבש, ממרחים, זיתים, גבינות עזים, פוקצ'ה עם תוספות ועוד, ולשבת לפיקניק בחורשת המשק.

בדבורת התבור שבשדמות דבורה תוכלו לצאת לסיור לכל המשפחה החושף את אחד הסודות הגדולים של תהליך החניטה של המומיות במצרים. במהלך הסיור לומדים על חומרי הכוורת המיוחדים כמו פרופוליס וצופים כיצד מכינות אותו הדבורים. בסיום הילדים יוכלו להכין נר דונג, שכמיית דבורה וציור קלף מצרי.

איפה ומתי: משק אופיר - ימי פעילות: 27 במרץ עד 3 באפריל, עלות סלסילת פיקניק לזוג - 320 שקלים. לפרטים: 04-9861466.

דבורת התבור - ימי פעילות: 25 במרץ עד 3 באפריל. עלות: 52 שקלים לילד, 42 שקלים למבוגר. לפרטים: 04-6769598, 050-5637645.

פרטים נוספים על פעילויות במכוורות: honey.org.il.

משק אופיר (צילום: רון מלול)
משק אופיר (צילום: רון מלול)

טעימות יין ביקב טורא

יקב הבוטיק טורא שביישוב רחלים יפתח את שעריו לקהל בחול המועד פסח ויציע כמה אופציות לאירוח: "טורא סיפור היקב" - ישיבה בתוך היקב, בין החביות, כולל הדרכה וסיפור היקב, טעימה של שלושה יינות, שמן זית, פלטת גבינות וזיתים; "טורא פינוק" - ישיבה בחוץ בליווי שתי כוסות יין לאדם, שמן זית, פלטת גבינות וזיתים, או קניית סל פיקניק לדרך, הכולל בקבוק יין, שלושה סוגי גבינות, שתי כוסות קריסטל, שני ממרחים, שוקולד הר חרמון מבית דה קרינה וכלים חד־פעמיים.

מתי: בתאריכים 29 במרץ עד 1 באפריל, ימים ב’־ה’ בשעות 10:00־17:00, וביום שישי, 2 באפריל, בשעות 9:00־13:00.

מחירים: טעימות - 79־99 שקלים. סלי פיקניק - החל מ־249 שקלים.

לפרטים נוספים ולתיאום ביקור: 02-6508882, 052-7966613, turawinery.com/he.

יש לשריין מקומות מראש. מספר המקומות מוגבל בשל שמירה על הנחיות התו הסגול.

פסח במרכז המבקרים של יקב טורא (צילום: גיל אבירם)
פסח במרכז המבקרים של יקב טורא (צילום: גיל אבירם)

פסח בעמק יזרעאל

במהלך החג יקיימו אתרי התיירות של המועצה האזורית עמק יזרעאל מגוון פעילויות מול נופיו המרהיבים של העמק. אחרי שתבקרו במסלולי הטיול הקסומים, תוכלו לקפוץ לאחת מהאטרקציות הרבות שפועלות בהתאם לתו הסגול. אל תוותרו על ביקור ברכבת העמק בכפר יהושע - שם תוכלו לשמוע את סיפורה המרתק של הרכבת ההיסטורית. הביקור באתר הרכבת כולל סיור מודרך, תצוגה של רכבת מיניאטורית, משחקיית רכבות, סדנאות יצירה ובועות סבון.

מתי: 29־31 במרץ, בשעות 10:00־14:00.

מחיר: ילד - 25 שקלים, מבוגר - 15 שקלים.

ההשתתפות בפעילות מותנית בהרשמה מראש: 04-9014230, [email protected].

משפחות עם ילדים ייהנו גם בביקור ב"קרקס החקלאי" במושב היוגב - חווה המשלבת פעילות חקלאית וקרקסית. מופעי קרקס המשלבים מיומנויות שונות של להטוטים ואינטראקציה עם הקהל. בין הפעילויות: כתב חידה בגינות הירק, סדנת קרקס, קטיף עצמי של ירקות אורגניים, משק חי להאכלת חמורים ועזים ננסיות, פינת מחפרוני צעצוע של ג'ון דיר בחול ועוד.

מתי: 28 במרץ עד 3 באפריל, בשעות 10:30־14:30. מופע הקרקס ב־12:30.

מחירים: ילד - 55 שקלים, מבוגר - 44 שקלים.

לפרטים נוספים והרשמה לפעילות: 073-3744211.

מוזיאון רכבת העמק (צילום: מוזיאון הרכבת)
מוזיאון רכבת העמק (צילום: מוזיאון הרכבת)

חפש את האפיקומן

בפארק דרך העץ בשדמות דבורה ייערכו מגוון פעילויות לכל המשפחה, בהן סרט קצר על יערות הגשם ועצי הפאולוניה הגדלים במקום, מפגש עם אומנים העובדים בשיטות גילוף שונות בעץ, בניית ערכה אישית בנגרייה, דוכני אומנות של יצירה בעץ ודוכני מכירה של משחקים ומוצרי נוי לבית. כמו כן, במהלך החג ייערך מדי יום בשעה 12:30 חידון מיוחד העוסק בעצים. ואם זה לא מספיק, בפארק יש מבוך ענק מעץ וברמות קושי שונות, תבליט של ארץ ישראל, קארטינג פדלים במסלול מרהיב, רכבת התבור, סדנת תיפוף סוחפת, מיני־גולף ובאולינג מעץ.

מתי: 27 במרץ עד 3 באפריל בשעות 10:00־17:00. ערבי חג ושישי 10:00־15:00 (כניסה עד שעתיים לפני הסגירה).

מחיר: 59 שקלים לילד, 25 שקלים למבוגר.

פרטי התקשרות: 072-3950380 או באתר www.derechaetz.org.il.

מבוך דרך העץ (צילום: מוטי שלף)
מבוך דרך העץ (צילום: מוטי שלף)

פסח עם עמותת שומרי הגולן

עמותת שומרי הגולן תציע לרגל חג האביב סיורים חווייתיים לכל המשפחה. סיורי הפריחה והטבע הם פעילות חווייתית לכל המשפחה, שמאפשרים להכיר מקרוב את הגולן על כל פלאיו. הטיול מתאים לכל המשפחה, ואורכו כשעתיים. במהלכו ישלבו הליכה רגלית קלה עם פעילות שטח.

מתי: 23 במרץ עד 6 באפריל, בשעות 10:00־18:00, בתיאום מראש.

מחיר: 80 שקלים למבוגר, 35 שקלים לילד.

איפה: בכניסה למושב אודם.

לפרטים: אייל: 050-4524335, [email protected].

מסע בין כוכבים

"ספייס פנטזי", מוזיאון הסלפי הראשון מסוגו, נפתח במתחם ארנה בהרצליה. המתחם כולל למעלה מ־15 חללים שונים, בהם חללי צילום והשראה, מתחם XBOX, מתחם יצירה, מסע בלתי נשכח לירח וחלל מחווה לזכרם של בני משפחת רמון אילן, רונה ואסף ז"ל בשיתוף קרן רמון. חובבי החלל יוכלו לצאת למסע אורקולי לירח ב־360 מעלות עם החללית "ארנה", שעתידה להמריא ולקחת את האסטרונאוט אדם ישראלי לירח.
במתחם עוצבו והוקמו, בשיתוף עם תיאטרון מסתורין, 15 חללי השראה - חדרים מעוצבים במגוון סגנונות. החדרים יהוו מקום למחשבה והעצמה אישית, ובהתאם לטרנד הסלפי, כמובן אופציית צילום אטרקטיבית.

ספייס פנטזי חדר השראה (צילום: יח''צ)
ספייס פנטזי חדר השראה (צילום: יח''צ)

איפה: השונית 2, הרצליה.

מתי: עד 12 ביוני, כולל סופי שבוע, חגים ומועדים. שעות פעילות בחול המועד פסח – 09:00־19:00

מחיר: 99 שקלים, אך יש מבצעים.

רכישת כרטיסים באתר: www.spacefantasy.co.il.